Vragen/problemen Sony Ericsson C905

Ik de de C905 sinds kort. Hij werkt lekker en ik kan dan ook via een G3 verbinding makkelijk filmpjes op youtube streamen, maar als ik dit via een Wlan verbinding probeer werkt dit niet(ook niet bij mij thuis). Er staat dan 'Kan niet verbinden met de media-server'!
Ik heb alle instellingen al uitgekiemd.Zelfs bij door het volgende te veranderen ging het niet werken: Menu>Instellingen>Verbindingen>Streaminstellingen>Verbinden via> en dit op WiFi4 instellen.Veder kan ik wel internetten en bestanden downloaden via WiFi.
Mijn vraag dus, zie ik een instelling over het hoofd of is het een bug?

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 2
Ik overweeg een SONY C905 aan te schaffen. Voor zover ik weet zit hier navigatiesoftware op van Nav4all. Is er iemand die hier al wat ervaring mee heeft? Dan zou ik er graag wat meer van weten.

Noldus
Echt niemand die dit probleem ook heeft?
Reputatie 2
C905 wordt standaard geleverd met een trial versie (30 dagen als ik het goed heb) van Wayfinder Navigator 7. Helaas is dit programma bij mij binnen 1 week al 2x zodanig vastgelopen dat het niet meer opstart (firmware opnieuw installeren lijkt het enige wat dit kan verhelpen..)
Nav4All is een gratis programma. Dit heb ik nu op mijn C905 gezet als vervanger van WF Navigator.
Kleine kanttekening: GPS werkt niet helemaal vlekkeloos, de nieuwe firmware versie schijnt dit te verhelpen, maar deze is (nog?) niet beschikbaar voor de T-mobile toestellen.............
Reputatie 2
Er zijn problemen bekend met GPS icm oudere firmware versies van de C905 (R1DA034). De nieuwere firmware (R1DA035) verhelpt dit.
Deze versie is helaas niet op de T-mobile toestellen te installeren. Wanneer komt deze update voor T-mobile toestellen?
Reputatie 2
Ik heb sinds kort een C905, enigste nadeel is dat er geen zaklamp op zit.. Zat zaterdag nacht lekker te feesten enz. en op een gegeven moment moest ik ergens in 't donker wat zoeken en dacht er zal wel een zaklamp bij zitten net als de vorige versies, K850i/K810i.. Maar nee, er zit geen zaklamp op.. Ik balen natuurlijk, dacht altijd alles bij de hand te hebben, mrja helaas.. En de camera moet je handmatig open en dichtdoen terwijl bij K850i automatisch is en beschermd. Verder is 't een stoer ding! :)
Navigatie nog niet getest..

Grtz, Xieje

PS. Ook is er geen touch-screen op die 3 velden.. Mrja, het is niet zo'n ramp.. ff 2 jaartjes ermee doorleven.. 😃
Reputatie 2
goede vraag. het kan niet de bedoeling zijn om onze lieve toestelletjes en-masse te debranden (en hiermee onze garantie riskeren) om de aangeboden functies vrij te krijgen!!!
Reputatie 2
Ik heb ook een C905 en vond het ontbreken van de flashlight ook vervelend. Maaar.. als je de camera opent, je video instelt en daarvan het licht aanzet (is wat omslachtig) heb je een prima zaklampje. Ik heb standaard mijn video licht aanstaan dus hoef alleen naar camera en video modus te switchen.

Nav4all is prima, maar raakt bij het allerlaatste punt wel eens in de war. Helaas heeft hij geen precies kaartje van daar is de eindbestemming.
Reputatie 2
Heb inmiddels de C905 gekocht; is een geweldig toestel. De mijne is geleverd met Google Maps, daar zit wel een routeplanner in. Nav4all direct geinstalleerd en werkt bij mij goed, nog geen problemen ondervonden met de GPS.
Nav de opmerking over de zaklamp, op internet is een programma te downloaden wat heet MobileTorch, geeft alleen maar een knipperlicht wel is diverse kleuren.
Ga naar de site van Sony-Ericsson en download daar de applicatie GetJar Apps.
Als je die opstart krijg je de omschrijving van ca 2500 applicaties voor de C905. Er zit van alles tussen; goed, leuk en Wat heb je eraan?

Noldus
Reputatie 2
Heb sinds 2.5 maanden een C905, en ik kan wel via WiFi streaming video kijken, kijk via mijn thuisnetwerk wel eens naar Uitzending Gemist. Overigens kan ik de door jou gepleegde instelling niet op mijn telefoon doen.

