Vragen/problemen Nokia N73

Reputatie 2
Ik heb een nokia n73.
En in mijn contactenlijst staat achter ieder contact een pac man gezichtje. Dit is volgens mij van het spraaklabel. Als ik dus word gebeld word ook de naam gezegd van degene die belt. Dit wil ik uitzetten, maar weet niet waar ik dat moet doen. Ik heb dit ook zelf aangezet maar weet niet hoe ik dat gedaan heb.
Wie kan mij helpen??

Groeten Jolanda

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 2
Hoi,

Als eerste welkom bij de club, maar als titel moet je iets specifieker zijn. Niemand begrijpt je anders. Ik neem op dit moment 50 posts door en titels als help werken dan niet echt.

Ik doe het uit mijn hoofd, omdat ik een n95 heb gehad.

Ga naar Instellingen en loop alle opties door. Is niet echt veel. Ik dacht dat het onder de tab algemeen stond. Daar heb je een reeks van opties en klik ze een voor een open. Je komt hem daar vast en zeker tegen
Reputatie 2
aevries schreef:

Hoi,

Als eerste welkom bij de club, maar als titel moet je iets specifieker zijn. Niemand begrijpt je anders. Ik neem op dit moment 50 posts door en titels als help werken dan niet echt.

Ik doe het uit mijn hoofd, omdat ik een n95 heb gehad.

Ga naar Instellingen en loop alle opties door. Is niet echt veel. Ik dacht dat het onder de tab algemeen stond. Daar heb je een reeks van opties en klik ze een voor een open. Je komt hem daar vast en zeker tegen

Hieronder staan de opties displaytaal, invoertaal, tekstvoorspelling, welkomstnotitie/logo en fabrieksinstellingen. Dus hierstaat ie helaas niet onder.
Wie heeft er nog meer een optie!!

Groetjes jolanda
Reputatie 2
Jolanda,

Het moet bij instellingen staan, heb je de andere tabbladen ook bekeken? En ook echt alles open geklikt en niet gedacht: het zal er wel niet onder staan?
Reputatie 2
Ik heb even gegoogled en hier is het antw:

Via Profielen - Naam beller uitspreken.

Nu moet het zeker lukken!
Reputatie 2
aevries schreef:

Ik heb even gegoogled en hier is het antw:

Via Profielen - Naam beller uitspreken.

Nu moet het zeker lukken!

Hoi,

Ja, ja, nu had je helemaal gelijk!!!
Bedankt!!

Groeten Jolanda
Reputatie 2
hallo
wie kan mijn helpen
ik heb een nokia N73 met tomtom
en nou heb ik er een emtac II gps gekocht
en als ik de tomtom aan zet en de gps ook krijg ik wel
een bleutoot verbinding maar mij tomtom zecht verbinding
zoeken met gps maar dat doet hij niet

wie kan mijn helpen😕
Reputatie 2
Firmware, er zijn er die problemen met BT hebben en GPS, installeer de laatste versie
Reputatie 2
waar kan ik die versie vinden
en als ik die versie heb moet ik die dan op mijn sd zetten???
Reputatie 2
Draait het blauw/gele bolletje van TT rechtsbovenin bij de gps-settings?
En heb je wel compoorten toegewezen aan de GPS en die als zodanig ingesteld in de Nokia?
Reputatie 2
nee die draait niet
en hoe moet ik de compoorten instellen???
Reputatie 2
Ik gok er eigenlijk op dat je een compoort in moet stellen bij je bluetooth settings (werkt zo bij een pda), weet even niet of dat zo op een Nokia werkt.
Wat heb je ingevuld in TT?
Reputatie 2
het geel/blauw bolletje draait niet
Reputatie 2
denniske schreef:

het geel/blauw bolletje draait niet

dat betekent dat de instellingen in elk geval niet goed staan. Als de instellingen wel goed staan, gaat het bolletje 'draaien' en zoekt ie de satelieten.
ik weet de instellingen voor de nokia ook niet.
heb je geen handleiding bij je GPS ontvanger ?

gr.
Roland
Reputatie 2
ja ik heb wel een handleiding maar kan er niks op terug vinden
Reputatie 2
heb je hier al eens gekeken, bij gathering tweakers.
een heel topic, alleen over N73, met alle ins en outs, tips&trucs.
misschien effe zoeken.

gr.
Roland
Reputatie 2
Met de smartphone van mijn vriendin had ik ook een probleem met de gps ontvanger. Goed gepaird, maar TomTom vond hem niet. De oplossing die ik heb gevonden is de volgende:
Hernoem de GPS ontvanger op je telefoon bij de bluetooth manager naar: BT GPS
Heel gek, maar mijn Adapt AD700 werkte met de standaard naam AD 700 niet, maar met BT GPS wel. Misschien dat je bij jou ook helpt.
Reputatie 2
oke bedankt ik ga even kijken en proberen
Reputatie 2
alles geprobeerd niet gelukt
Reputatie 2
Wie weet wat er fout is met de instellingen op mijn toestel, ik krijg als ik naar de radio wil luisteren bij het laden van een sattion b.v. wereld omroep de melding time out voor verbinding.
Is er een instelling fout en hoe los ik dat op, vg Gerrit
Reputatie 2
na overstap van orange naar t-mobile werkt mijn bluetooth verbinding tussen N73 en laptop niet meer om internet verbinding te maken.
*99# tmobile gebr naam en ww werkt niet.
Wat zijn de juiste instellingen?
(internet op telefoon werkt wel)
groet Jaap
Reputatie 4
je moet even op de computer naar het configuratie scherm>telefoon en modem opties.
het eerste schermpje even afstelen(net nummer) dan op ok.
dan krijg je een scherm met een tabje modem die moet je hebben.
daar je bluetooth(dun)modem aan klikken.
eigenschappen selecteren en naar het tabje geavanceerd gaan.
bij geavanceerd plak je deze string:
at+cgdcont=1,"IP","internet"
nu moet het wel werken.

een aanrader ishttps:// http://www.walkinghotspot.com/ maar dat red jou telefoon niet denk ik.
Reputatie 3
Je kunt ook het APN 'internet.tmnl' proberen. Dan wordt de connectiestring:

+CGDCONT=1,"IP","internet.tmnl","",0,0
Reputatie 2
Geldt dit ook voor Belgie?
ikheb een nederlands abbonnement en ben nu op vakantie in Belgie.
(info over de kosten van internet in het buitenland kunnen achterwege blijven)
Ik heb de verbinding nog niet voor elkaar
Reputatie 4
ik vermoed dat dat niet gaat werken ,ik reis nooit maar ik vermoed dat je dan via een andere provider in belgie internet gebruikt.
je moet denk ik ook bang zijn voor hogere kosten als je internet in het buitenland.

maar met wat beter google werk kun je de string voor de belgiese provider wel achterhalen.
of mischien via de website van die provider
Reputatie 3
harst56 schreef:

Geldt dit ook voor Belgie?
ikheb een nederlands abbonnement en ben nu op vakantie in Belgie.
(info over de kosten van internet in het buitenland kunnen achterwege blijven)
Ik heb de verbinding nog niet voor elkaar

Met de instellingen waarmee je in Nederland mobiel kunt internetten, kun je ook in het buitenland internetten. Er zijn geen aparte instellingen voor internetten in het buitenland.

Mocht je (tijdelijk) een simkaart van een buitenlandse provider gebruiken, dan heb je de instellingen van die buitenlandse provider nodig.