Beantwoord

Vervangen Android door Windows op een LG-D802

• 6 november 2016
  • 3 reacties
  • 358 Bekeken

Ik wil van Google af en vraag mij daarom af of ik op eenvoudige wijze Windows als besturingssysteem kan installeren en zo ja hoe dat te doen
icon

Beste antwoord door Trajh91 7 november 2016, 12:00

KoenM, je zit er een beetje naast.

Technisch gezien is het mogelijk om Windows te draaien op een telefoon waar Android op draait. Echter, fabrikanten staan het niet toe. Het is namelijk niet de bedoeling dat je een aangekochte telefoon zelfstandig aanpast, waaronder dus ook het vervangen van de software waarop het toestel draait, valt.

Desalniettemin heb ik na een kort rondje Googelen (letterlijk 1 zoekterm, eerste resultaat) een tutorial en tool gevonden die het mogelijk maakt om Windows 8 of Windows 10 te installeren op een toestel die normaal gezien op Android draait. Omdat ik hier verkeerd gebruik van toestellen niet wil promoten, zal ik geen links plaatsen. Het is in ieder geval dus wel mogelijk.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Ik wil van Google af en vraag mij daarom af of ik op eenvoudige wijze Windows als besturingssysteem kan installeren en zo ja hoe dat te doen

Hallo H Wieman,

Welkom op het forum!

Een LG G2 kan geen Windows OS draaien. Er is dus geen eenvoudige manier om dit uit te leggen, daar het niet kan.

Wanneer je van Android wilt, zul je of een W10 phone of een iPhone moeten aanschaffen.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Reputatie 2
KoenM, je zit er een beetje naast.

Technisch gezien is het mogelijk om Windows te draaien op een telefoon waar Android op draait. Echter, fabrikanten staan het niet toe. Het is namelijk niet de bedoeling dat je een aangekochte telefoon zelfstandig aanpast, waaronder dus ook het vervangen van de software waarop het toestel draait, valt.

Desalniettemin heb ik na een kort rondje Googelen (letterlijk 1 zoekterm, eerste resultaat) een tutorial en tool gevonden die het mogelijk maakt om Windows 8 of Windows 10 te installeren op een toestel die normaal gezien op Android draait. Omdat ik hier verkeerd gebruik van toestellen niet wil promoten, zal ik geen links plaatsen. Het is in ieder geval dus wel mogelijk.
Reputatie 6
Technisch...is alles mogelijk. Echter is Windows zo closed source dat het gewoonweg niet kan. Wat voor link je ook gevonden hebt en wat voor youtube-video je ook gezien hebt. Windows flashen op een G2 is niet mogelijk.

Reageer