WhatsApp kan niet verbinden. Probeer het later opnieuw

Hallo,

Ik heb een LG Optimus Black P970 en had gister mijn WhatsApp verwijderd en opnieuw geïnstaleerd om verschillende redenen.

Nu als ik WhatsApp wil starten moet ik mijn naam en profielfoto instellen, maar als ik dan op volgende druk krijg ik een seconden te zien "Bezig met intialiseren" en daarna komt er te staan "Kan niet verbinden. Probeer later opnieuw."

Heeft iemand hier een oplossing voor? Heb op verschillende forums gekeken maar kon niks vinden.

Groetjes Bob.

16 reacties

WhatsApp werkt nog steeds niet, niemand hier die mij kan helpen?
Reputatie 7
Badge +9
Settings --> Apps --> Whatsapp --> "Force Stop" "Clear Data" en "Clear Cache" aantikken. Dan nog eens proberen 🙂
heb dat allemaal gedaan maar niets werkt.. ben ook al naar de t-mobile winkel geweest en die wisten het ook niet..
Reputatie 7
Badge +9
Klopt de tijd op je telefoon? settings --> date & time --> use network date &time aanvinken. (kan ook weer uit nadat de tijd en datum zijn opgehaald.)

Ook nogmaals verwijderen en opnieuw installeren helpt niet?

Doet 'ie het op WiFi ook niet?

Settings --> account & sync --> staat Whatsapp hier tussen? zo ja, check even of sync op auto staat. Zo nee, voeg 'm dan even toe en zet sync op auto.
Hee,

de tijd klopt gewoon,
ik heb hem 5x verwijderd, ik heb mijn telefoon 10x opnieuw opgestart, ik heb net zelfs mijn telefoon helemaal opnieuw gereset bij fabrieksinstellingen, al me notities en contacten kwijt en alsnog werkt WhatsApp niet... Ben hier al heel de dag mee bezig maar niks werkt... Resetten, naar de t-mobile winkel geweest, een mailtje gestuurd waarvan ik al 2 dagen geen reactie heb gehad en die app 5x opnieuw geïnstaleerd.

Ook op WiFi doet hij het ook niet...

WhatsApp staat ook bij account & sync er tussen en op autosync maar er  gebeurt alsnog niets..

Ik weet helemaal niet meer wat ik moet doen, kan ik misschien een bedrijf hiervoor bellen die er iets van snapt??

Dankjewel!
Ik heb precies het zelfde probleem! Heb ook al van alles geprobeerd maar niks werkt. ik denk dat het dan aan LG ligt.
Reputatie 6
@BobRooijers & @ Sharown

Hebben jullie het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw WhatsApp geinstalleerd?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Alle adviezen hieronder uitgevoerd, maar hij blijft de melding geven.
Reputatie 7
Badge +9
Het enige wat ik mij nog kan bedenken is dat er iets mis gaat met de authenticatie. Hoelang gebruikte je Whatsapp al? Want na een jaar moet je namelijk betalen. (Of was dat toevallig waarom je 'm opnieuw installerde? :p)
Op de achtergrond geeft hij aan dat het nog 9 maanden geldig is, dus dat is het volgens mij ook niet. Daarnaast is Whatsapp wel 'actief' zichtbaar op een andere mobiel, dus er is wel activiteit?
Reputatie 6
@allen, hebben jullie onbekende bronnen toegestaan?
Reputatie 3
De onbekende bronnen is alleen van toepassing als je andere apps wilt downloaden dan vanuit de playstore.

In dit geval zou je dit inderdaad kunnen proberen om de app rechtstreeks te downloaden van de What's App-site.
Helaas lukt helemaal niks, via de whatsapp site downloaden lukt helaas ook niet, als ik op downloaden klik gaat het automatisch naar de playstore.
Het werkt weer!!!

Ik heb het via de volgende link gedownload:
www.whatsapp.com/android/

vervolgens gaf hij aan dat het installatie pakket al bestond op de micro SD, en of er een andere naam voor kon worden gegeven. Geaccepteerd.
Daarna installatie uitvoeren vanuit de applicatie, niet via Google verificatie.

En toen...... weer contact (voor de komende 9 maanden, daarna 0.89 cent per jaar).
Jaa super! Bij mij lukt het ook, ik kan nog 2 maandjes gratis whatsappen. heel erg bedankt voor de moeite en hulp!
Reputatie 4
@ Rogier_hier en Sharown.

Bedankt voor de update! Ik ben blij dat jullie inmiddels weer gebruik kunnen maken van Whatsapp! 😃

Reageer