Vraag: vragen / problemen Google G1/G2

Reputatie 2
Sinds enkele dagen heb ik de G1 in de witte uitvoering in mijn bezit. Nu valt het mij op dat de tekens op het toetsenbordje vaak slecht te lezen zijn. De letters lichten namelijk wit op tegen de witte kleur van de toetsen zelf. De toetsen zijn dan ook alleen echt goed af te lezen als de ruimte waarin ik mij bevind erg donker of juist goed verlicht is.

Zijn er meer mensen die dit gemerkt hebben?

En wellicht is er wat aan te doen door het backlight van het toetsenbord onder bepaalde omstandigheden uit te schakelen of de intensiteit van het backlight te verhogen. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is.

This topic has been closed for comments

165 reacties

Reputatie 2
Er staat een applicatie in de market volgens mij genaamd "Darkkeys" of iets dergelijks.
Deze applicatie zorgt ervoor dat dit probleem voor een groot deel opgelost kan worden.
Reputatie 2
De naam van de applicatie is "Dark Keys" Deze applicatie is speciaal bedoelt voor de Witter T-mobile G1's
Reputatie 2
Dat appje dus, of je koopt op ebay een zwart toetsenbord inlay cover. Voor de rest kan je er niks aan doen, behalve een les leren. Doe in de toekomst research naar wat je wil hebben. Heel het internet staat al vol met forumvragen van Amerikaanse en Britse mensen met een bronze of witte G1over hun backlight. Wilde ook opzich wel een witte, maar juist om deze reden een zwarte genomen.

Ik hoop voor je dat die applicatie werkt.
Reputatie 2
Ghozd, bedankt voor je antwoord. Dark Keys doet inderdaad wat het beloofd. Nu nog een sneltoets maken, zodat ik de app direct kan activeren als dit nodig is. Dank!

Palava, je wil niet weten hoeveel desk-research er aan de aanschaf van mijn G1 vooraf is gegaan! 🙂 Maar een topic over de backlight was ik nou net niet tegengekomen. Dat had me trouwens toch niet tegengehouden de witte variant aan te schaffen, aangezien dit minpuntje wat mij betreft niet opweegt tegen de voordelen op esthetische gebied.
Reputatie 2
Ik heb via de search functie van "Market" gezocht naar het programma "dark key", maar deze staat er niet meer op helaas. Weet iemand anders een programma / applicatie die dit probleem voor de witte G1 oplost?
Reputatie 2
De applicatie heet: "Dark KeyS"

Als je de zoekterm zonder "s" ingeeft wordt de app niet gevonden. (Ook al is Google zo handig in het zoeken, de zoekfunctie in Android Market zou nog wat kunnen worden gefinetuned :))
Reputatie 2
Beste G1 gebruikers,

Het werken met een externe e-mailaccount op de G1 werkt prima.
Alleen de map Trash (prullebak) raakt aardig vol.
Volgens de handleiding zou ik in het accountscherm of in Prullebak op MENU moeten drukken en dan zou er Empty Trash moeten verschijnen (waar ik dan op zou kunnen tikken)
MAAR DIT VERSCHIJNT BIJ MIJ NIET ???

Weer iemand hoe ik wel de prullebak kan legen?

Bij voorbaat dank!

Dennis
Reputatie 2
Als je Damail download in de software market krijg je een applicatie die precies doet wat je wilt. De versie die standaard op de G1 staat is niet fijn.

Probeer het eens.
Reputatie 3
Momenteel is het inderdaad niet mogelijk de prullenbak te legen. Dit is helaas een bekend probleem. Het is ons niet bekend wanneer Google een update heeft die dit euvel oplost.
Reputatie 2
Velen blijken problemen te hebben met het instellen van Hotmail op de mailserver van de G1. De door T-mobile en Windows-Live gegeven instellingen werken vaak niet voor T-mobile diensten. Let op: de instellingen voor uitgaande mail: andere poort en security type::

Ga naar Email >menu > Add account > [Emailadres] > [Wachtwoord]> next > POP3 account > [username (emailadres)] > wachtwoord (staat al ingevuld) > POP3 server is POP3.live.com > poort 995 > Security type SSL (always) > Delete email from server (wat je zelf wilt) > Next > Server instellingen worden opgehaald.

