Vraag

welk besturingssysteem?

Reputatie 2
Ik ga voor het eerst een smartphone aanschaffen. Iphone is te duur. Wat is een goed alternatief en hoe zit het met het besturingssysteem? Ik snap er echt niets van. Android of windows of ... Voor mij hocus pocus. Help!!

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 2
Het fijne aan Android is dat de market erg open is, en dat je dus veel apps kan vinden. Windows Phone 7 zit wat verder dicht getimmerd, maar nog niet zo erg als de Appstore van de iPhone.
Maar als je voor android gaat: er zijn zo veel verschillende toestellen met android, dat ze ook heel anders kunnen aanvoelen. Bedenk dat een smartphone OS ook smartphone hardware nodig heeft, dus investeer in goede hardware, anders zit je met een sloom of halfwerkend aparaat..

Er schijnen alleen momenteel nog wat security issues te zijn met Android, maar dat is pas van belang als je hem op enterprise niveau wil gebruiken (belangrijke mail/data via je werk etc) Voor persoonlijk gebruik loop je geen gevaar. Bovendien wordt Android regelmatis geupdate.
Reputatie 6
Ik ga voor het eerst een smartphone aanschaffen. Iphone is te duur. Wat is een goed alternatief en hoe zit het met het besturingssysteem? Ik snap er echt niets van. Android of windows of ... Voor mij hocus pocus. Help!! ik raad je aan op een (liefs door de weekse dag )naar een t-mobile schop te gaan daar kunnen ze dingen uit leggen maar belangrijker nog laten zien omdat ze daar de toestellen hebben( ik doet dat ook altijd voor dat ik ergens aan begin) en dan pas maak je een beslissing