Vragen/problemen Nokia N96

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

104 reacties

Reputatie 2
Mogelijk heb je niet voldoende bereik met UMTS/HSDPA. Voor meer informatie kun je ook [thread=100382] deze discussie[/thread] bekijken.
Reputatie 2
ik moet die instellingen nog steeds krijgen van T-mobile maar als ze steeds bellen ben k aan het werk en nou bellen ze niet meer maar betaal wel 15 euro per maand voor niks dan.
Reputatie 2
[modbreekt] Ik sluit deze discussie, omdat [thread=100382] hier[/thread] een vergelijkbare discussie loopt. [/modbreekt]
Reputatie 2
Regino dank je, misschien loopt mijn batterij nu wat minder hard leeg.
Reputatie 2
Sinds 1,5 maand heb ik nu de Nokia n96. Ik ben overgestapt van Samsung naar Nokia vanwege de slechtere kwaliteit van de foto's en filmpjes,vooral S"avonds.Ik zag bij andere mensen wat voor een kwaliteit het was en kon niet wachten tot ik een Nokia had. Vroeger heb ik een Nokia gehad maar vanwege erge software problemen ben ik naar Samsung gegaan. Maar Helaas heb ik vanaf het begin al poblemen zoals vastlopen, onder een gesprek uitvallen en opnieuw opstarten, telefoonboek die ineens weg is die hij niet kan openen. ook de batterij gaat niet lang mee. Erg jammer want het is een mooi toestel maar vanwege de negatieve ervaringen kan ik dat ding niet meer uitstaan! Heb hem vandaag weggebracht voor reparatie bij Service center in Eindhoven.Had zelf ook al via de nokia website nieuwe firmware erop gezet maar mocht niet baten, Erg genoeg nu 3 weken kwijt! Dus ik zou wachten met kopen totdat ze er betere software erop zetten want t-mobile geeft een verouderde versie mee.
Reputatie 2
Badge
Via DVB-H zou je landelijk Nederland 1,2 en 3 moeten kunnen ontvangen. Deze kanalen zitten niet achter een decoder.
Miss dat de Nokia N96 van T-Mobile dit software matig blokeert, maar technische is het mogelijk....

Ik denk dat je hierbij 2 dingen door elkaar aan het halen bent, namelijk DVB T( Terrestrial) en de DVB H(Handheld) De T heeft namelijk NL 1,2,3 gratis in de lucht en kun je met een leuk usb stickje on the move lekker op je laptop kijken. Voor H heb je echter een handheld nodig zoals bijvoorbeeld de N96 en KPN heeft op H de alleen rechten sinds 2008. H gebruikt overigens een andere zendtechniek om batterij te sparen. (voor de liefhebber: op de kabel ontvang je DVB C)
Reputatie 2
Beste mensen,

Ik heb weinig goeds te zeggen over die Nokia N96 evenals de service van Tmobile!
Ik kreeg de N96 binnen, en had niet eerder de tijd dan op de zogenaamde 7e dag eindelijk eens met de telefoon te spelen, vanwege een drukke baan...

Het toestel sloot zichzelf meteen af en startte zichzelf weer op wanneer ik een foto klikte.. Ik moest naar de Tmobile shop gaan te eindhoven en daar werd mij verteld dat ik 1 dag te laat was dus kreeg ik geen nieuw toestel, maar werd hij gerepareerd nu ik dus net mijn contract had verlengd met 2 jaar!!!!
Dit zijn de regels werd mij verteld...nadat je al 10 jaar klant bent!!!

Ik wacht inmiddels alweer 2 weken en nog niets gehoord, 2 brieven met gegronde klacht verstuurd...
Dus ik ben helemaal klaar met zowel de Nokia N96 als Tmobile op dit moment, hoop dat ze toch echt met een nieuw toestel over de brug gaan komen, anders volgen er stappen..

Hoop dat jullie dit nooit meemaken, je voelt je machteloos kan ik je vertellen...

Groetjes,

David
Reputatie 2
Wellicht een overbodige vraag, maar heb je wel je N96 zo ingesteld dat hij vindbaar is voor andere apparaten?
Reputatie 2
Wanneer komt de nieuwe firmware beschikbaar, versie 20.050, voor T-mobile klanten?
Reputatie 2
hallo allemaal,
ik vraag me af waarom de n96 niets anders kan streamen dan de t-mobile kanalen? ik ken een website (kanalenkiezer.nl) die mij verwijst naar mobiel tv.. deze website heb heel veel kanalen die je zou moeten kunnen streamen. want n96 kan streamings kopelingen. dan kan je een nieuwe koppeling maken. ik stop die web link erin en zomaar een naam , en ik kom niet verder dan er word verbinding gemaakt bij realplayer...... is het iemand gelukt om te streamen van andere kanalen ?

alvast dankuwel :)

gr akram
Reputatie 2
omdat real player geen wma files kan afspelen?
Reputatie 2
Misschien dat een van de mods even kan informeren en een reactie kan plaatsen??

Bvd
Reputatie 2
het heeft nix met wma te maken?, het gaat om het streamen via internet hij kan geen verbinding maken , en ik heb gehoord dat het bij de n95 wel kon ? iemand ideen?
Reputatie 2
Ik zit ook met SMART te wachten op de nieuwe firmware voor de Nokia N96, die voor andere leveranciers reeds voorhanden is.

