Beantwoord

Waterdichtheid Sony Xperia z3 compact

• 26 januari 2017
  • 5 reacties
  • 411 Bekeken

Hallo allemaal,

De Sony Xperia z3 compact promoot zijn telefoon met het feit dat het waterdicht is.
Tot gisteren was ik hier ook echt tevreden over, aangezien ik het veel gebruik in het zwembad als ik foto's maak van mijn kleine man van net 1.
Echter helaas bleek gisteren mijn telefoon niet zo waterdicht meer. Ondanks dat alle klepjes dicht waren. De telefoon is uitgevallen en gaat niet meer aan. Enige wat het doet is wat trillen en aan de lader zie ik het rode lampje knipperen. Verder gaat het niet meer aan.
Het ligt nu al ruim 24uur in de rijst en ik ben al aan het föhnen geweest. Hebben jullie een idee wat ik nog meer kan doen.
En heb ik recht op garantie aangezien Sony belooft dat de telefoon waterdicht is?

Groetjes Anika
icon

Beste antwoord door Amy 27 januari 2017, 12:34

Hey Anika,

Dat is balen zeg! Ik hoop niet dat je alle foto's van de kleine nu kwijt bent! 😞

Ik heb even opgezocht hoe waterdicht dit toestel is en hij heeft IP68 certificering. Het eerste getal staat voor stofdichtheid, 6 is hierin het hoogste getal. Dit toestel is dus volledig stofdicht. Het tweede getal staat voor waterdichtheid en de 8 is de één na hoogste certificering hiervoor. Dit toestel kan tot wel 30 minuten onder water gebruikt worden op een diepte van 1,5 meter. Wel moeten alle covers voor de voor de micro USB-port, simkaart-slot en geheugenkaartsleuf goed gesloten zijn. Wel heel erg jammer om te horen dat dit in jouw geval niet goed is gegaan. Weet je zeker dat het toestel niet meer aan gaat door waterschade? Of zou het ook iets anders kunnen zijn?

In dit geval zou het goed zijn om je toestel ter reparatie op te sturen. De reparateurs in het reparatiecentrum nemen het toestel dan in onderzoek en kunnen precies achterhalen wat de oorzaak van het probleem is. In dit forumtopic lees je nog wat je zelf eventueel kunt doen om een reparatie te voorkomen en ook lees je daar meer informatie over de reparatie zelf en hoe je het toestel er voor moet aanmelden.

Wil je laten weten of je hier mee uit de voeten kunt? Als wij je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het graag!
Bekijk origineel

5 reacties

Ik had de telefoon binnen een week weer terug. Zaterdag weg gestuurd en vrijdag erna weer terug.
Tot nu toe functioneert de telefoon weer goed. Water heb ik nog niet geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Anika,

Dat is balen zeg! Ik hoop niet dat je alle foto's van de kleine nu kwijt bent! 😞

Ik heb even opgezocht hoe waterdicht dit toestel is en hij heeft IP68 certificering. Het eerste getal staat voor stofdichtheid, 6 is hierin het hoogste getal. Dit toestel is dus volledig stofdicht. Het tweede getal staat voor waterdichtheid en de 8 is de één na hoogste certificering hiervoor. Dit toestel kan tot wel 30 minuten onder water gebruikt worden op een diepte van 1,5 meter. Wel moeten alle covers voor de voor de micro USB-port, simkaart-slot en geheugenkaartsleuf goed gesloten zijn. Wel heel erg jammer om te horen dat dit in jouw geval niet goed is gegaan. Weet je zeker dat het toestel niet meer aan gaat door waterschade? Of zou het ook iets anders kunnen zijn?

In dit geval zou het goed zijn om je toestel ter reparatie op te sturen. De reparateurs in het reparatiecentrum nemen het toestel dan in onderzoek en kunnen precies achterhalen wat de oorzaak van het probleem is. In dit forumtopic lees je nog wat je zelf eventueel kunt doen om een reparatie te voorkomen en ook lees je daar meer informatie over de reparatie zelf en hoe je het toestel er voor moet aanmelden.

Wil je laten weten of je hier mee uit de voeten kunt? Als wij je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het graag!
Hello hello

Zoals gevraagd een reactie wat ik heb gedaan. Ik was al voor dat het antwoord kwam naar de Sony site gegaan en heb daar een chatgesprek gedaan waarin ik dezelfde vraag hadden gesteld. Deze heer gaf aan dat föhnen ten zeerste wordt afgeraden om te doen omdat het toch geen meerwaarde heeft en je, als je het te heet doet, juist meer schade kan maken.
Verder raadde hij me aan het toestel op te sturen of op te laten halen. Ophalen met de koerier is verder gratis.
De telefoon zou dan nagekeken worden, mocht het probleem door de telefoon zelf komen en niet door gebruikersschade door bijvoorbeeld vallen, dan zou het garantietermijn zijn. Anders krijg je de keuze of je het wilt laten repareren of niet. Zo niet dan betaal je 30-50 Euro onderzoekskosten.
Gelukkig bleek het garantiewerk. De telefoon is maar een klein weekje weg geweest als ik het morgen weer terug krijg.

Hoop dat dit voldoende informatie is, bij vragen verder lees ik het graag.

Groetjes Anika
Reputatie 7
Badge +15
Hey Anika,

Bedankt voor je terugkoppeling! Super fijn dat het om garantiewerk gaat! Heb je hem ondertussen al weer terug? Werkt hij weer helemaal naar behoren? 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hey Anika,

Super om te horen! Mochten wij verder nog ergens bij kunnen helpen, let me know! 😉

Reageer