Vragen/problemen Sony Ericsson Xper...

Reputatie 2
...en een paar vergelijkingen met de Touch Pro.

Nu ik de Xperia een dagje in handen heb gehad en heb kunnen vergelijken met mijn Touch Pro, even een paar dingen die me opgevallen zijn:

Look & Feel:
Als je de twee devices naast elkaar legt, zijn de feiten duidelijk: de Touch Pro is minder hoog en minder breed, en maar

This topic has been closed for comments

106 reacties

Reputatie 2
Leuk vergelijk As, nog geen scheurtjes in de behuizing ? 🙂
Reputatie 2
Richard Schmidt schreef:

Leuk vergelijk As, nog geen scheurtjes in de behuizing ? :-)

...als ik heel eerlijk ben heb ik al vier keer het hele device bekeken om hier zeker van te zijn: Nee, geen scheurtjes. 😃
Reputatie 2
[QUOTE=holybear;651410]Natuurlijk zijn er hoop dingen nog niet aan bod gekomen, maar dit is dan ook geen review, slechts mijn hersenspinsels na een dag met beide apparaten. RonH zal in zijn review v
Reputatie 2
Vandaag de Xperia mee gehad naar het werk in de zak van mijn colbert. Ondanks er voorzichtig mee om te springen heb ik mijn eerste krasje al, zo lijkt het. Is dat metaal zo gevoelig? Hmmm.

Batterij lijkt het prima te doen.

Jammer genoeg heeft SE er geen screensaver bij gedaan. 😞 Op zoek dus.
Reputatie 2
Hallo,

Ik wil een nieuwe autoradio kopen met bluetooth (ook audio streaming).
Gebruikt iemand de X1 samen met een bluetooth autoradio?
Zo ja welke en wat zijn de ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!
Reputatie 2
Heb de X1 nu ongeveer een maand en deze is in de auto met de (ingebouwde) radio verbonden via bluetooth. De ontvangst is prima, ik ben ook goed te verstaan en de telefoon kan gewoon in de zak of waar dan ook blijven zitten. Ik schakel de bt altijd in als ik in de auto stap. Anders is je accu zo leeg, de verbinding wil dan nog wel eens verbroken worden (meestal 1 of 2 keer) en dan is het even stoppen en de boel weer activeren. Waaraan dat ligt is niet te zeggen maar ikzelf denk aan de radio, want uit de auto blijft de bt altijd keurig aan staan en weet iedereen het toestel te vinden (als zichtbaar aan staat). Ik heb geen carkit nodig en heb alle nummer snel op de dislay van de radio.
Reputatie 2
Welke autoradio heb je dan?
Gebruik je ook streaming audio?
Reputatie 2
het uitvallen van bluetooth bij de X1 is een bekend probleem.

De batterijduur van de X1 vind ik bijna niet verlagen door het gebruik van bluetooth.

Gebruik hem zelf samen met een parrot evolution, perfecte verbinding en ontvangst.
Reputatie 2
Hoe zit het met de software die vaak t-mobile mee levert, zit er software op?

Eddy
Reputatie 2
Ja er zit software van T-mobile op, dit heeft ook een paar nadelen ze hebben namelijk meerdere functies weggelaten.
Het navigatie programma Wayfinder wat er normaal standaard op zit hebben ze weggelaten zo zit er ook geen Msn Messenger op het toestel, weet iemand trouwens waar je die kan downloaden (
Reputatie 2
Volgens mij heb ik wayfinder wel ergens op een van de 2 cd's gezien die er bij zaten. MSN alternatieven als Fringe of Palringo doen het ook prima, misschien zelfs wel beter.

Een branded toestel is nu eenmaal een stuk goedkoper, daar kleven dan eigenlijk ook vaak wat nadelen aan.
Reputatie 2
Nou hij is bij niet langsgekomen, maar goed die Palringo die heb ik geprobeerd op mijn telefoon maar ik krijg me niet aangemeld bij msn.
Je moet msn toevoegen ofzo maar welk msn adres ik ook probeer hij logged niet in, heb je misschien enig idee want anders zou dat idd een mooi oplossing zijn 🙂
Reputatie 2
Thanx voor alle goede info.
Zit te twijfelen tussen de Xperia X1 en HTC Touch HD.
Heb voorheen een MDA Vario gehad (dus een uitschuifbaar toetsenbord) en ben nu in het bezit van een HTC Touch.
Werkelijk een geweldig toestel, echter mis ik m'n toetsenbord enorm!
Vandaar dat de Xperia bij mij in beeld is gekomen.
Weet iemand echter wanneer de prijs van dit toestel gaat dalen?
Vind de prijzen echt te hoog!

