Vragen/problemen Sony Ericsson X10 (deel 2)

Toon eerste reactie

114 reacties

Ik heb vandaag mijn telefoon, Xperia X10, thuis opgestuurd gekregen. En raad is... HET PROBLEEM IS WEER NIET OPGELOST!!! Ik heb natuurlijk gelijk naar de klantenservice gebeld. Ik word binnen 2 werkdagen (a.s dinsdag) gebeld door de koerier om een afspraak te maken. Krijg namelijk een nieuwe telefoon. Heb T-Mobile duidelijk gemaakt dat ik a.s donderdag op vakantie ga, en de telefoon DAARVOOR wil ontvangen! Ook even duidelijk gemaakt dat ik een andere toestel wil uitkiezen als ik weer problemen krijg met de nieuwe toestel. Ik heb de Xperia X10 6 april 2011 gekocht, een MAANDJE maar kunnen gebruiken, en sinds 7 mei 2011 ben ik bezig met reparaties. En ik blijf de gewone abonnementskosten wel betalen, terwijl ik hier niks voor terug krijg behalve mijn belminuten!!! Nou, bedankt T-Mobile voor jullie 'geweldige' toestel en service!!

• Idem hier! Mijn toestel heb ik twee weken geleden netjes naar de T-mobile shop gebracht voor reapratie waarbij ik op het formulier heb laten noteren dat er geen schade waarneembaar is. Het toestel laadt namelijk niet meer op en de sim-kaart valt telkens weg. Vandaag valt er een pakketje op mijn deurmat met mijn toestel erin, in een simpel kartonnen doosje! Op het schrijven stond vermeld dat het toestel een onherstelbaar defect heeft, zonder meer informatie. Vervolgens heb ik T-mobile klantensevice gebeld om te vragen wat er nu verder gaat gebreuren. Waarna ik krijg te horen dat het niet onder de garantie valt omdat het val of stootschade betreft! Als het deze dan al heeft is dat gebeurt tijdens de verzending.

Het toestel is 3 maanden gebruikt ter overbrugging (voor de afgedankte Iphone 3g van mijn man). Het feit is dat het een cadeau was voor mijn zoon echter maakte hij zijn beloftes niet waar waardoor de deal niet door ging. Nu ca 8 maanden na dato heeft hij een zijn belofte waar gemaakt en zou hij het toestel krijgen (toestel is al zeker 6 maanden niet geruikt) en vertoond het deze defecten. Uiterst sneu!

t-mobile heeft aangegeven verder niets voor mij te kunnen doen. Helaas zal ik mij dan moeten beroepen op de omgekeerde bewijslast die geld binnen de wettelijke garantieperiode.

Ik ben al zeker 7 jaar klant bij t-mobile en dit stelt mij zeer teleur.

(EMEI 012379002056319)
Beste T-Mobile, Vorig jaar heb ik met veel enbthousiasme een abbo afgesloten met een SE X10. Na een jaar tevreden gebruik van deze telefoon begon afgelopen maand de ellende. Terwijl de telefoon alleen maar aan de oplader zat stopte hij ermee. Vervolgens naar de T-mobile shop gegaan daar hebben ze de telefoon ter reparatie opgestuurd, de telefoon valt nog onder garantie. Tot mijn verbazing krijg ik na twee weken mijn telefoon in een envelop teruggestuurd zonder begeleidend schrijven. Wel kreeg ik een mail dat mijn telefoon gerepareerd was teruggestuurd. Heb toen contact opgenomen met T-mobile zij wisten ook niet wat er aan de hand was en hebben bij de reparateur om uitleg gevraagd. Wederom verbazing als ik een mail krijg doorgestuurd met de volgende beschijving: "Het toestel is bij de externe dienst geweest, de externe dienst heeft het volgende geconstateerd. wij sturen het toestel ongerepareerd terug omdat volgens Sony Ericsson bij een mechanisch beschadiging van de MicroUSB-Connector (b.v. barsten in de lijm van de connector, ...) geen afwerking onder garantie mogelijk is. Helaas is er geen foto beschikbaar op hun site, mocht u deze willen ontvangen kunnen wij navraag uitzetten bij de externe dienst. Echter kunnen wij niet garanderen of de externe dienst nog foto's beschikbaar heeft, doordat het toestel al retour is." Bij nabellen met T-mobile krijg ik te horen dat zij niets voor mij kunnen betekenen. Dat is dus hoe je met klanten om gaat die al (sinds BEN) een abbo hebben en nog een jaar met een abbo zonder telefoon verder moeten? Na intypen van "USB X10" op google is mij duidelijk dat problemen met dit toestel en de USB connector niet uniek zijn. Ik vindt het verwonderlijk dat T-mobile zijn klanten op deze manier behandeld en uitleg van reparatie-centra zoals hierboven gebruikt om zijn klanten af te schepen. Ik hoop dat T-mobile komt met een gepaste oplossing.