Noldus
Reputatie 2
Op mijn toestel heb ik SIP instellingen gevonden. Na hier en daar googlen ben ik erachter gekomen dat je nog een voip client nodig hebt om gebruik te maken van internet telefonie. Heeft iemand ervaring met de SIP instellingen, want dit is een beetje abrakadabra voor mij.
Reputatie 2
ben ook in bezit van n sony c905.wat heb ik daar n spijt van zeg!!Heb altijd samsung gehad denk we gaan eens iets anders proberen...moet m steeds om de 2 a 3 dagen opladen,batterij loopt zeer snel leeg.neee de volgende wordt zeker weer n samsung!
Reputatie 2
Dat vind ik nog wel mee vallen.
Mijn iPhone moet ik elke nacht opladen, omdat hij anders gedurende de dag erna leeg raakt.
Reputatie 2
2 3 dagen is toch niet zo gek,heb je al geprobeerd je display verlichting bij te stellen,volgens mij staat die standaard op 100% maar ik heb bij mijn w995 hem op 70 gezet,hij zegt zelfs dat een zeer lichte display meer batterij vreet
Reputatie 2
Check ook of je altijd G3 wil connecten (dat H-icoon boveinin je scherm). En of je BT aan/uit staat of Wifi.
Reputatie 2
kunt anders gebruik maken van bijvoorbeeld fring.. doet msn/google/skype en sip :)
installeren is simpel en duidelijk.
Reputatie 2
sinds zaterdag avond heb ik een probleem met mijn telefoon.
als ik gebeld word kan ik gewoon opnemen ed
maar ik hoor helemaal niets meer, als ik zelf mensen bel gaat de telefoon niet over, maar kunnen mensen wel opnemen. ik heb master reset gedaan, maar nog steeds niets
dus ik (denk?) dat het niet aan m'n instellingen ligt, zou dit een fout in de software zijn of is ie gewoon kapot? anders ga ik er even mee terug, misschien valt het dan onder de garantie. mvg mandy
Reputatie 6
Het is moeilijk te zeggen of het software of hardware probleem is. Ik neig eerlijk gezegd naar het laatste. Zeker weet je het natuurlijk pas als je een software update installeert.

Je kunt zelf de software van je toestel updaten via de website van Sony Ericsson. Doe je dit liever niet zelf dan kun je naar een servicepunt gaan. Neem dan wel de bon mee om aan te tonen dat je nog garantie hebt.

Je kunt er ook voor kiezen om met je toestel terug te gaan naar het verkooppunt maar dan ben je je toestel wel even kwijt omdat deze dan opgestuurd zal worden voor reparatie. Mocht je trouwens verzekerd zijn informeer dan even bij je verzekering. Sommige verzekeringen bieden aan om het toestel bij je op te halen (en terug te brengen) en geven je een vervangend toestel voor de duur van reparatie.
Reputatie 2
probeer eens te bellen en zet eens de luidspreker aan
ik denk dat je interne geluidsbox kapot is (gehoorspeaker)
als je op speaker belt gebruikt die een andere als dit wel werkt is je gsm defect
dit is trouwens een veelvoorkomend probleem met de c905

hoop dat je er wat aan hebt succes
Reputatie 2
Dit is een algemeen probleem met Sony Ericsson C905.

De mijne is sinds een paar weken helemaal "dood". Ik kan het niet aanzetten. Heb bij het verkooppunt geweest en werd gevraagd naar de service centre te gaan. Ben daar geweest en gevraagd naar het verkooppunt te gaan enz. Ik betaal nu voor een abonnement dat ik niet gebruikt.

Click hier voor meer

http://www.phonesreview.co.uk/2009/03/15/sony-ericsson-c905-faults-cause-huge-returns-in-uk/
Reputatie 2
er zijn alleen maar technische problemen met C905.

Lees verder

http://www.phonesreview.co.uk/2009/03/15/sony-ericsson-c905-faults-cause-huge-returns-in-uk/
Reputatie 2
weet iemand waar ik de betekenis van de icoontjes in het display van de c905 kan vinden?
heb er nu een groen telefoonhaakje in staan, maar weet niet wat het betekent.
kan iemand mij hiermee helpen???

gr miranda
Reputatie 4
Kijk eens in de handleiding.
Reputatie 2
heb ik al gedaan maar daar staat het dus niet in :-((
Reputatie 2
geef hem een update van de site van sonyericsson heb ik ook gedaan en hij doet het weer
Reputatie 2
mandycharlenee schreef:

sinds zaterdag avond heb ik een probleem met mijn telefoon.
als ik gebeld word kan ik gewoon opnemen ed
maar ik hoor helemaal niets meer, als ik zelf mensen bel gaat de telefoon niet over, maar kunnen mensen wel opnemen. ik heb master reset gedaan, maar nog steeds niets
dus ik (denk?) dat het niet aan m'n instellingen ligt, zou dit een fout in de software zijn of is ie gewoon kapot? anders ga ik er even mee terug, misschien valt het dan onder de garantie. mvg mandy

Mandy, dat je plotseling helemaal niets meer hoort komt meer voor bij de C905. Bij mij en mijn zoon zijn GSM binnen 4 mnd. al. Wanneer je de GSM op luidspreker schakeld dan hoor je wel alles. Het kleine oorluidsprkertje is dan stuk en dat gaat jminstens 3 wk duren. Bij een van onze C905's was het zelfs 10 wk !. Deze fout komt relematig voor bij de C905. Tot op heden na 4 mnd nog steeds prima in orde naar tevredenheid. m.v.g. Gerard