Vragen/problemen Sony Ericsson Aino

• 9 oktober 2009
  • 45 reacties
  • 2620 Bekeken

Ik ben benieuwd wanneer de SE Aino bij T-Mobile verkrijgbaar is?
Hij staat al wel op de site maar met de melding dat dit toestel een langere levertijd kan hebben.

Alvats bedankt.

This topic has been closed for comments

45 reacties

Reputatie 2
@ Becherovka en Martin89

Ik heb mijn telefoon 10 januari toch maar naar de T-Mobile shop in Leeuwarden gebracht (want ik heb tot november 2011 toestelgarantie). En zij hebben hem opgestuurd, wel werd mij verteld dat het zowiezo minimaal 2 weken kon duren dat ik hem weer terug had.
Maar 19 januari kreeg ik een mail dat mijn telefoon alweer (gemaakt) terug gestuurd is en binnen enkele dagen weer in huis had. En ja, de volgende dag had ik hem in de bus.
Alles doet het weer, helemaal up-to-date en ze hebben onderdelen kosteloos vervangen. Zelfs het knopje boven op hebben ze gemaakt (want die deed het ook niet) en dat had ik niet genoemd/ vergeten, toen ik hem wegbracht.

Dus al met al zeer te vreden over de vlotte service van T-Mobile.
Reputatie 2
Hoi Arjen23978,

Ik heb zelf de SE Aino sinds oktober 2009 en heb precies hetzelfde probleem.
Ik houd de telefoon tegenwoordig opengeschoven dan gaat het scherm wel uit, al lost dat het probleem niet op.
Ik stuur de Aino de komende week op, want het blijkt iets te zijn dat gerepareert moet worden.
Reputatie 2
Hoi Arjen23978,

heb je je beeldscherm al een keen schoongemaakt. Ik heb hetzelfde met mijn Aino gehad. Ik heb mijn beeldscherm toen een keertje schoongemaakt met wat Dreft en toen deed mijn Aino het weer goed. Anders zou ik toch denken aan een reparatie ofzo, het kan dan inderdaad zijn dat een contactje niet meer goed werkt oid.
Reputatie 2
Sinds december 2009 heb ik de SE Aino. Ik gebruik het toestel normaal, geen echte rare dingen dus. Maar sinds drie dagen wil mijn touchscreen niet meer bewegen en blijft het display branden.
Alles doet hij wat ik wil doen maar omdat het display blijft branden vreet het stroom en moet ik de lader elke keer mee nemen als ik van huis ga.
Ik heb van alles geprobeerd het toestel aan uit, de batterij eruit maar niks helpt. Volgens mij is het een technisch probleem in het toestel zelf.
Zijn er meer mensen met dit probleem of iemand met een tip?
Alvast bedankt.....
Reputatie 2
Sinds een paar maanden is de bureaulader van het SE toestel Aino defect (sinds 11 januari in bezit). Nu kan ik de fijne bluetooth headset niet meer opladen, terwijl de headset nog prima werkt! Jammer dus. Ik gebruik nu een oude (niet draadloze) set. Kan ik vanwege de garantie een nieuwe bureaulader krijgen? Of desnoods een aparte lader voor de headset (maar welke is dit)?
Reputatie 2
Is er al duidelijkheid over een nieuwe software-update voor de SE Aino, ik merk dat mijn toestel wat langzamer wordt en hoop dat een update dit kan verhelpen:-)
Reputatie 2
ik ben al enig tijd in bezit van de sony Sony Ericsson Anio.... Vanaf dag 1 werk de telefoon perfect.......... op alle vlakken..... ben er erg tevreden mee............. Ik gebruik de telefoon intensief........
Reputatie 2
De problemen die je omschrijft lijken met toch voornamelijk software problemen. Ooit een update geprobeerd?
Reputatie 2
Volgende keer wellicht overwegen om de telefoon eerst eens bij een telefoonboer in handen te nemen en te proberen. T-Mobile kan er vrij weinig aan doen als de telefoon niet bij je past, je hebt hem zelf uitgezocht neem ik aan.
Reputatie 7
@ dj3,
Misschien kun je sony ericsson hier ook over aanspreken. Het lijkt mij dat de aino toch redelijk snel moet kunnen werken. Ik het zelf ook een sony ericsson, maar mijn toestel is toch niet bepaald traag. Goed te gebruiken, goed geluid, goede camera.
Misschien hebben zij wel een oplossing voor je.
Reputatie 2
Dit is eigenlijk geen discussie, maar meer even wat klagen. Niet dat het wat zal helpen.