Kan T-Mobile hier spoed achter zetten?
Ik heb met de huidige versie problemen in combinatie met de Carkit CK-7W van Nokia: verbinding via bluetooth valt weg etc.

HELP!
Reputatie 2
Ik heb alleen constant een vast lopende N96. Zou dit komen doordat ik 400 sms berichten heb staan of zou dit niets uitmaken?
Reputatie 2
Ik heb sinds begin dit jaar een N96. Begonnen met firmware 10.xxx. Dat was niet zo prettig....maar met firmware 20.xxx is er niks aan de hand. Briljant toestel, kunt er alles mee (wat ik zou kunnen bedenken). Grote nadeel....de batterij tijd. Al is dat met firmware 20.xxx alweer een minder groot probleem.
Er is wel een oplossing voor....ik heb hiervoor een E65 gehad met een zelfde batterij als de N96 (dat is ook meteen de oorzaak van het probleem, de batterij doet het goed in simpelere toestellen maar niet in een N96) en die heb ik altijd bij me. Is de batterij leeg? FF wisselen en weer doorgaan! (ik heb in totaal 3 batterijen voor mijn N96)
Reputatie 2
er is een update beschikbaar voor n96 . firmware versie 20.050 namelijk , de update ziet er erg goed uit , en wil hem graag instaleren. maar nokia software updater lijkt hem niet te kunnen vinden. er staat huidige versie 12.043, en upgrade versie 12.043?, hoe kan dit ?aangezien iedereen wel kan installeren op verschillende plaatsen met google gezien?..

gr akram
bij voorbaat dank
Reputatie 2
Beste Akram,

Klik *#0000#

Druk "opties" >> dan " controleren op updates". >> en dan downloaden en installeren. Ik raad je aan om het via een wireless netwerk te doen. gaat wat sneller dan T Mobile Web & Walk.

Greetz Deniz
Reputatie 2
deniz1807, dankuwel voor uw reactie , maarik heb dit al geprobeert en het werkt niet , hij zegt dat ik de meest recente software al heb. maar dat is niet zo.
grr akram
Reputatie 2
Met Nokia PC Suite lukt het mij ook niet, maar als ik *#0000# intoets op mijn telefoon krijg ik de geinstaleerde versie te zien, als ik dan opties druk vervolgens controleren op updates druk, zegt ie dat versie 20.050 kan downloaden.

Heb ik overigens ook gedaan. En kan eindelijjk zeggen, die telefoon werkt naar behoren.

Greetz Deniz
Reputatie 2
hoe kan het dat hij bij jou wel werkt?, en ja daarom wil ik die update dus ook, n96 loopt vaak vast of werkt niet zoals die hoort te werken met deze update werkt alles net iets beter. groeten akram
Reputatie 2
Hoi Akram,

Ik hoor van mijn collega ook dat het hem op deze manier niet lukt.
Hoe dat komt zou ik ook niet weten.. maar als ik iets meer weet dan zet ik het hierbij.

Veel succes in ieder geval!!!!

Greetz Deniz
Reputatie 2
Jammer genoeg weet ik het antwoord. Op de vraag waarom het niet lukt.

T-Mobile klanten met een t-mobile toestel kunnen de nieuwste update ( 20.nogwat) NOG NIET downloaden en installeren. Waarom niet? Nou omdat T-mobile op hun eigen toestellen ook t-mobile software heeft staan. En ja die moet natuurlijk ook geupdate worden. Maar waarom dit allemaal zo lang moet duren is mij een raadsel.
En als je t-mobile hier om vraagt of vraagt hoe lang het nog duurt, krijg je 0 op het rekest. Jammer maar ik ben bang dat we nog even geduld moeten hebben......

Mensen die geen t-mobile toestel hebben kunnen dus gewoon updaten door *#0000# en dan controleren op updates. En de rest gaat vanzelf.

Greetz Michel

En dan noemen ze deze toestellen simlock vrij?!
Reputatie 2
En dan noemen ze deze toestellen simlock vrij?!

het gaat hier toch over de toestelsoftware; Simlock vrij of niet is volgens mij niet echt van belang!
maar dat even terzijde... 😉
Reputatie 2
De nieuw firmware is al uit! V20.050

En eindelijk werkt mijn telefoon naar behoren.

Toets in op je toestel *#0000#.
Nu verschijnen de gegevens van je telefoon.
Klik nu op >> Opties >> Controleren op Updates.

Als alles goed gaat zegt hij nu dat Firmware versie 20.050 beschikbaar is (als ie zegt van niet ken ik het probleem niet).

Uploaden en installeren.

LET OP!! Nokia PC Suite Heeft deze update ook nog NIET!

Succes.

Mij is het overigens gelukt, mijn collega's bljift hij aangeven dat versie 12.043 de laatste is.

Meikel, dit komt niet door je smsjes. dit komt gewoon omdat de oude software 10 x *** met peren is. mijnes bleef ook bij elke poep en een scheet hangen. ik kon niet eens een contact toevoegen aan sms berichten.