Vraag: vragen / problemen Google G1/G2

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

165 reacties

Reputatie 2
Intussen is mijn G1 voor de 3e keer ter reparatie weg. Software update en vervangen van een onderdeel mocht niet baten, hij valt nog steeds uit.
Een ander toestel wil ik niet, qwerty toetsenbord en Android bevallen me goed!
Reputatie 2
Het is ook te mooi om waar te zijn lijkt wel, ik heb mijn telefoon nu al 20 keer moeten resetten etc. Hij is nog steeds sloom, loopt vast, of ik kan weer eens niet gebeld worden omdat hij zonder reden opnieuw opstart.

En om het erger te maken kom ik met een ander probleem:

Mijn Market pictogram is weg! Nu heb i kgeen zin om een hard reset te doen, want ik heb em nu al een paar dagen weer persoonlijk ingesteld. Alleen nu staat er op de plek waar ik mijn market hield "com.android.vending.As...".

Iemand een idee? of moet ik toch echt mijn telefoon misschien maar helemaal terug sturen om al deze kleine maar irritante foutjes en bugs. Ik heb em nog geeneens een jaar! maar zit er wel 2 jaar aan vast....
Reputatie 2
Voor de meeste problemen zijn deze 2 oplossingen voldoende:
1 Doe een factory reset
2 Installeer een custom ROM, zoals cyanogenmod(cyanogenmod brengt zelfs 2.2 naar de G1).
Hierdoor verlies je wel je instellingen en je programma's, maar niet de data die opgeslagen is op je SD kaart.

Ik heb het probleem dat mijn WiFi niet stabiel is op mijn tweedehands G1; heb HTC al een mail gestuurd maar nog geen oplossing. Iemand met een zelfde soort probleem en een oplossing? XDA-developers had ook geen oplossing.
Reputatie 2
Op mijn T-Mobile G1 loopt de klok steeds voor of juist achter. Het maakt niet uit of ik de tijd laat synchroniseren met het netwerk, of deze handmatig instel.

Ik heb al het geprobeerd of het helpt de batterij en sim-kaart te verwijderen en na enkele minuten weer terug te plaatsen en de telefoon opnieuw te starten. De tijd loopt dan soms even goed (als deze wordt gesynchroniseerd met het netwerk), maar na enige tijd niet meer.

Het gaat telkens om 10 tot 15 minuten.
Reputatie 2
Overigens heb ik:

Firmware versie 1.6
Smalband versie: 62.505.20.17U_2.22.19.261
Kernel versie: 2.6.29-00479-g3c7df37
Build: DRC92

Die T-Mobile niet verder gaat updaten 😞
Reputatie 2
hoi hoi

wie kan mij helpen??

na een paar uur geen bereikt te hebben gehad om mijn G1 wou ik mijn tel. aan en uit zetten om het bereik er weer op te krijgen.
ik zette de tel. weer aan maar nu kan ik mij alleen maar inloggen met mijn google account!! op zich geen probleem, maar het aanmelden lukt niet, telkens staat er invalid username or password...... als ik achter mijn laptop zit kan ik mij wel aanmelden op mijn google account...

ik heb geen idee wat ik moet/ kan doen, wie wil/ kan mij helpen??
Reputatie 2
Ik heb er niks aan, mijn toestel staat er niet tussen. Ik heb al contact gehad met de klantenservice hierover, hun antwoordde; sms het woord "Internet" naar 1300 en je krijgt je instellingen.
Dit heb ik gedaan en kreeg even later een sms terug; Mijn toestel werd niet herkend en werd weer doorgestuurd naar de online toestelhulp, waar hij dus zoals eerder gezegd, niet tussen staat (dit had ik de medewerker ook al gemeld)
Nu hang ik intussen alweer 17 minuten in de wacht, om instellingen voor mobiel internet voor de samsung galaxy apollo aan te vragen..
Zucht..
Wel vreemd hoor, want zonder die instellingen stijgen mijn overige kosten wel, dus ik zit niet standaard op de web 'n walk zoals men ook beloofd.
Reputatie 2
resultaat: 33 minuten in de wacht gestaan, eindelijk iemand eraan gekregen die naar 10 seconden gewoon heel vrolijk de verbinding verbreekt, en je tuut, tuut, tuut, tuut hoort.
Dit vindt ik ronduit schandalig!! BAH!!
Reputatie 2
@MrsValk

De correcte instellingen voor de Galaxy Apollo zijn als volgt:

Menu > Instellingen > Draadloze verbindingen > Mobiele netwerken > Namen draadloze toegangspunten

Daar drukt u op de optie toets en cre
Reputatie 2
Hallo,
sinds een week of twee heb ik problemen met mijn g1;
als hij in de oplader doet heeft hij geen problemen.
wanneer hij uit de oplader gaat, kan ik gewoon alles doen, maar na een paar minuten valt hij gewoon uit. ik krijg geen zwart scherm en de knopjes hebben geen licht meer. als ik hem daarna wil opstarten zie ik soms wel het tmobile logo en andoid logo, soms kan ik mijn pincode intypen maar daarna valt hij ook weer uit. als ik hem dan weer in de accu doet, doet hij het weer. oftewel; de g1 valt de heletijd uit zodra hij uit de accu is!
is hier een verklaring voor, hoe kan ik dit oplossen, of gewoon even langs de t-mobile winkel? (heb erg weinig tijd helaas)
bedankt!
Reputatie 4
@mekloot
Ervaar je dit probleem nog steeds?

@Whutev
Ik zie in het systeem staan dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice. Je hebt onlangs een reactie ontvangen per email.
Reputatie 2
@harvey ja helaas wel.
Reputatie 1
@mekloot

Kun je controleren of je gebruikmaakt van het T-Mobile Internet APN(accespoint).
Ik adviseer je om de G1 een 'hard reset'te geven (maak een back-up om het verlies van gegevens te voorkomen). Druk de 'Home' en de 'Power' gelijktijdig in terwijl het toestel uit staat. Houd deze toetsen 30 seconden ingedrukt. Volg de instructies op het scherm. Kies nu voor de optie ALT+W (wipe date), factory reset. Kun je nu controleren of je nog steeds het Gmail account probleem ervaart?
Reputatie 2
@joeyw oh super de mobiel doet het weer!!!

eeuwige dank voor je reactie....
Reputatie 1
@mekloot
Graag gedaan en ik ben blij dat ik je verder kon helpen!