Vragen/problemen Sony Ericsson C905

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 2
De C905 heeft idd veel problemen o.a luidspreker en toetsen.
De mijne is al weg geweest omdat de 4toets niet werkte. Nu heb ik een probleem met de joystick down toets, deze moet ik hard indrukken. En vannochtend maakte de slider een krakend geluid, net of die over een kabel sleepte. (hoop dat dit een incidenteel iets was). Ik vind het een vreemde zaak dat als er zoveel problemen bekent zijn; waarom ze niet alle "probleem" onderdelen gelijk vervangen als een toestel voor reparatie word aangeleverd. Denk dat ik toch maar es ga kijken of ik hem niet om kan ruilen.
Reputatie 2
Hallo,

ik heb een sony ericsson C905, maar ik krijg tegenwoordig mail dat ik eigenlijk direct moet lezen. Ik zit er alleen nu mee hoe krijg ik dat ingesteld? of wat zijn de instellingen? ik weet namelijk dat het mogelijk is, ik heb ook al op internet gekeken, en als het msn.nl ligt ga ik er ook nog
Reputatie 2
wie heeft er ook problemen met zijn c905, binnen een jaar moet mijn toestel voor de 2e keer gerepareerd worden. Toetsen functioneren niet en de slider begint ook mankamenten te vertonen. Als je dit meld dan doen ze net of dat je gek bent, ik heb een baan waarbij mijn telefoon erg belangrijk is.Krijg iemand van aftersales die alleen maar een envelopje mag sturen voor reparatie, en dan zegt de persoon ook nog dat ik het toestel al ruim een jaar in bezit heb....Grrrrr dan kijkt ze op mijn verzoek in het systeem en ziet dat het toestel per 24-11-08 in mijn bezit is. En dan ook nog zeggen''ik zei toch bijna een jaar''. Maar ik ben nu weer weken zonder...Pfff moet ik weer een nokia 3310 lenen vd baas. Wanneer het mogelijk is neem ik afscheid van t mobile zij zijn namelijk verantwoordelijk voor wat ze verkopen...Prut dus....
Reputatie 2
koetje92 schreef:

De C905 heeft idd veel problemen o.a luidspreker en toetsen.
De mijne is al weg geweest omdat de 4toets niet werkte. Nu heb ik een probleem met de joystick down toets, deze moet ik hard indrukken. En vannochtend maakte de slider een krakend geluid, net of die over een kabel sleepte. (hoop dat dit een incidenteel iets was). Ik vind het een vreemde zaak dat als er zoveel problemen bekent zijn; waarom ze niet alle "probleem" onderdelen gelijk vervangen als een toestel voor reparatie word aangeleverd. Denk dat ik toch maar es ga kijken of ik hem niet om kan ruilen.

he koetje, ik heb zelfde problemen, heb je nog een andere gekregen???
Reputatie 2
Regelmatig ben ik niet bereikbaar voor inkomend gesprek of SMS na het wisselen van locatie. Het bereik is dan toch goed (3 of 4 balkjes). Zelf bellen of SMS versturen is ook geen probleem. Hierna ben ik ook weer bereikbaar op deze locatie.
Met deze SIM kaart in ander toestel is er geen probleem, met andere SIM kaart van andere provider in dit toestel is er ook geen probleem. SIM kaart is reeds vernieuwd zonder gewenst resultaat.
Wie kan mij helpen?
Reputatie 3
@AdriW, zet je je toestel wel is uit of staat je toestel altijd aan?
Reputatie 2
Ik zet mijn toestel weleens uit maar dit probleem doet zich juist voor als het aan blijft staan. Als ik het aan zet en ik blijf op dezelfde plaats dan blijf ik ook bereikbaar.
Overigens heeft mijn vrouw precies hetzelfde probleem (zelfde toestel en ook T-Mobile prepaid). Zij heeft hem altijd aan staan en is daardoor eigenlijk nooit bereikbaar.
Reputatie 3
@AdriW, je kunt je toestel het beste een keer per dag uit en weer aan zetten zodat je toestel opnieuw verbinding kan maaken met het netwerk. Mocht dit niet helpen kun je je toestel het beste ter reparatie aanbieden.
Reputatie 2
sorry voor late reactie, een aantal maanden hihi...Het schijnt vaker voor te komen bij dit type. T-mobile bood aan om vervroegd te gaan verlengen(ivm gratis toestel) maar dat koste een vermogen plus dat ik er nog langer aan vast zou zitten. Ze lijken cordaat maar zijn het niet. informeren bij kassa en consu bond leverde verassende info op betreffende de garantie. Helaas had ik toen mijn toestel al voor de onderdelen op marktplaats verkocht. Moet nu tot dec. met een oud gebakkie verder...Dusss als je problemen met de garantie hebt kijk dan eens op de site van kassa of de consu bond
Reputatie 5
We hebben over dit toestel niet opvallend meer klachten ontvangen dan voor andere toestellen. Alle toestellen die door T-Mobile geleverd zijn hebben twee jaar garantie. Buiten de garantie vallen: stoot-, val- en vochtschade. Als hier geen sprake van is kun je het toestel kosteloos laten repareren.
Reputatie 2
Oh ja t-mobile houd een mooi verhaal tot dat je de klantenservice spreekt...Van de Se C905 is bekend dat er problemen zijn met de luidsprekers en toetsenbord. Voor de rest prima toestel. Ik begreep dat inmiddels ook radar zich in de klantenservice van t mobile verdiept.
Reputatie 2
Bij mijn C905 werkt de "C" toets al een paar weken niet meer zoals het hoort...De "C" toets heeft de functie gekregen van SIDE UP, volume harder dus. Ook in het servicemenu vindt de telefoon dat ik SIDE UP doe als ik op de C toets druk.
Erg vervelend dat nu juist deze toets niet meer werkt. Na een softwareupdate (tsja je probeert alles) heb ik een nog groter "probleem": nu heb ik geen email meer omdat ik de standaard instellingen niet kan aanpassen zonder C toets...