Ik wil T-mobile bedanken voor het wurgcontract wat ik bij ze afgesloten heb. Heb een abonnement afgelosten voor 2 jaar (rund dat ik ben ;)) met een sony aino. Mobiel valt me op verschillende punten tegen zodat ik nu voornamelijk mijn oude mobiel weer gewoon gebruik. De sony aino is behoorlijk traag in gebruik, vooral onderweg. Het enige wat ik nog gebruik is googlemaps en internet (abo).
Het beltegoed bij de sony aino loopt al weer aardig op en zit nu rond de 70 euro na 4 maanden. Had een relax 20, maar het beltegoed teveel, ook al zou ik hem gebruiken met bellen. De sony aino lijkt een leuke gadget mobiel die eigenlijk niet goed en zeg maar frusterend werkt, omdat ie te traag is op vele punten (menu, camera).
Zou er eigenlijk vanaf willen, maar moet nog anderhalf jaar contract. Beltegoed omlaag kan ook al niet.

Dus nogmaals bedankt t-mobile, voor je waardeloze contract. Maar eigenlijk geld dat denk ik voor mobiele contracten in het algemeen. Blijf bij prepaid zou ik zeggen. Dan heb je tenminste een beetje controle over je eigen mobiel.
Reputatie 2
Probleem helemaal naar wens opgelost door T-Mobile Klantenservice.
Software update heeft nl. ook direct alle settings al goedgesteld; er hoefde dus helemaal geen instellingen meer gesteld te worden, zoals aangegeven.
Een test MMS naar mijn eigen nummer gestuurd en alles werkte 100% :)

Complimenten T-Mob! Erg tevreden en erg blij met de nieuwe Aino.
Reputatie 2
Vandaag een SE Aino ontvangen, mooi toestel. Nadat ik het toestel aan heb gezet, werd er om een update gevraagd en die is uitgevoerd zonder problemen. Echter, de MMS, internet en andere settings staan niet goed. Via de website van T-Mob opgevraagd, maar die komen niet aan op het toestel. Ook geprobeerd door naar 1300 te smssen, maar die komt terug met de mededeling dat het toestel niet wordt herkend.
Zojuist ook nog 06-24001200 (T-Mob klantenservice) gebeld, en die zei dat ik na 10 minuten alsnog de setting zou ontvangen op het toestel.

Ruim een half uur verder, nog steeds niets ontvangen. Weer eens met 1300 geprobeerd: niets. Weer eens zelf via de T-Mob site geprobeerd: niets.
Op de
Reputatie 2
Navigatie op sony ericson aino. Er zit wel navigatie op maar deze gaat denk ik via internet. Kan ik er ook garmin mobile navigatie op zetten? Op mijn vorig toestel een nokia N95 gaat dit perfect
Reputatie 2
Smssen schijnt ineens ook niet meer te werken sinds vandaag. Hoe kom ik er nu aan?
@bavdha

Ik zal voor je navragen of wij ook de 'witte' versie gaan leveren. Media Go is helaas door Sony (nog) niet beschikbaar gesteld voor Mac's.

Edit: De 'witte' versie zal niet door ons geleverd worden.
Reputatie 2
Ik heb ook een SE Aino en omdat de Aino niet in het lijstje staat heb Ik een smsje gestuurd " ALL" naar 1300, kreeg gelijk een smsje terug met de internet en MMS-instellingen.
Reputatie 2
Ik ga binnenkort mn abonnement verlengen en daarbij een nieuwe telefoon uitkiezen. Ik neig nu sterk naar een SE Aino maar ik had nog twee vragen over dit toestel.

- T-mobile levert momenteel alleen zwarte Aino's in de webwinkel. Gaan jullie ook witte aanbieden?

- Via de bijgeleverde Media Go software kun je de Aino synchroniseren met je PC. Kan ik ook synchroniseren met mn Mac? (OSX 10.5.8)

thanks!
bart
Reputatie 6
Wi-Fi staat uit?
Reputatie 2
Ok Bedankt man.

Maar hij doet het niet.
Reputatie 1
Je kunt via de site van Sony Ericsson de internet instellingen van de Sony Ericsson Aino laten toezenden.
Reputatie 2
Hoe moet ik mijn Aino instellen dat ik internet en navigatie kan gebruiken op mijn Aino. Zonder dat ik met Wifi ben verbonden.?>
Reputatie 2
heb het in orde ik moest naar agenda--> bestandsbeheer--> geheugenkaart
hier kon ik mijn bestanden wel als ringtone gebruiken
Reputatie 2
als je naar instellingen gaat - geluiden, alarmen en dan ringtone aanklikken.
Hier kun je de ringtone instellen en als je mp3 op je mobiel hebt gezet moet deze erbij staan (mits in de goede map natuurlijk). Dus mss ligt daar je probleem.

Heb ook een aino en de mijne doet het gewoon

succes
Reputatie 2
dit heb ik uiteraard al geprobeerd dit gaat niet.

omdat er bij de opties geen gebruiken als beltoon bij staat