Beantwoord

Werkt een 2G telefoon?

• 5 december 2017
  • 3 reacties
  • 1250 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 7 reacties
Hallo, ik wil de kopie Nokia 3310 aanschaffen maar deze werkt alleen op:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz.

Werkt het telefoongedeelte wel op T-Mobile?
Internet hoeft niet, ik moet gewoon een telefoon hebben om gebeld te worden met een lange standby tijd.

Dank u.
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 5 december 2017, 13:25

Je kunt het beste een Nokia 3310 met een 3G-modem aanschaffen. Deze is een paar euro duurder. Hiermee kun je gebruik maken van het 900 MHz netwerk van T-Mobile dat beter dekkend is dan het 2G-netwerk. Het 2G-netwerk van T-Mobile opereert namelijk alleen op 1800 MHz. Dit kan voor problemen zorgen op plekken waar veel isolatie of demping aanwezig is. Hierdoor kun je wellicht onbereikbaar zijn.

Als je hierop klikt, zie je meteen waar je het goedkoopste een Nokia 3310 met 3G-ondersteuning kunt kopen.

Groetjes,
Leroy
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Ja hoor, die werkt zeker. Je moet er alleen rekening mee houden dat soms 2G masten plaats gaan maken voor 3G of meestal 4G masten, dus het kan zijn dat je misschien minder bereik ermee gaat krijgen. Voor het geld kun je de gok wel wagen, maar mocht het problemen geven, dan zou ik toch minimaal een 3G toestel adviseren. Ik heb zelf ook wel eens gehad met een 2G toestel gehad dat ik ergens gewoon geen service had. En met een smartphone tegelijkertijd prima bereik.
Reputatie 3
Badge +13
Je kunt het beste een Nokia 3310 met een 3G-modem aanschaffen. Deze is een paar euro duurder. Hiermee kun je gebruik maken van het 900 MHz netwerk van T-Mobile dat beter dekkend is dan het 2G-netwerk. Het 2G-netwerk van T-Mobile opereert namelijk alleen op 1800 MHz. Dit kan voor problemen zorgen op plekken waar veel isolatie of demping aanwezig is. Hierdoor kun je wellicht onbereikbaar zijn.

Als je hierop klikt, zie je meteen waar je het goedkoopste een Nokia 3310 met 3G-ondersteuning kunt kopen.

Groetjes,
Leroy
OK, ik heb inderdaad nu een 3310 gevonden met 3G.
Bij Gearbest 26 euro incl verzenden.

Bedankt voor de info!

Reageer