Vragen/problemen Nokia N95

Reputatie 2
Hoi, ik ben nieuw. Wellicht een domme vraag, maar ik stel hem toch want ik wil het zeker weten.

Ik heb een Nokia N95 sinds kort. Nu internet ik via het profiel: 't-mobile internet'. 3G staat volgens m'n telefoon aan.

Ik heb een oud Pocket Internet Totaal 2005 abo. Web 'n Walk denk ik? Maar nu mijn vraag; Als ik inlog op 'my t-mbile', dan zie ik dat ik bijkomende kosten heb opgelopen. Nu al zo'n 9 Euro in een paar dagen. Ik internet toch gewoon via het internet profiel wat onder dat abo valt? Da's toch gewoon 'onbeperkt'?

Maakt dat 3G nog uit? Je ziet dat logo'tje wel knipperen tijdens het surfen.

Alvast dank!

This topic has been closed for comments

72 reacties

Reputatie 2
je profiel staat goed

alleen gebruik je soms wap sites ?
wap is bij pit2005 niet gratis
bij pit2006 en pit2007 zijn die wel gratis
vermijd dus alle wap sites en blijf op het echte internet

g is gprs max 64 kilobits (8 kilobyte) p/s
3g of u is umts max 384 kilobit ( 48 kilobyte) p/s
h is hsdpa tot max 1800 megabits (225 Kilobyte) p/s
je heb normaal pit daarbij is je verbinding geknepen tot max 64 kilobits p/s (max 8 kilobyte p/s)
Reputatie 2
Hallo, sinds gisteren is de N95 uit de Online shop verdwenen.
Ik was juist van plan deze te bestellen. Komt deze nog terug
in het assortiment?
Reputatie 3
Het Nokia N95 toestel is via de website niet meer te bestellen. De Nokia N95 is opgevolgd door de Nokia N96.
Reputatie 2
Ok bedankt!
Reputatie 2
Dat is dan erg jammer want daar wou ik dus nar toe. met de nieuwe verlenning.
Reputatie 2
Mag ik mijn I-Phone abonnement ook gebruiken met mijn Nokia N95?
Reputatie 2
Ja, waarom zou dat niet mogen? T-Mobile kan niet zien of simkaart in een iPhone zit ja/nee. Maar je kan iPhone abbo alleen i.c.m een iPhone afsluiten.. duss ja
Reputatie 2
Oke, ik wil alleen niet het risico lopen om voor mobile internet en hotspot extra te betalen als ik mijn N95 gebruik. Er zijn dus geen beperkingen? (behalve visual voicemail dan?)
Reputatie 5
Je mag je telefoon niet aan je laptop koppen voor internet gebruik, verder kun je alles gebruiken zoals gewend. Alhoewel ik niet weet of het mogelijk is mmsjes te sturen.
Reputatie 2
Je kan je sim-kaart, die je bij de Iphone hebt gekregen gewoon gebruiken en elke andere Tmobile of Simlock vrije telefoon. Dit zal geen probleem zijn, alleen weet ik niet of je voor de Iphone extra opties hebt gekozen? Opties die speciaal zijn voor de Iphone, die zal je dan waarschijnlijk niet kunnen gebruiken.
Reputatie 2
De minuten en berichten zijn gewoon te gebruiken met een ander toestel. Wat de snelle internet verbinding van je iphone abo betreft moet je een bepaald toestel gebruiken! Ik weet nu niet welke modellen het precies zijn, maar ik geloof dat de N95 geen probleem is. Check in ieder geval je overige kosten via my t-mobile aangezien t-mobile wel degelijk kan zien welke telefoon jij gebruikt.
Reputatie 2
T-Mobile kan wel degelijk zien welke telefoon je gebruikt, maar volgens mij maken ze er niet zo'n probleem van. Zo mocht ik volgens de verkoper in Nijmegen gewoon mijn W&W+ in de laptop prepaid stick stoppen (mits ik niet te gek ging doen met de verbinding) en de simkaart met 30 euro beltegoed die daarbij zat gewoon in een mobiel gebruiken.
Reputatie 3
jaimie schreef:

T-Mobile kan wel degelijk zien welke telefoon je gebruikt, maar volgens mij maken ze er niet zo'n probleem van. Zo mocht ik volgens de verkoper in Nijmegen gewoon mijn W&W+ in de laptop prepaid stick stoppen (mits ik niet te gek ging doen met de verbinding) en de simkaart met 30 euro beltegoed die daarbij zat gewoon in een mobiel gebruiken.

Als je een web'n'walk Plus (wnw+) hebt, heb je geen iPhone-abonnement. Dit houdt in dat er geen restrictie zijn voor wat betreft het al dan niet mogen gebruiken van het abonnement in een apparaat dat je als modem gebruikt. Met andere woorden, internet er maar lekker op los. Houdt er wel rekening mee dat voor wnw+ wel geldt dat de maximaal haalbare internetsnelheid na 2 GB dataverkeer verlaagd wordt.