Voor uitgaande server wijst het vanzelf en SMTP server wordt SMTP.live.com, Poort 587
Security type is TLS

Succes!
Reputatie 2
Dit is echt super, want ik zat er al me dat ik mn hotmail niet kon instellen. Thanxx
Reputatie 2
Het is toch niet helemaal goedgegaan, want als ik mn berichten ophaal krijg ik een scherm met heel veel lege berichten. Wat kan ik hieraan doen?? Heeft iemand anders dit ook? ook krijg ik geen melding als ik een nw bericht krijg, terwijl die er wel zijn op de hotmail.

Helllppppp please.
Reputatie 2
Ik heb nl alle gelezen mails verwijderd, maar ik wil ze nu delete uit mijn "prullenbak " weet iemand hoe?
Ook heb ik het een en ander gedownload uit de market, waar ik nu weer vanaf wil maar ook dat kan ik niet meer verwijderen !
Reputatie 2
Als je gedownloade programma's uit je market wilt verwijderen, moet je naar Market gaan. Daar staat: 'mijn downloads'. Hier moet je je vinger op het programma dat je wilt verwijderen houden. Dan komt er een menu, en kun je 'verwijderen' aanklikken.
Reputatie 2
Heb Damail gedownload, maar als ik mn hotmail adres invul krijg ik een foutmelding.
Doe ik iets verkeerds??
Reputatie 2
je kan misschien eens proberen, als je het schuifje open doet als je in de mail zit ,
dan moet je gewoon op het toetsenbord eens op delete drukken, dat werk ook met berichten zo.
Reputatie 2
Ik heb dit alles geprobeerd, maar krijg iedere keer de melding:
TLS is vereist maar word niet ondersteund door de server?
Hoe zou ik dat kunnen veranderen?

HELP!
Reputatie 2
Bij mij is het werkend, ook ik krijg wel eens een scherm met alleen maar lege berichten. gewoon sluiten en na 10 minuutjes opnieuw openen werkt vaak prima. voor het probleem met tls laat het uit of kies voor de optie indien beschikbaar. Bovenstaande info kom ik overal tegen alleen zit daar een foutje in.

overigens werken deze instellingen bij mij::

inkomende email > pop3.live.com > poort995 > SSL (altijd)
Uitgaande email > Smtp.live.com > poort 25 > TLS (indien beschikbaar)

Hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben.

succes!
Reputatie 2
Je kunt de prullenbak legen door via je pc in te loggen op je gmail-account.
De pc synchroniseert met je toestel.
Gmail leeg? Toestel leeg.
Reputatie 2
Dit is super! Eindelijk gelukt heb dat ding al maanden.
Maar het blijft een onding deze telefoon.
Reputatie 2
Hallo allen,
Weet iemand waar ik de uitgaande mail instellingen kan vinden, kan alleen pop 3 invullen en geen smtp
Reputatie 2
waarom krijg ik hotmail niet op mijn g1 ingesteld?
Reputatie 2
Het is toch een google telefoon, dan moet je gmail hebben want dat is van google. Denk dat dat het is 🙂
Reputatie 2
hotmail laat niet meer toe (en dat is al jaren) dat je email in kan stellen via een mail programma op pc of mobiel

heb je hotmail account die behoorlijk oud is en wel kan ophalen met outlook (express)
Dan gaat dat niet lukken op je mobiel omdat pop3/smtp anders is, maar dat kan je niet kiezen in mobiel
Reputatie 2
ook met de G1 kan je gewoon naar hotmail.com..inloggen en mail lezen.
G mail werkt anders dan hotmail