• Idem hier! Mijn toestel heb ik twee weken geleden netjes naar de T-mobile shop gebracht voor reapratie waarbij ik op het formulier heb laten noteren dat er geen schade waarneembaar is. Het toestel laadt namelijk niet meer op en de sim-kaart valt telkens weg. Vandaag valt er een pakketje op mijn deurmat met mijn toestel erin, in een simpel kartonnen doosje! Op het schrijven stond vermeld dat het toestel een onherstelbaar defect heeft, zonder meer informatie. Vervolgens heb ik T-mobile klantensevice gebeld om te vragen wat er nu verder gaat gebreuren. Waarna ik krijg te horen dat het niet onder de garantie valt omdat het val of stootschade betreft! Als het deze dan al heeft is dat gebeurt tijdens de verzending.

Het toestel is 3 maanden gebruikt ter overbrugging (voor de afgedankte Iphone 3g van mijn man). Het feit is dat het een cadeau was voor mijn zoon echter maakte hij zijn beloftes niet waar waardoor de deal niet door ging. Nu ca 8 maanden na dato heeft hij een zijn belofte waar gemaakt en zou hij het toestel krijgen (toestel is al zeker 6 maanden niet geruikt) en vertoond het deze defecten. Uiterst sneu!

t-mobile heeft aangegeven verder niets voor mij te kunnen doen. Helaas zal ik mij dan moeten beroepen op de omgekeerde bewijslast die geld binnen de wettelijke garantieperiode.

Ik ben al zeker 7 jaar klant bij t-mobile en dit stelt mij zeer teleur.

(EMEI 012379002056319)
no service en emergency calls only en simkaart steeds opnieuw inzetten en opnieuw op starten. wat is het probleem?
Het doorlezen van voorgaande berichten maakt mij een hoop duidelijk! Ook ik heb sinds een half jaar (m.n. sinds de laatste update) er last van dat mijn X10 spontaan uitvalt, weer opstart, weer uitvalt enzovoort tot hij op een gegeven momen het gewoon weer doet. Daarnaast ook het eerdergenoemde (software) probleem dat muziek hapert bij het afspelen. Maar op oudjaarsdag startte het toestel (na een paar keer uit zichzelf aan/uit te zijn geweest) helemaal niet meer op. Daarna een hele reeks contacten met T-mobile (en dan laat ik de talloze sms-jes waarin staat dat het toestel " in reparatie is" buiten beschouwing) met de volgende conclusie: er wordt val-stoot-of drukschade geconstateerd, dit valt niet binnen de garantie, dus een rekening van rond de 130 euro. Ik verbaas me hierover, aangezien er geen sprake kan zijn van val-stoot-of drukschade. Dit laatste wordt mij telefonisch meegedeeld, met het advies om dan maar bezwaar te maken tegen de prijsopgave. Deze heb ik echter noot ontvangen! Dus ook niks om bezwaar tegen te maken, maar ook geen toestel. Ik bel maar weer eens met de klantenservice: "meneer, omdat u niet gereageerd heeft op de pijsopgave (!!) is het toestel ongerepareerd naar u toe gestuurd.... ik zal een nieuw reparatieverzoek aanmaken, dan kunt u hem opnieuw opsturen."

Vervolgens krijg ik netjes een retourenveloppe om mijn toestel op te sturen, maar kan ik concluderen uit de bijgeleverde voorwaarden, dat ik hoe dan ook zelf voor de kosten (van zowel "onderzoek" als eventuele reparatie als dit door val-druk-of stootschade komt) op moet draaien! Dan heeft het niet zo veel zin om hem klakkeloos op te sturen bedenk ik me en klim weer in de telefoon (wat al een maand lang een gare oude nokia is uit het vorige decennium). Dat is de helpdesk met me eens, het enige wat ik (volgens hun) kan doen is een ' second opinion' aanvragen, op eigen risico en dus mogelijk op eigen kosten.