Bellen en sms'en via je Laptop PrePaid-simkaart is overigens niet erg goedkoop: 0,35 euro per minuut (kosten worden per seconden berekend met een minimum van een minuut) / 0,23 euro per sms (van maximaal 160 tekens).
Reputatie 2
dus als ik goed berijp boven 2gb word deze verlaagt tot dat ik weer opnieuw verbinding maak???.
Reputatie 2
hhasper schreef:

dus als ik goed berijp boven 2gb word deze verlaagt tot dat ik weer opnieuw verbinding maak???.

het zit zo:
je kan maandelijks onbeperkt internetten met Web'nWalk Plus met maximaal 1Mb download en 384 Kb upload per seconde, tot een gebruik van 2GB dataverkeer! hierna (dus ga je meer internetten) zal de snelheid maximaal 384 Kb download en 64 Kb opload per seconde zijn.
Dit limiet geldt dus niet per keer dat je inlogt, maar per maand (dus per belcyclus)!
Reputatie 2
Hallo,

Voor mijn werk ben ik bezig om een MIDlet applicatie te schrijven voor de Nokia N95. Deze moeten gesigned worden om door de telefoon vertrouwd te worden. We hebben hiervoor een Verisign certificate aangevraagd. Indien ik de applicatie sign met dit certificate dan krijg ik de volgende error: "Certificate error. Contact the application supplier." Ook de bij Nokia verkrijgbare HelloWorld applicatie http://wiki.forum.nokia.com/index.php/Signed_HelloWorld_example_MIDlet die door Verisign gesigned is toont hetzelfde probleem...

Wat is precies het probleem zodat ik dit op kan lossen?! Heeft T-Mobile alles dicht gezet voor deze telefoon?!

Bij Nokia heb ik deze vraag ook uitstaan: http://discussion.forum.nokia.com/forum/showthread.php?t=167013

Gr, Jeroen.
Reputatie 2
Hallo,

Ik probeer hyves te installeren op mijn nokia n95 8gb. Alleen het wil niet lukken. Niet via mobiel internet en dan downloaden, niet via sms niks. Hij begint met downloaden en stopt op het laatst en gaat niet meer verder.

wie heeft dit probleem ook en weet een oplossing?
Reputatie 2
Heb je al de software van je toestel geupdate naar de laatste versie? dat was bij mij ook het probleem
Reputatie 2
was er al een up date dan? Zal eens aan mijn man vragen of hij mijn mobje wilt up date (ben blond...) en kijken of het dan lukt i.i.g. bedankt alvast voor je antwoord.
Reputatie 2
hallo allemaal,
vraag jij je weleens af hoeveel stappen je in de dag zet zonder zon bandje om je arm ?, nou dit is een goed alternatief!`een stappen teller voor je mobiel , hij werkt op de achtergrond hele dag lang! einde van de dag kan je kijken hoeveel stappen, hoeveel km en hoeveel callorien je kwijt bent!

volg deze hele simpele stappen!:

1: ga naar http://betalabs.nokia.com/betas/view/nokia-step-counter`, en kijk of je mobiel tussen de 2 downloads staat!, als dit niet het geval is moet je hiermee niet verder gaan.

2: als je hem gedownload heb zie je dat het een sis bestand is , kopieer hem naar een van de mappen op je mobiel( maakt niet uit welke, als je maar strax terug kan vinden op je mobiel).

3: ga op je mobiel naar bestandens beheer, en ga dan naar het plek waar je gekopieert heb. en druk erop.

4: dan zal je zien dat na de installatie, in de map aplicatie's de programma klaar is om te gebruiken!

5: geen uitleg nodig voor dit, aangezien het super makkelijk te gebruiken is !

als er nog vragen zijn, ga je gang!, en berichten waarderingen zijn welkom 🙂.

je moet je lengte en gewicht instellen bij instellingen> general

groeten akram!!
Reputatie 2
hoi,

Werk je soms voor nokia dat je al die betalabs spul voor hun hier aan de man/vrouw probeert te brengen?
Prijs liever wat aan van apple uit de apple store, betere applicaties en programma's

Mvg,
Rodriquez
Reputatie 2
Hoi,
Helemaal vergeten neer te zetten ben ex nokia N82 gebruiker, en heb al wat ervaringen opgedaan met symbian en betalabs applicaties van nokia.

Mvg weer,
Rodriquez
Reputatie 2
nou corbaman 1998, ik werk neit voor ze ofs hoor ^^. ik ben nog maar 15 haha 😛 maar ik doe deze nokia aplicaties omdat mijn telefoon zelf n96 is , en ik daaar meeste ervaring mee heb. en ik heb in rubriek op deze forum bij web n walk , een tutorial neergezet voor alle telfoons voor meer dan 200 kanalen.. , ook voor de i-phone, maar ik zal proberen meer aan andere telefoons te denken 😉 mvg akram,
Reputatie 2
Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn Nokia N95 (oude versie, niet de 8GB) dat ik vaak smsjes pas binnen krijg nadat ik m'n telefoon opnieuw opgestart heb. Zo is het zo dat ik gisteravond een sms heb gehad, de hele tijd mijn telefoon aan heb gehad, en pas na het opnieuw opstarten van mijn telefoon vanmiddag kwam deze SMS aan. Dit is nu al de derde keer dat dat gebeurt.

Net even geprobeerd om een sms naar mij te laten sturen, waarvan de eerste dus wel meteen aan kwam, en de tweede ook pas na het opnieuw opstarten.

De firmware van mijn telefoon is up to date, er staan wel flink wat smsjes in m'n inbox. Geen idee of dit een probleem kan zijn.

Met vriendelijke groet,
Sjoerd
Reputatie 2
Het probleem lijkt zich op te lossen na het verwijderen van aanzienlijk wat smsjes. Maar dit is natuurlijk geen permanente oplossing.