Vragen/problemen Nokia N79

Reputatie 2
Hallo,

Ik heb onlangs een Nokia N79 mogen ontvangen, wat een top toestel! Alleen heb ik last van een aantal problemen, nu heb ik die op internet opgezocht en blijkt er een firmware update voor te zijn, alleen deze is er niet voor mijn toestel aangezien hij van t-mobile is?

Nu is mijn vraag wanneer deze update ( de laatste versie ) ook voor mij ( en andere met mij ) uitkomt?

Vriendelijke groet

This topic has been closed for comments

42 reacties

Reputatie 2
Op onze site staat een firmware update. Het directe URL-adres is http://europe.nokia.com/A4579163.
Reputatie 2
Op mijn toestel staat versie v.10.046 de nieuwste firmware versie is 11.049 met erg veel verbeteringen. Alleen deze is voor de niet T-mobile toestel.

klopt dit? en hoelang is het nog wachten op de update dan?
Reputatie 2
Dit geldt ook voor mij.
Wanneer je de nokia software updater draait geeft hij aan dat er geen software update beschikbaar is (komt doordat T-mobile een gebrande versie leverd).

Dus wanneer komt deze versie (11.049) voor t-mobile toestellen vrij?
Reputatie 2
Ik ben gisteren naar een Nokia Service Centre geweest, deze hebben de mobiel ge-update en hij draait nu als een zonnetje! Snel en gratis geholpen! Ben er tevreden met de nieuwe software!

Misschien hebben hier meer mensen wat aan?
Reputatie 2
Maargoed, eigenlijk is het toch de bedoeling dat T-mobile zelf met deze update komt?
Is hier niemand van T-mobile aanwezig op dit forum, om hier antwoord op te geven?
Reputatie 2
Voordat een update (of verwijzing daarnaar) op onze website wordt geplaatst, moet de update uiteraard 100% getest zijn. Dit is helaas geen kwestie van een dagje proberen. Het testen van updates duurt nu eenmaal langer, omdat ook gekeken moet worden naar consequenties voor andere systemen en programma's.
Reputatie 2
Maar zo'n update is door Nokia toch al flink getest? Jullie veranderen wel iets daarin, maar dat hoeft toch niet heel uitgebreid meer getest te worden dan?
Reputatie 2
Hallo,

Ik ben naar een Nokia Care Point geweest, maar daar hebben ze hem niet kunnen updaten naar de nieuwe versie 11.049. Hoop dat T-mobile hem snel beschikbaar stelt.

groetjes
Reputatie 2
Colinos schreef:

Hallo,

Ik ben naar een Nokia Care Point geweest, maar daar hebben ze hem niet kunnen updaten naar de nieuwe versie 11.049. Hoop dat T-mobile hem snel beschikbaar stelt.

groetjes

Niet? Ze moesten bij mij wel
Reputatie 2
Nog steeds niet gelukt. Ik ben nu naar een andere nokia care point geweest en die vertelde me dat het geen probleem was om de nieuwe versie (11.046) erop te zetten. Ze zeiden wel dat hij eerst simlock vrij gemaakt moest worden en dan zouden ze de nieuwe software erop zetten. Ik hem dus inleveren en de volgende dag weer opgehaald en toen zeiden ze dat het niet gelukt was en dan ik later maar eens terug moest komen. Beetje vreemd, maar goed is blijkbaar niet anders. Wachten op T-mobile voor mij dan.

Groetjes
Reputatie 2
Ook ik heb een nieuwe N79 gekregen met veel softwarefouten! Iedere dag opnieuw moet ik bv. de datum opnieuw instellen omdat hij elke dag vanzelf 6 dagen opschuift!
Zowel bij T-mobile als bij Nokia wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Kortom je wordt schandalig behandeld. Het kan ze gewoon geen donder schelen....Ik heb spijt dat ik mijn abonnement na 6 jaar bij T-mobile heb verlengd. Is gelijk de laatste keer!...
Reputatie 2
Is er iemand die al eens geprobeerd heeft om de Nokia N79 te synchroniseren met een Mac? De bijgeleverde cd verwijst voor Mac gebruikers naar www.nokia.com/mac.
Maar dit werkt niet.
Ben inmiddels radeloos...........wie o wie kan mij hiermee helpen?
Reputatie 2
is er ook een update verkrijgbaar voor mensen die met een Mac werken?
Reputatie 2
ik heb 3 weken geleden een t-mobile abbonement zonder internet gepakt omdat ik dit in de zomer niet gebruik. Nu ben ik tot de ontekking gekomen dat mijn telefoon zonder dat ik er toestemming voor geef toch af en toe op internet gaat. hij download dan 200kb. Omdat ik niet wil dat ik aan einde van de maand ineens een torenhoge rekening heb is mijn vraagt : hoe haal ik de t-mobile internet verbinding weg of hoe kan ik deze deactiveren ???
Reputatie 2
Dizzzman schreef:

ik heb 3 weken geleden een t-mobile abbonement zonder internet gepakt omdat ik dit in de zomer niet gebruik. Nu ben ik tot de ontekking gekomen dat mijn telefoon zonder dat ik er toestemming voor geef toch af en toe op internet gaat. hij download dan 200kb. Omdat ik niet wil dat ik aan einde van de maand ineens een torenhoge rekening heb is mijn vraagt : hoe haal ik de t-mobile internet verbinding weg of hoe kan ik deze deactiveren ???