Het is ondertussen een maand sinds ik het toestel voor het eerst heb weggebracht. Dus ik denk bij mezelf; laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik hem probeer te updaten! Na wat frotten met de aansluiting, nog eens kaartjes erin/eruit/erin, batterij er weer in, nog eens frotten; ja hoor, de computer herkent hem, hij doet (opnieuw) de update et voilà, hij doet het weer!! Toegegeven, hij heeft nog steeds de neiging om uit zichzelf uit te vallen, met name als hij warm is, dus het probleem is nog niet opgelost... Dus ik ben nog niet klaar!

In al deze tijd heb ik meerder malen contact met de klantenservice, die -samenvattend- van geen enkele service voor mij zijn geweest en wat me tijd en geld heeft gekost. Daarbij legt T-mobile (op basis van het ' onderzoek' van dynalogic) de schuld bij mij neer, terwijl ik altijd superzuinig op mijn telefoons ben omdat ik WEET dat ik er twee jaar mee moet doen! Dus ik ben al in de (digitale) pen geklommen om een klachtenbrief te schrijven (tip van de klantenservice) en besluit maar eens te googelen naar dit probleem met de X10. Wat schertst mijn verbazing; als een van de bovenste links kom ik op het forum van T-mobile, en lees dat de problemen die mijn X10 heeft heel vaak voor komen en dus een productiefout zijn!!!

Schandalig hoe dit gaat! Ik ben al abonnee bij T-mobile sinds het nog Dutchtone was, ruim 12 jaar geleden! En dan gaan jullie zo met mij om als klant? Je zou de gesprekken moeten naluisteren die ik met de klantenservice heb gehad! En dan een productiefout op mij willen afschuiven onder de noemer val-stoot-of drukschade?! En ik krijg hem wel aan de praat en dynaligic niet?!

Beste moderator, ik zou het erg op prij stellen als jullie mij persoonlijk benaderen naar aanleiding van dit verhaal. Jullie weten me te bereiken, ookal mag het van mij ook via dit forum, wat jullie willen. Ik hoop dat jullie niet dezelfde opdracht hebben als de telefonische kantenservice; jullie collega vertelde mij op navraag namelijk dat dit was om binnen zo kort mogelijke tijd de klant te helpen, maar om een klant te helpen (en daarmee ook te houden) moet je wel bereid zijn de tijd voor hem/haar te nemen en te luisteren. Daarnaast moet je weten waar je het over hebt; zo had al véél eerder iemand op het idee kunnen komen dat wat ik tegen jullie heb verteld wijst op een productiefout, wat jullie zouden moeten weten omdat ik uit bovenstaande berichten (en door even te zoeken op internet) kan op maken dat al velen mij zijn voor gegaan...

In afwachting van een reactie.
Reputatie 2
En toen was het stil .....
@Expert: ah, het was jou ook al opgevallen. Ik kan je melden, ook buiten dit forum om wordt er niet gereageerd, misschien willen ze me echt kwijt als klant??
...... still waiting....
Reputatie 2
...... still waiting....

Nog steeds stil zo te zien .......
...... still waiting....

Nog steeds stil zo te zien .......

Yep, nooit meer iest van ze gehoord. Vodafone heeft er waarschijnlijk een nieuwe klant bij zodra mijn abonnement is afgelopen, want ik mag hier ondertussen toch wel uit concluderen dat T-mobile er NIKS om gefet mij als klant te houden??!!!
Reputatie 2
Het doorlezen van voorgaande berichten maakt mij een hoop duidelijk! Ook ik heb sinds een half jaar (m.n. sinds de laatste update) er last van dat mijn X10 spontaan uitvalt, weer opstart, weer uitvalt enzovoort tot hij op een gegeven momen het gewoon weer doet. Daarnaast ook het eerdergenoemde (software) probleem dat muziek hapert bij het afspelen. Maar op oudjaarsdag startte het toestel (na een paar keer uit zichzelf aan/uit te zijn geweest) helemaal niet meer op. Daarna een hele reeks contacten met T-mobile (en dan laat ik de talloze sms-jes waarin staat dat het toestel " in reparatie is" buiten beschouwing) met de volgende conclusie: er wordt val-stoot-of drukschade geconstateerd, dit valt niet binnen de garantie, dus een rekening van rond de 130 euro. Ik verbaas me hierover, aangezien er geen sprake kan zijn van val-stoot-of drukschade. Dit laatste wordt mij telefonisch meegedeeld, met het advies om dan maar bezwaar te maken tegen de prijsopgave. Deze heb ik echter noot ontvangen! Dus ook niks om bezwaar tegen te maken, maar ook geen toestel. Ik bel maar weer eens met de klantenservice: "meneer, omdat u niet gereageerd heeft op de pijsopgave (!!) is het toestel ongerepareerd naar u toe gestuurd.... ik zal een nieuw reparatieverzoek aanmaken, dan kunt u hem opnieuw opsturen."

