Vragen/problemen Nokia N96

Reputatie 2
hallo allemaal,
ik wil graag weten of er iemand ervaring heeft met de nokia n96, en wat is de mening van deze telefoon. aangezien ik nieuw abonnement/telefoon ga nemen, heb ik 3 telefoons waartussen ik ga kiezen, enwl de G1, NOKIA N96 en de samsung omnia.
Aangezien ik graag navigatie op de mobile wil, ben ik benieuwd naar de mogelijkheden hiervan bij de n96.
bedankt alvast

This topic has been closed for comments

104 reacties

Reputatie 5
@roosje50
Je hebt ook een Nederlandstalige Nokia Ovi Suite.
Voor het toestel zou ik je aan willen raden. Loop eens een telefoonwinkel of een T-Mobile Shop binnen en bekijk de toestellen.
Reputatie 2
Hoi hoi ik heb een nokiaN 96, snap alles maar nog steeds niet hoe ik mijn foto;s eraf krijg ja met ovi maar engels ben er niet zo goed in moet toch ook zo kunnen? wie weet hoe? en contract is bijna voorbij heb relax 300 nooit geen probelemen mee gehad, maar wil nu een betere mobile, wat raden jullie mij aan de e
Reputatie 2
ja ik heb dezelde firmware nu in me N96 zitten en ondervind hetzelfde probleem.

ik kan mijn foto's niet terug kijken wat ik ook probeer.
heb de firmware er al 3x opgezet ik hoopte dat misschien zou helpen maar helaas
voorlopig heb ik nog geen enkele mogelijkheid gevonden om dit op te lossen.
dus als iemand een oplossing heeft hoor ik het heel graag
op de website van nokia zelf word je ook niet veel wijzer.

alvast bedankt
Reputatie 2
Dit weekend heb ik firmware versie 30.033 op mijn Nokia N96 geinstalleerd. Maar nu kan ik mijn foto's niet meer bekijken via de galerie Via internet heb ik al begrepen dat er al een nieuwere versie beschikbaar is van de firmware. Nu heb ik de volgende vragen

Wie heeft er nog meer problemen met de nieuwe Nokia firmware 30.033
Wwanneer komt er een nieuwere versie uit die bugs uit de nieuwe firmware haalt.
Kan iemand mij een app. doorgeven waarmee ik makkelijk door mijn foto's kan scrollen
Reputatie 2
kan niemand me helpen?
1200 is ook al de hele dag niet bereikbaar:S
elke keer een wachttijd van langer dan 5 minuten pfff
Reputatie 2
Hallo allen,
zoals de topictitel al misschien aangeeft,
mijn telefoon doet niks meer en nu ben ik dus bang mijn foto's te verliezen als ik hem laat opsturen.
Kan iemand mij helpen zodat ik toch nog mijn vakantiefoto's te zien krijg?
Het gaat om een nokia n96
ik heb er geen sd-kaart inzitten
ook heb ik al een andere accu geprobeert in mijn telefoon en al verschillende opladers,
het wil niet helpen allemaal

Alvast bedankt ;)

Jos Bouman
Reputatie 2
Ik had hier eerder een bericht geplaatst, waarom is het verwijderd?
dat is gewoon de waarheid N96 is even waardeloos als T-Mobile en ja ook al wordt het hier verwijderd ik plaats het over op het net :)
Lang Leven Tros Radar en opgelicht
Reputatie 2
Ik heb al een klacht ingediend ja en geloof me maar er is echter geen waterschade. De einige reden is dat die telefoon al meerdere malen is gemaakt door hun, maar net niet goed genoeg.
Reputatie 2
Ze zullen heus niet zonder reden zeggen dat het waterschade is..
zal vast wel onderzocht zijn en misschien water tegen gekomen zijn.
en anders misschien andere stappen ondernemen als het
Reputatie 2
Ik ben al jaren klant van T-Mobile, jammer genoeg is het wel de laatste jaar bij T-Mobile aangezien ik mn telefoon die al vijf keer liet maken alsnog niet functioneert en nu als tootal loss is verklaard. de reden is waterschade, maar dat is echt niet zo het is alleen dat T-Mobile het niet wil vergoeden en of een nieuwe toestel wil geven. Spijtig genoeg moet ik nu een nieuwe abonnemnet ga nemen voor een andere toestel te kkrijgen en echtttttt niet bij T-Mobile.bye
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb nu een jaar een N96 maar ondervind nog steeds vaak problemen.
Problemen met de Carkit bijvoorbeeld, slechte kwaliteit foto`s etc.

