Vraag

Vocht detectie LG G6

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik krijg vanaf het regelmatig melding vocht detectie bij de usb poort. Echter is mijn telefoon altijd droog. Ik neem het nooit mee in badkamer of naar sporten. De probleem gaat vaak weg naar een of twee keer aan en uit zetten. Laatste dagen komt het probleem vaker voor en blijft ook langer aanhouden. Tot ik soms echt op de laatste %3 kan starten met opladen.Ik zag dat het een veel voorkomende probleem is van LG G6 . Op deze manier is mijn toestel niet vertrouwbaar. Graag hulp

23 reacties

noynoy schreef:

Ik krijg vanaf het begin regelmatig melding vocht detectie bij de usb poort. Echter is mijn telefoon altijd droog. Ik neem het nooit mee in badkamer of naar sporten. De probleem gaat vaak weg na een of twee keer aan en uit zetten. Laatste dagen komt het probleem vaker voor en blijft ook langer aanhouden. Tot ik soms echt op de laatste %3 kan starten met opladen.Ik zag dat het een veel voorkomende probleem is van LG G6 . Op deze manier is mijn toestel niet vertrouwbaar. Graag hulp

Reputatie 6
Badge +17
Hi Noynoy,

Wat een vreemd probleem zeg. Heb je de usp-poort al goed gecontroleerd? Het kan ook zijn dat er bijvoorbeeld vuil of stof in de connector is gekomen. Je kan dit met een droge tandenborstel of tandenstoker (voorzichtig) schoonmaken. Zou je je toestel in de veilige modus kunnen starten? Herstart je telefoon in veilige modus, en kijk of het dan nog dezelfde melding geeft.

Om de telefoon in veilige modus te starten:
1. Zet de telefoon HELEMAAL uit (dus de powerknop lang vasthouden, en dan 'Uitschakelen' kiezen).
2. Houdt de knop 'volume-down' vast, en druk de powerknop in totdat het scherm aangaat. Houdt daarbij volume-down vast.
3. Wacht tot de telefoon gestart is.
Nu staat 'ie in veilige modus, krijg je de melding nog steeds?

Ik hoor graag van je of je wat hebt aan deze tips.
Sinds afgelopen maandag heb ik hetzelfde probleem.

Bij het aan de lader leggen geeft hij melding, dat het laden is geblokkeerd, ik krijg het nu zelfs helemaal niet meer voor elkaar om hem verder op te laden dan 5 %.

Op deze manier heb ik niks aan mijn telefoon. Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar dat heeft helaas niets geholpen. Is het TS inmiddels wel gelukt het probleem op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Martijn
Reputatie 6
Badge +17
Hi Martijn,

Echt jammer dat je dit probleem ook hebt en dat bovenstaande niet heeft geholpen. Ik wil je in dit geval adviseren om je toestel ter reparatie aan te bieden. Op deze pagina vind je meer informatie over het aanmelden voor een reparatie.

Laat je even weten of het lukt?
Hi Hajar.

Ik heb precies zelfde probleem als de andere mensen hier . Mijn lg g6 zegt constant dat er vocht in de usb zit. Mijn telefoon is bekeken zover het kon en er is geen water schaden. Kan je mij helpen dit probleem te verhelpen. Ik heb er ook nog garantie op zitten.

Gr. Ana
Reputatie 4
Badge +2
Hi Anaa,

Heb je de bovenstaande acties ondernomen? Mocht dat niet helpen dan raad ik je aan om net zo als Martijn je toestel ter reparatie aan te bieden. Op deze pagina vind je meer informatie over het aanmelden voor een reparatie.

Ik hoop dat het niet zo ver hoef te komen dat je toestel gerepareerd hoeft te worden!

Laat je me weten of het allemaal gelukt is?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook heb ik een soms erg warme telefoon
Reputatie 4
Badge +2
HI Ajvandebelt,

Heb je het stappenplan die @Hajar heeft gestuurd al gevolgd?

Mocht dat niet helpen dan raad ik je aan om je toestel ter reparatie aan te bieden, Op deze pagina vind je meer informatie over het aanmelden van je telefoon ter reparatie.

Ik hoop niet dat je toestel gerepareerd hoeft te worden.

Laat je me weten of het gelukt is? Ik wens je nog een fijne dag toe!
Hoi Johrick
Ik heb het geprobeert maar hielp niet.
Misschien raar maar bij de aanschaf van mijn toestel heb ik er een case bijgekocht waarmee ik op zou kunnen nemen zonder te flippen. Ik heb de case er om weg en heb de storing nog niet weer gehad.
Reputatie 4
Badge +2
Hi ajvandebelt,

Wat vreemd! Gelukkig heb je de melding niet meer, ik hoop dat het zo blijft!

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik ze graag! Ik wens je nog een fijne dag 🙂
Ook bij mij is dit probleem van de week begonnen. Nu dagelijks een melding en mijn usb ingang geedt een melding dat ik iets aansluit Ookal is dit niet het geval. Melding blijft hoogstens een halve seconde staan maar komt om de minuut.. Erg vervelend iemand een oplossing?
Reputatie 6
Badge +17
Hi Lucas,

Aah jammer dat je probleem ook ervaart. Heb je de tips die ik bovenin het topic geef ook al uitgeprobeerd? Ben benieuwd of het voor jou daarmee wel is opgelost.