Ga als volgt te werk:

Menu >
Instrumenten >
Instellingen>
Verbinding >
Nu kan je bij Packet gegevens instellen dat hij alleen GPRS gaat gebruiken wanneer nodig. Ik heb echter alle T-Mobile toegangspunten delete.
Hiervoor ga je naar verbinding en druk je niet op packet ggvns maar op Bestemingen.

Hier zie je nu Internet staan en daar kan je alle T-Mobile instellingen deleten.

Succes!
Reputatie 2
Ik ben sinds kort in het bezit van bovengenoemde toestel. Wie heeft ook steeds het probleem dat het toestel vast blijft zitten?
Reputatie 2
Hoi amoi

het is een algemeen probleem van de Nserie van nokia dat het toestel vaak vast loopt
als je je toestel nog binnen de 8dgn valt dan kan je hem terugbrengen en een nieuwe ontvangen

mocht het na de 8 dgen zijn dan kan je hem of ter reperatie aanbieden maar dan ben je hem kwijt voor 2weken de andere oplossing is naar schiedam gaan de winkel heet Ricom-repairs is een service point van nokia hun geven binnen halfuur nieuwe software update zonder kosten omdat hij binnne je garantie valt

ik hoop dat je er wat aan hebt

gr ilona
Reputatie 2
Heb een N95 waar ik ook niet tevreden over ben. In het begin liep ie ook vast.Je moet niet te snel je toetsen gebruiken, dus vastlopen doet ie niet meer. Moet
Reputatie 2
Ik ken het probleem van de vastlopende Nokia (heb zelf de N82 en E65). Het probleem is wel minder dan in het begin, maar ik zet dan ook steeds de nieuste updates erop (via nokia pc suite). Af en toe het toestel aan en uitzetten helpt, en ook regelmatig checken wat er nu allemaal in de achtergrond aan het draaien is (menu knop lang indrukken, dan krijg je een lijst te zien wat er allemaal aan staat, om af te sluiten kun je op de c drukken) bij mij is altijd: hoe meer er open staat hoe langzamer hij reageert.

Als je een programma niet met 'afsluiten' afsluit heb je kans dat hij blijft draaien in de achtergrond zonder dat het het weet, dit kan de mobiel vertragen en de batterij eerder leegtrekken.
Reputatie 2
Heb zelf ook een N79 en ben hier zeer tevreden over. Had hiervoor een N73 en dat was een drama. Heb geen vastlopers gehad met mijn N79 terwijl de N73 dit alleen maar had en ook nog eens super traag was.

De tip die hierboven beschreven word is zeer handig en deze kan inderdaad je telefoon sneller maken. Wat ik ook ergens gelezen heb is dat het uitzetten van het logboek een snelheidwinst oplevert. Vaak staat deze op 30 dagen. Heb hier geen ervaring mee dus kan ook niet zeggen of dit inderdaad werkt.
Reputatie 4
Mijn N70 met tomtom was ook een ramp. :S
Reputatie 2
lanfranco schreef:

Ook ik heb een nieuwe N79 gekregen met veel softwarefouten! Iedere dag opnieuw moet ik bv. de datum opnieuw instellen omdat hij elke dag vanzelf 6 dagen opschuift!
Zowel bij T-mobile als bij Nokia wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Kortom je wordt schandalig behandeld. Het kan ze gewoon geen donder schelen....Ik heb spijt dat ik mijn abonnement na 6 jaar bij T-mobile heb verlengd. Is gelijk de laatste keer!...

Erg vervelend natuurlijk maar ben je al langs een Nokia service point geweest? Deze hebben ook mijn software (tmobile branded) eraf gegooid en de originele Nokia erop gezet. Inmiddels is versie 20. nog wat beschikbaar en deze draait perfect.

Wat je verder nog kan proberen, bel Nokia op. Ze maken dan een dossier voor je met je klacht en bij zullen dit samen oplossen met jou.

Mag dit allemaal niet lukken maar wil je toch nieuwe software, dan is er op internet (Tweakers forum) manieren te vinden zodat je toch nieuwe firmware erop kan zetten.

Succes
Reputatie 2
bij loopt het toestel niet vast maar tijdens een gesprek valt de tel uit?
een vatsoenlijk gesprek kan je niet meer maken via de tel.
Reputatie 2
Ik heb ook de N79 en die liep ook regelmatig vast. Je kan via de website van Nokia je telefoon upgraden. Nadat ik dit gedaan had loopt die en stuk minder vast. Het gebeurt nu nog af en toe maar niet iedere keer meer. Hopelijk heb je hier wat aan
Reputatie 2
Idd zoals al eerder in dit forum gesignaleerd een algemeen probleem N-serie. Google op Nokia N en Tros Radar en lees de 'interessante' discussie daarover. Software updates helpen geen moer. Of toestel weg doen, of er meer leren leven lijkt de enige oplossing 😞