Beantwoord

wachtwoord vergeten Lumia 435

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten om mijn telefoon te ontgrendelen zonder dat ik alle gegevens en bestanden kwijt raak (door mijn telefoon opnieuw in te stellen)? Ik heb een Lumia 435.
icon

Beste antwoord door Trajh91 30 maart 2016, 15:25

Ik ben even snel op onderzoek uit gegaan en ik zie dat de enige mogelijk een harde reset is. Hierdoor raak je dus wel alle data die op het toestel is opgeslagen kwijt. Data die op een eventuele SD-kaart staat (geen idee over een Lumia 435 dat ondersteunt), blijft logischerwijs wel bewaard.

Een harde reset uitvoeren doe je als volgt:
1. Zorg dat de telefoon genoeg batterijlading heeft
2. Zet het toestel uit en haal de oplader eruit
3. Houd de volume omlaag-knop ingedrukt en sluit de oplader aan. Er wordt een uitroepteken (!) getoond op het scherm
4. Druk achtereenvolgens de volgende toesten in: volume omhoog, volume omlaag, aan/uit, volume omlaag
5. Wacht tot de telefoon gereset is. Dit duurt ongeveer 5 minuten, waarna het scherm ongeveer 30 seconden uitschakelt en de telefoon opstart
6. Stel de telefoon opnieuw in

Zoals gezegd: je raakt de data kwijt, omdat je wachtwoord niet te achterhalen is. De enige mogelijkheid is helaas een harde reset.

Bron
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
er is helaas geen andere oplossing mogelijk. Je moet het toestel naar fabrieksinstellingen terugzetten. Normaal zullen all je foto's en afbeeldingen worden geüpload naar je onedrive, ook de app instellingen en je sms conversaties.

dus: als je de telefoon dan terugzet en opnieuw start en het toestel met dezelfde Windows ID geconfigureerd wordt, zullen eigenlijk al je gegevens weer worden hersteld (let op: dit moet wel in de instellingen zijn geactiveerd, normaal gesproken, is dit altijd activeert, als je dit niet handmatig gedeactiveerd hebt).

Groetjes uit Duitsland,
Sebastian
Reputatie 2
Ik ben even snel op onderzoek uit gegaan en ik zie dat de enige mogelijk een harde reset is. Hierdoor raak je dus wel alle data die op het toestel is opgeslagen kwijt. Data die op een eventuele SD-kaart staat (geen idee over een Lumia 435 dat ondersteunt), blijft logischerwijs wel bewaard.

Een harde reset uitvoeren doe je als volgt:
1. Zorg dat de telefoon genoeg batterijlading heeft
2. Zet het toestel uit en haal de oplader eruit
3. Houd de volume omlaag-knop ingedrukt en sluit de oplader aan. Er wordt een uitroepteken (!) getoond op het scherm
4. Druk achtereenvolgens de volgende toesten in: volume omhoog, volume omlaag, aan/uit, volume omlaag
5. Wacht tot de telefoon gereset is. Dit duurt ongeveer 5 minuten, waarna het scherm ongeveer 30 seconden uitschakelt en de telefoon opstart
6. Stel de telefoon opnieuw in

Zoals gezegd: je raakt de data kwijt, omdat je wachtwoord niet te achterhalen is. De enige mogelijkheid is helaas een harde reset.

Bron

Reageer