vragen / problemen G1

Reputatie 7
  • Doet lekker mee
  • 1 reactie
Plaats hier je reacties op het artikel "T-Mobile G1 Phone review"

Helaas hebben wij nog geen G1 kunnen bemachtigen want we zouden hier ook eens graag mee aan de slag gaan. We wilden jullie echter de Gizmodo review niet onthouden

Link naar het artikel: http://www.pocketinfo.nl/artikel/11375

This topic has been closed for comments

149 reacties

Reputatie 2
http://www.engadget.com/2008/10/16/t-mobile-g1-review/

Hier nog een review van de T-mobile G1.
Engadget komt tot een soortgelijke conclusie.
Leuk idee maar nog lang niet goed genoeg uitgewerkt.
Reputatie 3
Eindelijk is het zover: vanaf 30 januari 2009 is de mobiele internetervaring van T-Mobile G1 ook voor klanten van T-Mobile Nederland binnen handbereik.

Na de geslaagde invoering van deze unieke handset in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk introduceert T-Mobile de T-Mobile G1 nu ook in Nederland, Oostenrijk, Tsjechi
Reputatie 2
Jammer dat het een intern geheugen heeft van 256 MB . En het meest vervelende is het ontbreken van een virtueel keyboard.
De G1 heeft een uitschuifbaar qwerty-toetsenbord.

Heb ergens gelezen, anonieme bron, dat de G1 voor 308 euro
simlock vrij aangeboden gaat worden door een webwinkel..

Tmobile gaat het natuurlijk met SIMLOCK verkopen, en dan nog met de LOGO erop !
wat ik erg vervelend vind!
daarom koop ik mijn toestellen altijd via webwinkels of elders waar ze het ook goedkoper en dan ook zonder SIMLOCK verkopen.. En zonder LOGO...
Dat is zo belachelijk..

AUB verkoop telefoons met abonementen GOEDKOPER dan elders,
Waarom kunnen zij het goedkoper aanbieden en TMobile zelf niet?
Misschien is dat een goede manier om meer winst te maken, door het zelf
te verkopen, en zo geen commissie hoeft te betalen.

MvG
Reputatie 2
Een Nederlandse review:
http://g1gek.net/109/review-google-htc-g1/
Reputatie 2
Heeft iemand Google Maps al aan de praat gekregen op de G1? Ik heb 'm sinds gisteren, supermooi allemaal, batterij is al wel 3 x aan de oplader geweest maar komt denk ik doordat ik 'm constant gebruik. Alleen Google Maps nog niet aan de praat gekregen, iemand hier wel?
Reputatie 2
Google Maps staat pre-installed op de G1. Bij het eerste gebruik pakt het programma zichzelf uit.

Bij gebruik in huis is er mogelijk geen GPS-ontvangst. Hierdoor is het niet mogelijk voor Google Maps een plaatsbepaling weer te geven. De melding is dan: "Sorry, we kunnen uw locatie momenteel niet bepalen". Andere functies binnen Google Maps zijn wel bruikbaar.

Maar de omschrijving 'krijg het niet aan de praat' is ietwat onduidelijk. Kun je het probleem wat uitgebreider omschrijven?
Reputatie 2
Ok: Als ik buiten op straat loop blijft het raster zichtbaar, hij probeert verbinding te maken (rechtsboven zie ik de 3G draaien) en daarna zegt ie "Attention, There is a connection problem...we'll keep trying."
Ik heb gisteravond wel de kaart van Nederland even gezien, maar kon niet inzoomen (ik was op dat moment binnen dus niet zo verwonderlijk). Maar net liep ik buiten rond om te proberen en zei ie hetzelfde.
Reputatie 2
Het is nog niet duidelijk of je probleem nu specifiek GPRS of GPS gerelateerd is. Ik wil je vragen om contact op te nemen met T-Mobile Klantenservice, bijvoorbeeld via het gratis nummer 0800 - 7111. Aan de hand van vragen kunnen onze collega`s je probleem concreter in kaart brengen.
Reputatie 2
Zojuist (31-1, 12:50) heb ik van een Helpdeskmedewerker te horen gekregen dat de oorzaak van het Maps-probleem ligt in een storing op de Google-servers. Afwachten maar dus...
Reputatie 2
I have the same problem. GPS working (in other application), Wifi with full signal but no maps. Just an empty raster. My position is determined with GPS (blue dot pops out in a map after couple of seconds) but no maps are loaded. I tried all different map modes and every time I get the same message that connection is not good and "... we'll try again..."

any ideas?
Reputatie 2
Vandaag mijn G1 binnen gekregen..
Ik heb uiteraard WnW plus erbij (gratis voor 2 jaar), maar krijg niet de web tv aan de gang. Deze laad wel de stream maar geeft daarna alleen maar horizontale verwrongen roze en witte lijnen weer. (lijkt sterk op een codec/decode) probleem.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Nu ik toch bezig ben 🙂.
De streams van bijvoorbeeld het journaal worden helemaal niet op de Android weer gegeven, ivm een onbekend bestand formaat. Volgens mij .asf of .asx.
Weet iemand hier een oplossing voor qua codec ofzo?
Reputatie 2
Ik heb het gisteren ook geprobeerd en ik kreeg onregelmatig ook wel/niet iets te zien.

Tip: ga naar http://t-mobile.nob.nl voor de streams..
Reputatie 2
Die link gebruikte ik al (en gelijk ge-bookmarked), aangezien ik hem op de WnW pagina niet kon vinden.
Maar bij dus echt helemaal geen herkenbaar beeld, maar wel geluid trouwens.
Reputatie 2
Binnen de instellingen van de netwerken staat een lijst met APN's.
Doet de G1 iets met deze lijst, of staat dit al vast in de firmware?

