Beantwoord

Virus en Malware besmetting

• 2 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 484 Bekeken

Hoe krijg je malware of een virus van je toestel.
Ik heb de T-mobile scanner actief maar kreeg toch een rad van avontuur binnen die zich steeds manifesteerd als ik het internet op wil.
Is de nieuwe McAfee scanner een optie?
Alvast bedankt voor een reactie.
mvrgr Omanus:?
icon

Beste antwoord door David 3 oktober 2016, 15:03

Hey Omanus,

Van harte welkom op ons forum! :)

Komt dat rad gelijk naar boven of bij bepaalde sites? Zelf heb ik op mijn toestel CM Security, maar ook bij sommige websites komt er nog wel eens spam naar boven. Op één of andere manier omzeilen deze meldingen dan toch de scanner. Van welk toestel maak op dit moment gebruik?

Als je het continu hebt, heb je dan een idee of er een bepaalde website die dit "gedaan" zou kunnen hebben? Wellicht is het dan handig om je toestel een reset te geven om je telefoon weer eens helemaal op te schonen. Handleidingen hiervoor vind je de in onze toestelhulp.

Hopelijk is het gelukt om te blokkeren en te achterhalen, maar anders helpen wij je graag verder!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Omanus,

Van harte welkom op ons forum! :)

Komt dat rad gelijk naar boven of bij bepaalde sites? Zelf heb ik op mijn toestel CM Security, maar ook bij sommige websites komt er nog wel eens spam naar boven. Op één of andere manier omzeilen deze meldingen dan toch de scanner. Van welk toestel maak op dit moment gebruik?

Als je het continu hebt, heb je dan een idee of er een bepaalde website die dit "gedaan" zou kunnen hebben? Wellicht is het dan handig om je toestel een reset te geven om je telefoon weer eens helemaal op te schonen. Handleidingen hiervoor vind je de in onze toestelhulp.

Hopelijk is het gelukt om te blokkeren en te achterhalen, maar anders helpen wij je graag verder!
Hartelijke dank David voor U snelle reactie.
Mijn toestel is een Lumia 950 met win 10 aanboord.
De site is er direct als je edge opstart met de naam monetizer.zumodi.com/?!
(het uitroepteken moet een vertikaal steepje zijn net onder de boog van het vraagteken)
ik heb zo,n streepje niet op mijn toetsenbord denk ik daarom het uitroep teken.
Je komt niet om dit ding heen want zodra je iets probeerd in te tikken krijg je de melding :
gefeliciteerd window gebruiker de I-phone 7 komt er aan etc.druk op ok om deel te nemen en exclusieve beloningen te krijgen,
Eerst kreeg je de melding:druk op ok om deze melding niet meer te ontvangen, helaas foute actie van me.
Ik heb nu Mcafee gekocht maar die moet je online activeren cq installeren, helaas kom ik het rad van avontuur niet voorbij dus ook geen scanner op mijn smartphone.Ik weet niet of je via een pc de scanner ook op je smarthone kunt installeren om deze bug te omzeilen.
Misschien dat U dit probleem al eerder hebt leren kennen en een oplossing weet.
Alvast bedankt weer en met vriendelijke groet
Omanus
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Omanus,

Flink vervelend dat je deze melding iedere keer te zien krijgt. 😞

In dit geval is het slim om je toestel een reset te geven zoals David aangaf. In dit forumtopic zie je in stappen hoe je dit kunt doen.

Wil je aan ons laten weten of je daarmee uit de voeten kunt?
Beste Omanus, ik heb het zelf ook gehad en opgelost. Hoe ik heb gedaan : Ik ging naar mijn instellingen en zocht op : Back-up maken. Ik had dus een back-up van me hele telefoon gemaakt en daarna in de instellingen de telefoon gereset ( terug naar fabrieksinstellingen). Toen ging de telefoon opnieuw opstarten en kwam er een beeld dat je je back-up kan gebruiken. Je hebt alles weer terug met de back-up, Je mails je whatsappjes je foto's echt alles. Alleen de slechte bestanden die u mogelijk heeft gedownload zijn weg. Bij mij was het probleem toen ook verdwenen. Mvg Kevin

Reageer