Verder een perfect toestel. Ik denk dat ik m maar eens ter reparatie moet gaan aanbieden.
Reputatie 2
Hallo,
Ik heb eigenlijk al sinds dat ik de telefoon heb problemen met het versturen van sms'jes. Alleen gebeurt het nu praktisch altijd. Ik kan een bericht typen, maar op het moment dat ik 'm wil versturen loopt mijn telefoon vast. Met als gevolg dat ik opnieuw het bericht moet opstellen. Na een aantal vastlopers heb ik dan ook geen zin meer om een sms te versturen. Wanneer het echt dringend is gebruik ik mijn huistelefoon om diegene te bellen. Misschien kan T-Mobile me helpen? Baal er echt van. En dat zou T-Mobile ook moeten doen, want die loopt zo veel geld mis! Hou nu elke maand tegoed over, terwijl ik eerder altijd over mijn abonnement heen kwam!
Hoop op een goede oplossing.
Met vriendelijke groet,
Nicooole
Reputatie 2
Ik ben vergeten erbij te vertellen dat mijn telefoon vaker vastloopt, maar dit is minder frequent en minder storend.Maar goed ook dat zou natuurlijk niet moeten kunnen.
Reputatie 4
nicooole schreef:

Hallo,
Ik heb eigenlijk al sinds dat ik de telefoon heb problemen met het versturen van sms'jes. Alleen gebeurt het nu praktisch altijd. Ik kan een bericht typen, maar op het moment dat ik 'm wil versturen loopt mijn telefoon vast. Met als gevolg dat ik opnieuw het bericht moet opstellen. Na een aantal vastlopers heb ik dan ook geen zin meer om een sms te versturen. Wanneer het echt dringend is gebruik ik mijn huistelefoon om diegene te bellen. Misschien kan T-Mobile me helpen? Baal er echt van. En dat zou T-Mobile ook moeten doen, want die loopt zo veel geld mis! Hou nu elke maand tegoed over, terwijl ik eerder altijd over mijn abonnement heen kwam!
Hoop op een goede oplossing.
Met vriendelijke groet,
Nicooole

Ik adviseer je om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Zie de handleiding van het toestel.
Reputatie 2
IIk heb een probleem met het afspelen van Youtube filmpjes (van de mobiele app van youtube) Hij speelt wel af maar zonder beeld/geluid.

Hij heeft het eerst wel altijd gedaan maar sinds enige tijd doet die dat niet meer.

Ondersteunt T mobile geen streaming video? Heb verder al veel geprobeerd wat ik hier in het forum tegenkwam maar zonder resultaat.

Heb een t-mobile relax abonnement, w'n'w Plus Vast

Hoop dat iemand me een passend antwoord kan geven.

Mvg,

Rene
Reputatie 5
@renehovens
Op het netwerk staat alles goed.
Ik zie ook geen storing of onderhoud op een zendmast.

- Heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren?
- Al gecontroleerd of er een software update is voor de SE C905? C905 software update.

Ik zie dat je YouTube ook vanuit het toestel kan selecteren:
Menu > Media > Video > YouTube
Reputatie 2
blablabla,ik kon ook alleen bij t begin films streamen n nu doet ie dat ook al lange tijd niet meer..jullie zijn gwn oplichters!!