Vragen/problemen LG Arena

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 6 reacties
Een paar weken geleden zag ik een LG Arena i.c.m. T-Mobile abo's ergens op internet (weet dus niet meer welke webwinkel...). Ik kan het nu nergens meer vinden.

Is die deal op het laatst gewijzigd/stopgezet?
Komt T-Mobile NL met de LG Arena?

Thanks!

This topic has been closed for comments

152 reacties

Reputatie 2
@suuk

Helaas kunnen we niet zeggen welke nieuwe toestellen aangeboden gaan worden. Wij adviseren je om onze Online Shop in de gaten te houden, hier vind je alle toestellen die aangeboden worden.
Het toestel wordt niet door T-Mobile aangeboden, waarschijnlijk heeft de bewuste webwinkel een eigen aanbod gedaan.
Reputatie 5
De LG Arena is vanaf vandaag verkrijgbaar via de T-Mobile Shops, www.t-mobile.nl en T-Mobile Commercieel: 0800 -8104.
Reputatie 2
Heeft al iemand ervaringen met dit toestel? Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe de touchscreen voelt, m.a.w. is het gemakkelijk om bijvoorbeeld een sms-bericht te typen?
Reputatie 2
Heb 'm nu een aantal dagen. Werkt echt perfect, typen gaat goed, internet werrkt goed enz.
Wel 2 grote min punten. Batt is echt heeeeel erg snel leeg. bij normaal gebruik (dus niet hele dag internet enz.) minimaal om de dag laden. Als je dat al haalt.....
Ook het invoeren van nieuwe afspraken in mn agenda wil nog al eens mislukken. ook vervelend.
Ondanks deze 2 min-punten kan ik hem toch aanraden. erg fijn toestel voor de rest.

Zijn er mensen met dezelfde problemen?
Reputatie 2
Joris schreef:

Heb 'm nu een aantal dagen. Werkt echt perfect, typen gaat goed, internet werrkt goed enz.
Wel 2 grote min punten. Batt is echt heeeeel erg snel leeg. bij normaal gebruik (dus niet hele dag internet enz.) minimaal om de dag laden. Als je dat al haalt.....
Ook het invoeren van nieuwe afspraken in mn agenda wil nog al eens mislukken. ook vervelend.
Ondanks deze 2 min-punten kan ik hem toch aanraden. erg fijn toestel voor de rest.

Zijn er mensen met dezelfde problemen?

Hoi Joris,
Ik krijg hem zeer binnenkort. Ik wacht vol spanning af. Ik heb alleen nog een paar vraagjes aan je. Moet je het toestel nog helemaal instellen voor web n walk? Ik heb een wnw abo genomen en heb weinig ervaring hiermee. Is het zo dat als je op internet klikt, hij direct dan internet opgaat. Ook ben ik zeer benieuwd naar de navigatie. Is er een mogelijkheid om bv tomtom erop te zetten of werkt hij alleen maar met google maps? Zo ja, is dit fijn?
Bedankt voor je antwoord alvast.
Reputatie 2
Heb em sinds een halve week en ben nog niet erg enthousiast. Met name vervelend dat ik GPS niet aan kan krijgen... zal nog wel even wat uitgebreider posten.
Reputatie 5
@ Rock69. Als je je T-Mobile simkaart in je nieuwe toestel stopt, dan ontvang je direct een aantal sms'jes met de instellingen voor internet en mms. Als je deze opslaat kun je daarna direct gebruikmaken van internet en mms.
Kies je voor web'n'walk bij je abonnement? De kosten voor het gebruik van internet en t-zones (wap) worden dan verrekend met de web'n'walk bundel.
Reputatie 2
Ok,bedankt voor het antwoord. Ik heb inmiddels een mailtje terug van LG. Had de vraag gesteld of er ook navigatiesoftware op geinstalleerd kon worden maar dit is helaas niet het geval. Het is dus alleen in het buitenland te gebruiken met internetkosten. Dit is wel erg jammer. Iemand ervaring met navigatiesoftware welke dus (helaas) wel via gprs werkt? Ik heb gelezen over nav4all. Iemand hier ervaring mee?
Bedankt alvast weer.
Reputatie 2
Voor problemen met GPS: zie topic op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1338120/15