Ik heb ten eerste 2 APN's per abuis verwijderd (wilde kijken of ik zo kon dwingen geen gprs te starten). Maakte bij nader inzien ook niet uit dat gprs continu aanstaat.

De 2 verwijderde APN's hadden dan ook betrekking op gprs, maar exact de instellingen van deze kan ik nergens vinden.
Alles werkt nog goed en hij pakt G(prs) en 3G gewoon als het beschikbaar is.

Ten tweede wordt er bij de instellingen voor Web tv het volgende vermeld:
Voor Mobile TV worden de standaardtoestelinstellingen gebruikt met de volgende toegangspunten:

Internet browser: T-Mobile Internet
Media player: T-Mobile Internet
Startpagina:http://pda.t-mobile.nl

Het lijkt mij dat met toegangspunten, de APN's worden bedoeld.
Moeten deze toegevoegd worden, of staat dit allemaal al 'vast' in de G1?
(Dus niet in de APN lijst maar in de firmware)
Reputatie 2
Volgens mij is het inderdaad een codec-verhaal. Ook films kan ik niet afspelen, die schijn je eerst naar een MP4 formaat of iets dergelijks te moeten converteren voordat je ze met een toepassing kunt bekijken maar ook dat is me niet gelukt.

En als ik dan toch bezig ben: ook flash blijkt een probleem... Veel websites gebruiken die toepassing ergens maar dan krijg je een groot blok in beeld met een vraagtekentje erin.

Vreemd dat dit soort applicaties er niet zijn, dat zou je toch wel verwachten?
Supertoestel tot nu toe maar qua multimedia valt 'ie me nog zwaar tegen. Ik zit met smart te wachten op de benodigde updates...
Reputatie 2
Jullie krijgen meer dan ik. Ik krijg een foutmelding te zien die zegt:

cannot play video
Sorry, this video cannot be played.
Reputatie 2
Mijn G1 is wel gekoppeld aan mijn auto via bluetooth, maar na het maken van een connectie, valt de connectie al na een paar seconden weer weg.
Heeft iemand dit ook geconstateerd?
Reputatie 2
Ik zou graag bij mijn home op t-mobile.nl mijn toestel willen wijzigen naar de G1, maar die staat nog niet in het rijtje van de HTC-toestellen. Enig idee of dit uberhaupt nog wel toegevoegd gaat worden?
Reputatie 2
Na uitgezocht te hebben, is het geen WebTV hebben, bij mij ten eerste, dat ik geen 3G kan pakken. Nu verbind ik met G (prs) op internet, wat veel te weinig is om WebTV te streamen. (krijg alleen geluid, met horten en stoten)
Als ik thuis ben, gaat het internet via wifi, maar dan weet de site voor WebTV niet, dat ik een WnW plus heb. Dus krijg ik een melding dat de video niet geladen kan worden.

Voor de rest ben ik heel teverden ovder de G1 , maar ondersteuning voor (standaard) streaming formaten is inderdaad een gemis.
Maar ik heb hoop dat dit mettertijd wel mogelijk is.
Reputatie 2
Doe je voordeel ermee, de medewerker van T-mobile verzekerde mij dat het besturingssysteem van de G1 in de nederlandse taal zou zijn.
Ook zou er een modemfuctie aanwezig zijn.
Helaas is dit niet het geval en de G1 maar weer teruggestuurd.
Diep teleurgesteld en maar weer op zoek naar een ander toestel.
Reputatie 2
Op een hoop vragen inzake de G1 kan je een antwoord vinden op de volgende site: www.t-mobileg1.com, een officiele site van T-Mobile Amerika.
De site is wel in het engels, maar relevante zaken zijn goed herkenbaar omdat alles op de G1 ook in het engels is. Via "search" kan je redelijk zoeken op onderwerp.
Reputatie 2
T-mobile G1 ondersteunt momenteel geen Mobiel-TV.
Aangezien Android geheel open-source is, zullen we hier hoogstwaarschijnlijk veranderingen in zien.
Reputatie 3
[modbreekt]Ik heb een aantal berichten over het gebruik van Google Maps voor navigatie op de weg verplaaatst naar [thread]101078[/thread] en de titel van deze discussie aangepast zodat de bedoeling van de discussies duidelijker worden.[/modbreekt]
Reputatie 2
Hallo,

ik heb sinds vorige week vrijdag een Tmobile G1 telefoon met een Tmobile relax 3000 abbo, incl Web'nwalk.

De statusbalk van de telefoon geeft netjes aan dat ik vol bereik heb (4 streepjes), maar voor data laat hij alleen een 'G' icoontje zien, en als ik het goed begrijp, betekend dat hij alleen een GPRS signaal oppikt, en dus niet het 3G signaal. Het internetten is dan ook erg langzaam!

Ik woon in Vught (net onder Den Bosch), waar de dekking volgens mij goed zou moeten zijn. Mijn vriendin heeft een Iphone via Tmobile, en ze heeft wel 3G ontvangst.

Waar kan dit aan liggen?
Reputatie 2
Wie heeft een tip waar je Screen Protection (beschermfolie voor het scherm) voor de G1 kunt kopen?

Ik heb wel een aantal aanbieders gevonden die een standaardmaat folie aanbieden voor de G1 (50X70mm). Maar aangezien het scherm van de G1 net wat kleiner is dan deze afmetingen verwacht ik dat dit een hoop gepruts gaat worden met een schaar.