Beantwoord

Vergeefse (?) meldingen Huawei P9 Lite

• 28 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 367 Bekeken

Mijn man heeft dit toestel en ontvangt regelmatig een melding, dat er een sms/app/agendapunt etc. is, maar dan blijkt er in het geheel geen sms/app of agendapunt te zijn. Waarop kan deze (geluids)melding eventueel nog meer betrekking op hebben?
icon

Beste antwoord door Annemarjo 30 augustus 2017, 11:05

Da's een goeie! En duidelijk.
Maar ik denk dat we er al uit zijn: het had waarschijnlijk met updates te maken.
Hoe dan ook: bedankt!
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Annemarjo.

Weten jullie zeker dat het dezelfde 'plingel' is als die van een sms etc.? Vaak wordt een 'plingel' zonder melding namelijk veroorzaakt door de optie NFC, vooral wanneer er bijvoorbeeld een bankpas, pinpas, ov-kaart of pasje voor het werk in het telefoonhoesje zit. Daar zouden jullie even naar kunnen kijken. 🙂
Ik weet niet waar 'NFC' voor staat. Ik weet wel, dat mijn man geen andere pasjes in het telefoonhoesje heeft zitten (die mogelijkheid heeft dat hoesje niet). Het geluid heeft overigens ook geen betrekking op de waarschuwing, als de batterij leeg of opgeladen is.
Reputatie 2
Badge +13
Instellingen> Meer > NFC. Kijk er toch maar eens voor de zekerheid.
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag: waar staat 'NFC' voor?
Maar los daarvan:als ik dan toch eens "voor de zekerheid" ga kijken...wat dan?
En die optie NFC staat bovendien uit.
NFC - Near Field Communication

Het makkelijkste lijkt me om het geluid te veranderen voor de verschillende items... Als je het geluid per onderdeel verandert, kan je achterhalen welke app een melding geeft en kunnen we daarna kijken wat de reden is.

Verander dus ook niet in 1x het geluid voor alle drie... want dan weten we nog niks 😉
Da's een goeie! En duidelijk.
Maar ik denk dat we er al uit zijn: het had waarschijnlijk met updates te maken.
Hoe dan ook: bedankt!

Reageer