Ik heb verschillende navigatie apps geprobeerd en kreeg er geen een aan de praat. Op fora in UK lees ik dat het gebruik van de functie mijn locatie in GoogleMaps gewoon niet werkt (is in beta fase). ..
Reputatie 2
@suuk, bedankt voor je antwoord. Nu maar hopen dat er snel software komt voor de LG Arena. Fijn weekend.
Reputatie 2
2 Vragen:

- Weet iemand wanneer er een software (firmware) update komt voor de Arena?
- Weet iemand wanneer de Arena gekozen kan worden bij de "my T-mobile" om in te
stellen als "mijn toestel"
Reputatie 2
Kan iemand vertellen waarom de microsoft excange client er niet op staat bij een T-Mobile LG Arena? En belangrijker nog, hoe krijg ik hem! Zie overal dat deze wel beschikbaar is maar valt niet in te stellen bij mij. Kan alleen kiezen uit allemaal voor gedefinieerde providers.
Ook is de QWERTV - qwerty , heel irritant bij het tikken van Mails/Berichtjes. Weet iemand al iets over een firmware update?
Reputatie 2
Ik gebruik nu een paar weken de KM900.
Mijn ervaring in 1e instantie wow, daarna sta je weer met beide voeten op de grond.
Idd is ook mijn ervaring dat de batterij erg snel leeg is, mede door de bluetooth die bij mij aanstaat ivm carkit. Ook het typen is een ramp, ik snap niet waarom je niet met een stokje kan tikken op het scherm, was wel een verbetering geweest.