Vervolgens krijg ik netjes een retourenveloppe om mijn toestel op te sturen, maar kan ik concluderen uit de bijgeleverde voorwaarden, dat ik hoe dan ook zelf voor de kosten (van zowel "onderzoek" als eventuele reparatie als dit door val-druk-of stootschade komt) op moet draaien! Dan heeft het niet zo veel zin om hem klakkeloos op te sturen bedenk ik me en klim weer in de telefoon (wat al een maand lang een gare oude nokia is uit het vorige decennium). Dat is de helpdesk met me eens, het enige wat ik (volgens hun) kan doen is een ' second opinion' aanvragen, op eigen risico en dus mogelijk op eigen kosten.

Het is ondertussen een maand sinds ik het toestel voor het eerst heb weggebracht. Dus ik denk bij mezelf; laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik hem probeer te updaten! Na wat frotten met de aansluiting, nog eens kaartjes erin/eruit/erin, batterij er weer in, nog eens frotten; ja hoor, de computer herkent hem, hij doet (opnieuw) de update et voilà, hij doet het weer!! Toegegeven, hij heeft nog steeds de neiging om uit zichzelf uit te vallen, met name als hij warm is, dus het probleem is nog niet opgelost... Dus ik ben nog niet klaar!

In al deze tijd heb ik meerder malen contact met de klantenservice, die -samenvattend- van geen enkele service voor mij zijn geweest en wat me tijd en geld heeft gekost. Daarbij legt T-mobile (op basis van het ' onderzoek' van dynalogic) de schuld bij mij neer, terwijl ik altijd superzuinig op mijn telefoons ben omdat ik WEET dat ik er twee jaar mee moet doen! Dus ik ben al in de (digitale) pen geklommen om een klachtenbrief te schrijven (tip van de klantenservice) en besluit maar eens te googelen naar dit probleem met de X10. Wat schertst mijn verbazing; als een van de bovenste links kom ik op het forum van T-mobile, en lees dat de problemen die mijn X10 heeft heel vaak voor komen en dus een productiefout zijn!!!

Schandalig hoe dit gaat! Ik ben al abonnee bij T-mobile sinds het nog Dutchtone was, ruim 12 jaar geleden! En dan gaan jullie zo met mij om als klant? Je zou de gesprekken moeten naluisteren die ik met de klantenservice heb gehad! En dan een productiefout op mij willen afschuiven onder de noemer val-stoot-of drukschade?! En ik krijg hem wel aan de praat en dynaligic niet?!

Beste moderator, ik zou het erg op prij stellen als jullie mij persoonlijk benaderen naar aanleiding van dit verhaal. Jullie weten me te bereiken, ookal mag het van mij ook via dit forum, wat jullie willen. Ik hoop dat jullie niet dezelfde opdracht hebben als de telefonische kantenservice; jullie collega vertelde mij op navraag namelijk dat dit was om binnen zo kort mogelijke tijd de klant te helpen, maar om een klant te helpen (en daarmee ook te houden) moet je wel bereid zijn de tijd voor hem/haar te nemen en te luisteren. Daarnaast moet je weten waar je het over hebt; zo had al véél eerder iemand op het idee kunnen komen dat wat ik tegen jullie heb verteld wijst op een productiefout, wat jullie zouden moeten weten omdat ik uit bovenstaande berichten (en door even te zoeken op internet) kan op maken dat al velen mij zijn voor gegaan...

In afwachting van een reactie.

Beste Snellie,

Wat ''fijn'' om te lezen dat jij precies met hetzelfde probleemt kampt als waar ik mee te kampen heb.

