Vragen/problemen Nokia X3

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 6 reacties
Hallo,

Ik heb een vraag. ik heb de telefoon Nokia x3. Hier zit wlan/wifi op, Ik heb al een aantal keren geprobeerd verbinding te maken maar dan krijg ik de foutmelding:
"Failed to connect to the Internet.
b03
java.io.IOException: 53-error in HTTP operation"

weet iemand welke oplossing hier voor is?

Alvast bedankt!

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 2
Heb nog geen reactie hier op het forum dus zojuist onderstaande naar de klantenservice van tmobile gestuurd. Hopelijk krijg ik snel reactie!

ik heb de Nokia x3 sinds kort. Hier zit wlan/wifi op, ik heb al een aantal keren geprobeerd verbinding te maken via mijn netwerk thuis, maar dan krijg ik de foutmelding:
b03
java.io.IOException: 53-error in HTTP operation"

ik dacht eerst dat het misschien te maken had met mij netwerk, maar ook op een ander draadloos netwerk maakt de telefoon geen verbinding en geeft dezelfde foutmelding.

Er zit geen gps op wat kan storen zoals genoemd als oorzaak op het forum (van c3 met zelfde probleem) en ook op google kom ik niet verder...

Hopelijke kunt u mij helpen? Hoor graag zsm.

mvg
Reputatie 5
@mau
Zou je eens na willen kijken hoe de APN staat in het toestel?
Als ik zoek op internet dan zou dit probleem ontstaan doordat er geen APN of onjuiste APN geselecteerd staat.
Helaas staat je toestel niet bij T-Mobile Toestelhulp maar misschien kan je een andere Nokia selecteren en de instellingen nalopen.
Reputatie 2
Hoi Ries,

bedankt voor de reactie. Wat betekent APN?

Heb reeds instellingen van een ander toestel van deze site opgevraagd voor mms en internet. mms werkt ook.

hoor graag van je!

mvg
Reputatie 6
@mau
APN betekent Acces Point Name, op z'n Nederlands ook bekend als toegangspunt en zorgt ervoor dat je gebruik kunt maken van internet via je mobiele telefoon. Het is vergelijkbaar met een 'inbelverbinding' met het netwerk.

Fijn dat alles weer werkt.
Reputatie 2
Hoi Raymond,

ik was niet geheel duidelijk in mijn laatste post.
internet werkt nog niet! ik heb instellingen van een ander toestel ingesteld op de x3 en mms versturen werkt wel. alleen internet via wifi dus niet!
Kun je mij nu informeren hoe/wat ik met apn moet doen?

mvg

mau
Reputatie 6
@mau

Je kunt deze link gebruiken om de instellingen te controleren en eventueel aan te passen.
Reputatie 2
Ik heb X3 toestel; mijn vraag is hoe kan ik een liedje onder "mijn muziek" gebruiken als beltoon ?
Reputatie 2
Hoi Chris076,

fijn dat jullie mij willen helpen. de link die je opgeeft is voor de instellingen van de x6. het menu lijkt helaas helemaal niet op de x3. de keuze "kies bestemmingen", (stap 5 van 22) vind ik op mijn x3 niet onder/achter "connectiviteit". Ik weet niet waar ik dit wel kan vinden?

e.e.a. komt in de volgende stappen van de instellingen van de x6 wel overeen maar wordt dan weer anders genoemd of het komt nier overeen.

help?
Reputatie 6
@mau

De instellingen zouden ongeveer overeen moeten komen is mij verteld, het belangrijkste is dat je de APN (toegangspunt) juist instelt, dit moet je ergens in dit menu tegenkomen. Dit heeft Raymond je ook voorgesteld. Ik heb het hier nagevraagd en de mensen van de afdeling hier vertelden dat de X6 de telefoon was die het meest overeen kwam met jouw telefoon.
Reputatie 6
@HJAN

Je kunt hiervoor kijken in de handleiding van je telefoon op pagina 35, hier staat vermeld hoe je je persoonlijke beltonen kunt aanpassen.
Reputatie 2
Pagina 19 ??
Reputatie 2
Hallo mensen,

zodra er iemand is die een beetje ervaring heeft met de x3, en dan met name t.a.v. de instellingen voor wifi dan hoor ik graag. hij doet het verder prima maar ik had de x3 met name voor wifi aangeschaft. ik geef het voor nu even op, heb alle forums afgezocht, en van alles gewijzigd qua instellingen maar kom er niet meer uit.

voor zover iedereen bedankt
Reputatie 2
Beltoon: Ik bedoel een liedje wat staat opgeslagen onder "mijn muziek" en niet de vooringestelde beltonen !
Reputatie 2
van de week gebeld door de klantenservice van tmobile. De meneer aan de telefoon adviseerde om de browser van opera te downloaden (dat moest dus even via het tmobile netwerk) en te installeren en wat denk je, het werkt perfect nu om via wifi te internetten. Super. Alleen jammer dat nu de telefoon niet meer werkt. het beeldscherm is deels weggevallen en functioneert niet meer. Ik ontvang in de komende dagen een nieuwe.....

m.
Reputatie 2
Ik heb geen oplossing voor het probleem gevonden, wel een work-around. Er zitten twee Internet browsers op je telefoon. E