Beantwoord

Verbruik internet navigeren

• 16 februari 2018
  • 6 reacties
  • 1814 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje aan het kijken wat het mij kost om de navigatie in het buitenland te gebruiken.
Ik heb een oude Tom Tom maar die is te oud om een update te doen. In Nederland gebruik ik altijd Google Maps als navigatie.
Is het interresant om dat ook in het buitenland te doen of een andere Tom Tom te kopen?

Hoor graag jullie reacties

Met vriendelijke groet,
Patrick
icon

Beste antwoord door CrisTien 16 februari 2018, 15:11

Oei dat is echt een overweging die je zelf moet maken. Ik gebruik altijd mijn TomTom kost mij ook geen data. En ik heb levenslang gratis updates (zolang Tom niet stuk gaat)

Op mijn telefoon heb ik Navigon. Ook gratis updates kosten €49,-
Ook zonder data te gebruiken.
Ben over beide erg te spreken.

Als ik iets invoer op MyDrive (app) van TomTom op iPhone stuurt de app het gelijk naar mijn Navi. Dat werkt erg prettig.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Oei dat is echt een overweging die je zelf moet maken. Ik gebruik altijd mijn TomTom kost mij ook geen data. En ik heb levenslang gratis updates (zolang Tom niet stuk gaat)

Op mijn telefoon heb ik Navigon. Ook gratis updates kosten €49,-
Ook zonder data te gebruiken.
Ben over beide erg te spreken.

Als ik iets invoer op MyDrive (app) van TomTom op iPhone stuurt de app het gelijk naar mijn Navi. Dat werkt erg prettig.
Dat is zeker mijn overweging, maar ik wil weten hoeveel mb’s Ik in het buitenland kwijt ben als ik navigeer via Google maps?
Ik moet een uur of 14 rijden. Een goede Tom Tom ben je ook al tussen de 200-250 euro kwijt.
De Tom Tom wordt alleen gebruikt met vakantie. In Nederland navi van me tel.
Reputatie 2
Lastige keuze.

Ligt aan hoeveel data je in jou abonnement hebt zitten, heb je 5 gb dan zou ik het zeker niet overwegen maar de Tomtom gebruiken (ligt er ook aan hou oud hij is)

Een nieuwe Tomtom kan je aanschaffen zoals hierboven staat, maar ga je die veel gebruiken aangezien je maps gebruikt op je mobiel.

Deze afweging kan alleen jij maken.

Zet wel de app op je telefoon om je data gebruik te monitoren, als je die gaat gebruiken, en je data is ook in de hele EU te gebruiken!

Succes met je keuze.

groet,
Xsjlo
Hey pstrick,

Mocht je in het buitenland over geen of niet voldoende data beschikken dan kan het bij Google Maps ook een optie zijn om de kaarten offline te gebruiken!

Groetjes,
Zweeg
Kijk eens naar Sygic. Dan kun je de kaarten thuis allemaal downloaden en gebruik je tijdens het rijden erg weinig ( alleen als je je abonneert op verkeersinfo van Tom Tom zodat route evt aangepast kan worden). Gebruikt de kaarten van TomTom en updates zijn gratis. Alleen in het begin moet je e.e.a. kopen of abonneren. Als je voorlopig nog niet op vakantie gaat, dan kun je de app nu (gratis) installeren, en de komende tijd aanbiedingen voor kaartregio's afwachten, want die komen regelmatig voorbij. Abonneren op verkeersinfo is ook eenmalig bedrag voor levenslange toegang. Dankzij diverse aanbiedingen heb ik voor ca €50 kaarten van de hele wereld en verkeersinfo. Werkt meestal uitstekend.
Reputatie 2
Nou, een nieuwe TomTom aanschaffen lijkt me nogal wat... Je gaat echt geen 200-250 euro aan datakosten kwijt zijn tijdens je navigatie in de auto hoor.

Ik lees op internet dat Google Maps grofweg 36MB per uur verbruikt (en dat vind ik eigenlijk al aan de hoge kant). Laten we voor het gemak er 40MB per uur van maken. Als je dan 14 uur bezig ben dan kom je uit op 560MB, dus pak 'm beet een halve GB. Vind het nog steeds aan de hoge kant maar als je daar op rekent kan het alleen maar goed komen.

Mocht je de routebegeleiding van TomTom nou heel fijn vinden kan je ook altijd nog de TomTom app downloaden. Kost je €6 per maand of €20 per jaar, nogsteeds vééééél voordeliger dan een apart systeem kopen en je kaarten zijn ook gewoon offline. In principe draait je telefoon dezelfde software als de fysieke TomTom-kastjes. Ikzelf vind de TomTom-routebegeleiding een stuk fijner dan Google Maps dus ik had het sowieso al gedaan.

Onder aan de streep zou ik zeggen: Wil je goedkoop, ga dan vooral voor Google Maps. Hierbij ga ik er vanuit dat je een databundel heb van ongeveer 3GB en geen problemen zult ervaren. Je hoeft dan echt niet zuinig te doen. En daarbij, een eenmalige MB-aanvuller is nog altijd veel goedkoper dan dat fysieke kastje.

Geniet van je data, alles wat aan het einde van de maand overblijft is weggegooid geld!

Reageer