Ook mijn telefoon gaat niet meer aan en heb ik opgestuurd en krijg ik terug dat het komt door val, stoten en of klemmen. IK heb daar ook een heel lang verhaal aan toe te voegen maar daar ga ik geen kostbare typ tijd meer aan verspillen. Komt erop neer dat ik ook meerdere malen gebeld heb met de klantenservice en ook duidelijk heb gemaakt, dat ik op internet hier meer over gelezen heb en dat het inderdaad dus een productiefout is. Ik heb zelf in de winkel te horen gekregen dat dit aan de hand is,
en dat ze dit daarom kunnen terugsturen voor mij omdat het toch onder de garantie valt. Nou dan krijg je na drie weken eindelijk een brief binnen of dat ik 136 euro wil betalen ( ze leggen gewoon de link, naar de gebruikerschade, die niet groot was bij mij ondanks dat ik hem toch al een jaar bezit....)... nou ik heb duidelijk gemaakt dat ik dit niet ga betalen. T-mobile je moet je schamen om dit op de klant zelf af te schuiven en hoe jullie klanten behandelen is al helemaal niet oke! men wordt duizend maal doorgestuurd en vervolgens kun je niemand van het reparatiecenturm spreken. Ondertussen heb ik mijn ONGEREPAREERDE TELEFOON, bedankt daarvoor, nog steeds niet terug gestuurd. Triest dat het wederom stil blijft na Snellies antwoord .
Gelukkig heb ik genoeg bewijzen om hier een klacht tegen aan te spannen, en dit ga ik ook doen daar kunnen jullie vanuit gaan, dit dankzij internet, want hier staat duidelijk vermeldt dat dit dus een veelvoorkomende probleem is onder xperia x 10 klanten en dat men er zelf niks aan kan doen. Lekker makkelijk geld verdienden he.Ook ik zou graag van jullie persoonlijk hierover contact willen hebben met iemand die hier mij wel wat meer over kan vertellen en niet iemand die alleen maar blaat: ja sorry het is echt vervelend voor u.....
Ik ben het nu toch echt wel een beetje beu aangezien ik al meerder keren heb gebeld en al meerder keren ben langsgeweest. Heel grappig dat hierboven dus het zelfde bericht staat en dat dit misschien dus wel in boe van youp van het hek verschijnt.

Ik zou het hierbij dus ook fijn vinden als jullie contact met mij hierover opnemen.

Wij vernemen graag uw reactie.

( snellie heb jij ondertussen als iets vernomen?)
Goedemorgen,

Ik wil graag de Xperia x10 van mijn vrouw updaten van android 2.1 naar 2.3 maar krijg steeds een foutmelding op companion is dit een bekend verhaal?

Vind het wel jammer dat er dan niet staat wat er fout gaat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr,
drama met de sony ericsson X10 mini pro ..... usb connector kapot en SE doet er niets aan ..... zelfs binnen de garantie ..... maken een slecht product en zijn dan niet thuis ..... service in NL is ook allerbelabberdst en ik denk dat ze afscheid van NL nemen als afzetland want anders zorg je toch voor een goed servicepunt ..... bij mij komt er geen SE meer in huis !!! Overigens wilde ik bij Tmobile een nieuw toestel krijgen bij mijn abonnement en deze alvast ovesluiten ipv in september ..... moet ik daarom ook nog eens € 75 "boete" betalen ..... lekker hoor !!! Ga nog maar eens om me heen kijken !!
@AvdrSchoof en @kjvv: het is toch echt te triest voor woorden allemaal hé?! Omdat ik ondertussen m'n SE amper meer kan gebruiken zonder om de twee weken de update opnieuw te sintalleren (waardoor alle gegevens weer weg zijn), had ik het naieve idee om nog maar eens bij de winkel langs te gaan, ook daar weer een slap l*lverhaal met de uitkomst dat ik zelf voro alle kosten op zal draaien... Mij zijn ze als klant kwijt zodra mijn abonnement is afgelopen, of eigenlijk nu al want ik ga niet tot die tijd zonder smartphone zitten (gebruik nu een LG chocolate 😞 ) dus kies er maar voor om tijdelijk twee abonnementen te hebben. Ik ga mijn geluk bij Vodafone proberen, eens kijken of ze daar wél op een behoorlijke, respectabele en normale manier met hun klanten om gaan in plaats van dit asociale gez*$k van T-Mobile!
Wordt dit forum door medewerkesr van T-Mobile gelezen eigenlijk? Ik heb namelijk nog steeds niks gehoord....:(

Reageer