De meeste problemen zijn te verhelpen door een firmware update.
nu heb ik al een update versie 12 op mijn telefoon staan.

Maar veel van mijn bovengenoemde problemen worden verholpen in nieuwe update`s.
Update 30,00 is er zowiezo al sinds juli 2009, via de nsu wordt er aangegeven dat ik al de nieuwste versie draai.
Vaak worden updates voor providers later gereleasd weet iemand hier wat de recentse versie is en/of er een nieuwe update aan zit te komen.

Alvast bedankt voor response....
Reputatie 5
Het Lost&Stolen aanbod dat T-Mobile tot voor kort had is vervangen door de dienst Early Renewal. Meer over deze dienst vind je in [thread=106558]deze discussie[/thread].
Reputatie 2
yep. lost and broken clausule. Als je n96 stuk is kun je een alvast een nieuw toestel krijgen. Ik had de n95. Ook nog meer dan 1 jaar contract. Het scherm ging stuk. Ik heb nu de nokia classic 6700. Het abb. van dit toestel gaat in juli 2010 in. De enige verplichting is een verzekering van tenminste 3 maanden (5.95 p/mnd)
Reputatie 2
Een half jaar geleden heb ik m'n Relax abonnement met 2 jaar verlengd en daarbij een Nokia N96 genomen. Maar wat een slecht toestel zeg... hij valt de hele tijd uit, loopt vast, is totaal onlogisch opgebouwd, kortom: ik wil een ander toestel. Ik kan m'n abonnement echter nog niet verlengen, dan moet ik nog 1,5 jaar wachten.

Weten jullie wellicht wat de mogelijkheden nu zijn als ik een ander toestel wil (ik wil een iPhone). Kan er nog iets met T-Mobile geregeld worden of moet ik echt mijn contractperiode uitzitten en gewoon los een ander toestel kopen? Zo ja, wat adviseren jullie mij daarin? Ik hoorde dat er ook pre-paid iPhones aangeboden worden, dat dat dan wellicht de goedkoopste optie is.