Ook de fout in de letter volgorde is raar, slordig zeker een stageloper geweest.
Verder muziek via oordoppies is oke, gps werkt idd googlemaps, bluetooth oke, wifi nog niet geprobeerd, heb problemen met beperkingen. Ik doel op het beperkte snelkoppeling aantal. Ook de opties toevoegen in de kubus is een aanfluiting. er is gewoon geen keus, en je kunt niet alles aanpassen.aan de enekant werkt de km900 erg logisch, zeker wanneer je hem al telefoon gebruikt, maar wil je de dingen echt gebruiken, dan een niet logische manier van werken. Ik doel op dat witte boekje rechts als die mogelijkheid er is.
Misschien ben ik te kritisch, maar de testen die ik gelezen heb, waren lovend, ik niet. Misschien was die google ding beter!
Reputatie 2
Heb sinds gisteren de arena en is een leuk toestel maar sommige dingen kan je onmogelijk instellen terwijl die in mijn ogen wel zouden kunnen.
3d kubus klinkt heel mooi maar eigenlijk stelt het niet zoveel voor en is het meer leuk voor het oog dan dat het echt wat toevoegt.
Krijg alleen de wifi met geen mogelijkheid aan de praat en weet niet hoe dat komt.
Mac werkt hier prima draadloos en mijn ps3 ook maar die arena nee lukt niet.
Zat te twijfelen tussen de diamond2 en de arena maar achteraf heb ik toch een beetje spijt dat ik de diamond niet genomen heb. Maar goed de diamond is wel meer vind ik voor de zakelijke gebruiker en de arena is echt een jongere toestel.
Maar heb maar een 1 jaar contract dus volgend jaar misschien de diamond of de arena2????
Reputatie 2
Ik heb de Arena nu bijna een week maar de batterij is ronduit slecht. Bij normaal gebruik nog geen dag. Nu heb ik op een forum gelezen dat je 3G uit moet zetten. Dit heb ik dus gedaan met de hoop dat ik dan langer met de batterij doe. Kan iemand mij vertellen wat ik dan niet meer kan doen. Bij het uitzetten gaf mn tel. de melding dat hij alleen werkt in 2G gebieden. Ik kan nog wel gewoon internetten, dat heb ik uitgeprobeerd.
Bedankt.
Reputatie 2
Rock,
3G kun je niet uitzetten en kost je ook geen extra stroom.
Wat help is de accu een aantal keer helemaal leeg laten gaan en dan weer in 1x vol opladen. Wat wel helpt om uit te zetten is : WIFI & bluetooth.
Bij scherminstellingen de helderheid lager en bij telefooninstellingen energie besparen aanzetten.
Verder kun je ook bv email minder vaak laten ophalen.
Reputatie 2
Ik heb nu een week de arena, erg leuk toestel. Nu ben ik er al snel achter gekomen dat mijn toestel geen verschillende achtergrondkleuren heeft in de beginschermen. Bij mij is het zwart ipv de 4 kleuren. Ik heb op internet gezocht, lg gebeld, t-mobile gebeld en ben terug gegaan naar de winkel. Het showtoestel daar heeft ook de achtergronden zwart. Niemand kan mij helpen, er lijkt geen duidelijk antwoord te zijn hierop. Jammer want het is juist zo'n mooi detail van dit toestel. Is dit probleem bij alle toestellen van t-mobile? of ligt het echt aan mijn eigen? Ik wil heel graag weten hoe het zit.
Reputatie 2
Bedankt voor je antwoord maar ik heb 3G wel uit kunnen zetten en het scheelt me bijna 24 uur batterij. Toch de moeite waard. Ik heb er geen hinder van ondervonden, ook internet doet het nog goed. Bedankt voor je reactie in ieder geval. Ook de energiebesparing zal ik aanzetten.
Reputatie 2
had de arena ook besteld voor mn vernieuwde abo maar wat een rampentoestel!
ik heb nu nog de mda compact3 prima ding! en daar kun je o.a. normaal met excel werken.
arena heeft wel een excel viewer...
je krijgt cela1 tot iv 65536 in 1 scherm!vakjes van 1,5 mm bij 0,5mm.ja, das te lezen hoor!
en dan met je duim scrollen,dat voel je!
ook het typen is voor kleine vingers maar op die leeftijd hebben ze nog geen telefoon.
meteen tmobile gebeld om hem te kunnen retourneren,kon gelukkig!!!!!!
zoek je meer dan alleen een veredelde mp3 speler met telefoon dan is dit geen aanrader.
Reputatie 3
Ik heb sinds twee weken een LG Arena, mooie telefoon.
Maar heb helaas geen kleuren in mijn stand by schermen. Heb al vele sites bezocht en ik zie dit probleem alleen maar bij T-Mobile klanten, kan alleen helaas geen oplossing daarvoor vinden. Heeft iemand dit ook en is dit ondertussen al opgelost?
Gr. Deb
Reputatie 2
Wellicht is het mogelijk een ander thema te kiezen, wanneer het door T-Mobile geleverde toestel een thema van T-Mobile bezit.

Anders is de enige oplossing het toestel te laten repareren door LG.
Reputatie 2
Weer wat nieuws. Weet niet of anderen dit probleem ook een keer hebben gehad? Vorige week had ik ineens geen beltoon meer. Alleen trillen terwijl ik niks aan de instellingen veranderd had. Ook geen geluid bij mp3 tjes. Niks gedaan en een paar uur later had gewoon wel weer geluid. Vreemd toch??
Ook valt hij regelmatig uit en loopt vast. Weet iemand hoe of wat en wanneer er nieuwe firmware uitkomt??
Reputatie 2
klopt,
ligt idd aan de door T-mobile geinstalleerde software
Reputatie 2
Ik zelf ook nog een ander probleem. Met het QWERTY toetsenbord. Ik heb geen QWERTY. maar QWERTZ. De Y en de Z zijn omgedraaid. Alleen als ik op de Z druk. Krijg ik toch hoofdletter Y. bij kleine letters is het goed. Hebben meer mensen hier last van?
Reputatie 2
Da's wel een hele aparte.
Ik zelf heb dat probleem niet, heb je al een software update geprobeerd ?