Laat het ons weten!
Het opstarten in veilge modus werkt niet. Heb de telefoon gereset en meteen daarna krijg ik dezelfde problemen. Heb de oplaad poort voorzichting schoongemaakt met een tandenborstel en probleem blijft. Telefoon gister aan de kant gelegd en mijn oude weer in orde gemaakt hoop wel zo snel mogelijk op een oplossing..
Reputatie 7
Badge +18
Hey Lucas,

Als helemaal niets effect heeft, dan moet het toestel toch ter reparatie ingeleverd worden. Je hebt dan alle opties geprobeerd die thuis uit te voeren zijn, maar dan moet het reparatiecentrum dit verder gaan oppakken voor je. Op deze website vind je alle informatie over de reparatie en hoe je jouw telefoon hier voor kunt aanmelden. Hopelijk wordt het toestel dan snel opgelapt en kun je gewoon weer gebruik gaan maken van jouw LG!

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons gerust weten!
Ik heb hetzelde probleem...en opnieuw opstarten werkt niet. Is het na de reparatie wel opgelost??
Bvd
Rik
Reputatie 6
Badge +17
Hi Rik,

Heb je je USB poort al gecontroleerd? Zou je de tips die in de openingspost staan kunnen uitproberen? Als dat niet werkt dan kun je je toestel ter reparatie aanbieden. Dat kan heel eenvoudig via deze pagina.

Laat je even weten of je hiermee verder komt?
Vandaag lijkt het weer beter te gaan met opladen..dus hopelijk opgelost
Reputatie 6
Badge +17
Hi Rik,

Dat is goed nieuws! Ik hoop het ook voor je! 🙂
Helaas heeft mijn LG G6 inmiddels ook last van de moisture detected bug. De telefoon is nooit nat geworden en heeft bovendien altijd in een case gezeten met een klepje over de usb poort. Dit als voorzorgsmaatregel voor de bekende bug. Dit heeft dus niets uitgehaald en de telefoon is nu niet goed bruikbaar meer.

@Hajar88 Wat raadt je aan? Ik heb geprobeerd met een droge tandenborstel en een tandenstokertje de poort schoon te maken. De poort ziet er nu heel goed schoon uit.

Ook heb ik het toestel opgestart in veilige modus. De melding blijft aanhouden.

Het scherm ligt inmiddels voortdurend voor een korte tijd op. Dit zorgt er voor dat de batterij erg snel leeg gaat. Bovendien is het lastig het toestel op te laden en moet ik hiervoor een aantal keer achter elkaar de usb kabel in en uit pluggen. Het is geen plezierige ervaring meer met deze telefoon te werken. Wat kan ik doen?
Reputatie 6
Badge +17
Hi Jeeieem,

Wat balen dat je dit probleem ook ervaart. Het lijkt erop dat je alle tips al hebt geprobeerd, als dat nog steeds geen effect heeft dan kun je het beste je toestel ter reparatie aanbieden. Het reparatiecentrum gaat dit dan verder onderzoeken. Op deze pagina kun je je toestel aanmelden voor een reparatie.

Ik hoop dat het zo wordt opgelost! Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag!
Hi @Hajar,

Bedankt voor je reactie.

Ik had nog wel een aantal vragen over de specifieke procedure van een reparatie bij dit soort bekende bugs. Ik lees op forums dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze telefoon. Heeft dit gevolgen voor de voorwaarden voor reparatie of blijft het een standaard procedure? Wat zijn eigenlijk de voorwaarden en procedures? Ook ben ik benieuwd in hoe verre de schade wordt vergoed door een willekeurige verzekering wanneer het gaat om een dergelijk veel voorkomend probleem.

Bedankt dat jullie zo helder en direct communiceren!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jeeieem,

Ik neem het stokje even over van Hajar! 🙂

Dit is lastig te bepalen voor ons, maar als het een bekend probleem is, dan wordt hier zeker rekening mee gehouden. Dit betekent echter niet dat er ineens iets anders wordt toegepast, dat moet het reparatiecentrum uiteindelijk bepalen. Aangezien zij de onafhankelijke partij in dit verhaal zijn, moeten zij de analyse doen en bepalen zij hoe dit verder gerepareerd moet worden. Ik weet niet honderd procent zeker of dit is wat je bedoelt, maar de reparatievoorwaarden vind je hier.

De algemene procedure is in principe: Toestel wordt aangemeld voor reparatie (online of via de winkel) > Toestel wordt opgestuurd naar het reparatiecentrum > Toestel wordt onderzocht > Er wordt contact met je opgenomen om de analyse en uitkomst te bespreken. Hier hoor je dan ook of het toestel onder de garantie wordt gerepareerd. Zo niet, ontvang je op dat moment de prijsopgaaf. Als je akkoord geeft wordt het toestel gerepareerd en zo niet, dan betaal je enkel de onderzoekskosten. Als het toestel niet meer gerepareerd kan worden, dan hoor je dit ook tijdens dit gesprek. > Als het toestel gerepareerd wordt, gebeurt dit vervolgens > Toestel wordt teruggestuurd naar de winkel of naar jou.

Hoe een willekeurige verzekeraar omgaat met dergelijke schade, is voor ons niet te zeggen. Dit verschilt, logischerwijs, per verzekeraar, dus voor informatie omtrent die vraag zul je bij jouw verzekeraar aan moeten kloppen.

Als je nog andere vragen hebt, dan horen we het graag!
Reputatie 2
Als het probleem zò vaak voorkomt (bij mij dus ook) en je je toestel na minder dan 12 maanden weg kunt gooien (want aanbieden ter reperatie veel te duur) dan zou je verwachten dat LG dan wel T-Mobile iets aan dit probleem gaan doen. Voor mij dus nóóit geen LG meer, en mijn trouw aan T-Mobile wankelt...

Reageer