Graag jullie advies!
Reputatie 2
blijf terug gaan naar zo'n business centre. Laat de mensen van repair & go het toestel doorsturen. Als het toestel te vaak wordt aangeboden met constant dezelfde klacht, moet er gekeken worden naar een andere oplossing. Het is dan wel zo dat het toestel heel veel weggaat, maar als je het toestel echt kwijt wilt, is dit het beste. Het is bekend dat de ene toestel nog steeds traag is en dat een andere vanaf begin al (super) heeft gedaan. Het KAN zijn dat deze dus omgeruild wordt.
Reputatie 2
Ik heb versie 30.033 op mijn Nokia N96 (via KPN-servicecentre erop gezet, was advies van Nokia), maar het toestel blijft ontzettend traag, loopt regelmatig vast, en is soms binnen een nacht helemaal leeg, terwijl ik hem volledig heb opgeladen. Ik ben absoluut NIET tevreden over de N96. De voorganger is wel super, een paar collega's van mij hebben die, vandaar dat ik voor de N96 heb gekozen. Ik heb ontzettend veel spijt hiervan. ik had hiervoor een Samsung, en die was perfect. Ik ben al in een 'oorlog' beland met Nokia, maar die geven gewoon aan: 'we zijn er druk mee bezig, probleem is bekend'!!!! Mijn advies: koop geen N96. Ik hoop dat T-mobile ons kan helpen!!
Reputatie 2
Mijn n96 is tot nu toe prima.De navigatie functie is goed en heb de gsm dan via een adapter aangesloten in de auto.(Lopend of fietsend over straat heb je immers geen navigatie nodig)
Verders als je niet gaat knutselen met allerlei aplicaties die er niet inzitten maar gedownload moeten worden kan je n96 crashen.
Prima toestel dus.En ga je toch knutselen, doe het dan met kennis en op de juiste manier.Je hebt niks aan een gsm met allemaal toeters en bellen waardoor je gsm onstabiel is geworden.
Reputatie 2
Ga naar een service point en laat daar nieuwe software er op zetten. Dit is gratis (garantie) en kan binnen een half uur gedaan zijn. Hun kunne als je versie 30 wilt er ook op zetten zonder problemen. Het is wel zo da bepaalde functies van t-mobile dan wegvallen.
Reputatie 2
Ik heb die n96 nu vanaf de lente.Niks geen problemen met wat dan ook.Nimmer een update gedaan tot nu toe.Beeld/geluid prima.Batterij is snel leeg als je er van alles op de achtergrond mee laat draaien, maar dat is logisch.Dus al die gizmo,s uit gezet.Foto's zijn goed genoeg en filmpjes maken ditto.Zolang alles werkt niks geen update en al die onnodige download gadgets hoef ik niet.Eigenlijk net zoals op de pc.If it worx, don't try to fix it.
Reputatie 2
Ik kan niet eens kiezen uit t-mobile firmware!?
Alleen maar uit nokia firmware.

Maar goed heb al vlink zitten klagen bij t-m maar ik heb de 4e keer dat ik contact kreeg
met ze over het onderdeel update wel te horen gekregen dat het aan t-m ligt en niet aan nokia zoals ze me de eerste 3x verteld hebben.

Maar goed nu ook al weer een week geleden. En ondertussen met al dat heen en weer gemail zijn er al 2 updates van nokia geweest volgens mij is de laatste nu 30. nogwattes, maar goed t-m laat op zich wachten.... Hoe moeilijk kan het zijn om een screensaver ( waar iedereen een hekel aan heeft ) en een icoontje voor w'n'w er bij in te borduren?! Nou ja dit moest ik even kwijt.

Ik kan gewoon iedereen aanraden die een gelocked toestel hebben van t-m dat ze moeten blijven klagen, mailen bellen chatten misschien dat dat helpt.

greetz
Reputatie 2
ik heb vorige maand nokia n96 gekocht.ik ben echt moe van.alleen SYGIC MOBILE navigatie werkt goed.ik vind toestel echt traag.soms wordt vast.battery slecht.oplader slecht.kies maar samsung omnia i8910 beter.jij kan alles en omnia heeft snelle procesor 600 mhz .2 keer snel dan n96
Reputatie 2
mijn n96 is nu ook voor de derde keer weg voor reparatie.
wat een baggerding zeg.
als tmoblie zijn klanten wilt houden moeten ze toch meer uit de kast trekken.
advies: zeg je abo op; tmobile houdt zich helaas niet aan hun deel van het contract, nl een goede telefoon.
gr
Reputatie 3
Heb je ook een andere (T-Mobile) simkaart in jouw Nokia N96 geprobeerd? Wat was het resultaat?
Reputatie 2
Nee de simkaart is goed hoor want die zit nu in mijn oude telefoon en werkt prima.
Reputatie 4
Waarschijnlijk is het simkaartje kapot. Probeer het simkaartje eens in een ander toestel en kijk of hij hetzelfde probleem geeft. Anders kan je contact opnemen met de klantenservice om een nieuwe simkaart toe te laten sturen. Mocht dit nog niet werken zullen ze vast wel met een andere oplossing komen.

Gr