Tmobile, leuke aanbieding?
Reputatie 2
Vraagje aan de Xperia bezitters:
Is het Offecepakket inc. bewerken in Word en Excel, of alleen Viewen?
Ik word er niet wijs uit en afd. Verkoop zegt dat het incl. bewerken is.
Het is inclusief bewerken.
Reputatie 2
Thanks Rai,
Was echt onduidelijk op de t-mobilesite.
Ik heb 'm over een week of twee.
Ik zal mij bevindingen toevoegen.
Reputatie 2
hallo ,
weet iemand hoe je Mobile tv op Xperia kan kijken?
ik heb web-n-walk plus abonnement en heb http://pda.t-mobile.nl geprobeerd.
maar nergens zie ik de zenders.
p.s er stond dat je IE op je mobiel voor moet gebruiken, nou daarmee kon ik ook niets vinden.

wie weet waar het aan ligt?
Reputatie 2
Mischien geen dekking in het gebied
waar je woont dat heb ik zelf namelijk ook met mijn N96 :S
Reputatie 3
Hustlah geeft aan dat hij de zenders niet kan vinden op [noparse]http://pda.t-mobile.nl/[/noparse]. Dan is het waarschijnlijk dat de pagina wel getoond wordt en er netwerkdekking is.

Op [noparse]http://pda.t-mobile.nl/[/noparse] staan de zenders inderdaad niet vermeld, maar wel een link naar '>> Meteen TV kijken'. Via deze link moet je de zenders kunnen vinden.
Reputatie 2
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag Windows Live ge
Reputatie 2
Probeer eens de directe link:
http://t-mobile.nob.nl

Als je met je t-mobile abo daar naartoe surft kan je gebruik maken van mobile TV
Reputatie 2
Omdat je continu een dataverbinding open hebt staan zal het wel wat meer energie kosten. Voor pushmail via een exchange account vertaalt dit zich blijkbaar ongeveer aan een gelijk verbruik met eens in de 10 minuten je email ophalen en daarna de verbinding verbreken. Geloof dat Windows live met een vergelijkbaar pushmail systeem werkt. Als je reist of op een plek verblijft waar de dekking slecht is (met name bij gebruik van UMTS) zal het energieverbruik verder omhoog gaan.
Ik zou het even aankijken hoe het voor jouw situatie uitvalt, het kan meevallen afhankelijk ook van je normaal gebruik van internet.
Reputatie 2
Ik heb zelf ook de X1 en heb 2 email accounts die om de 15 min mail binnen halen (Gmail IMAP en Hotmail) en een POP account die per 30 min checkt. Als je niet veel belt op een dag houdt hij het goed vol. Ga je vol intensief, muziek luisteren, streamen, internet dan raakt de batterij snel leeg.

En zoals herbs zegt, ook door het zoeken naar UMTS/HSPDA ontvangst in zwakke geboekden gebruikt het telefoontje meer energie.
Reputatie 2
Ghozd schreef:

Als je met je t-mobile abo daar naartoe surft kan je gebruik maken van mobile TV

Probeer deze link. Als je nog steeds niet de keuze krijgt, betekent dat je in een zwak gebied zit voor ontvangst. Ik kan het weten want ik heb er een tijd problemen mee gehad.
Het is gewoon jammer. Met mijn Xpera X1 moet ik minimaal 3 (van de 5) balken hebben om alleen de pagina te krijgen, maar dan werkt het nog niet.
Reputatie 2
VesNL schreef:

Ghozd schreef:

Probeer deze link. Als je nog steeds niet de keuze krijgt, betekent dat je in een zwak gebied zit voor ontvangst. Ik kan het weten want ik heb er een tijd problemen mee gehad.
Het is gewoon jammer. Met mijn Xpera X1 moet ik minimaal 3 (van de 5) balken hebben om alleen de pagina te krijgen, maar dan werkt het nog niet.

Bij mij werkt het prima zelfs met 1of 2 streepjes!