Beantwoord

Whatsapp pop up meldingen en badges

• 9 februari 2018
  • 8 reacties
  • 4630 Bekeken

Hey, ik ben erg blij met mn xperia xa1. Zo blij zelfs dat mn partner nu ook van iPhone naar xa1 is over gestapt. Wel zit die bij een andere provider 😞.

Ik heb echt 1 minpunt aan mn toestel: die grote lelijke pop up op t vergrendel scherm, midden in t scherm. Waarbij iedereen t bericht kan lezen! Trust me, ik haat t! Nu heeft mn partner gisteren t toestel geïnstalleerd en die heeft dit dus niet! Wel een pop up melding met tekst, maar dan meer een banner stijl. Een kort balkje met bescheiden preview tekst.

Natuurlijk heb ik alles gecheckt qua instellingen (hij heeft nog niets aangepast) op verschillen. De app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar nope niets werkt! Ik begin te denken dat t misschien aan de provider ligt. Want mijn badges zijn blauw en die van hem gele bolletjes.

Help! Ik wil gewoon die bescheiden pop up. Oh en ja: we zitten allebei op Android 7.

Groet
icon

Beste antwoord door Kaassausje 9 februari 2018, 21:25

Hoi Sed.

Als aanvulling op Issam:

Als het via de whatsapp instellingen niet lukt, ga dan even naar je (gewone) instellingenmenu, zoek hier 'meldingen' op. Tik op het tandwiel symbool en daarna op 'op het vergrendelingsscherm'. Hier zou je moeten kunnen kiezen of en hoe je de berichten wilt weergeven.

Meer hierover lees je op deze pagina.

Laat je weten of het is gelukt?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +17
Hey Sed,

Super leuk om te lezen dat de nieuwe Xperia XA1 je bevalt! Wat vind je het fijnst aan je nieuwe telefoon? Ik ben benieuwd!

Hmm als het bij jouw partner mogelijk is, dan moet het ook bij jou mogelijk zijn. Goed dat je hierover even navraag doet. Ik ben gelijk voor je gaan kijken hoe dit aangepast kan worden.

Zou je in Whatsapp op de 3 puntjes kunnen klikken om de instellingen tevoorschijn te halen. Kies daarna voor pop-up meldingen, hier kan je aanpassen hoe jouw meldingen binnen komen. Zou je dit willen checken en ons laten weten of dit de oplossing was? 🙂
Hoi Sed.

Als aanvulling op Issam:
Als het via de whatsapp instellingen niet lukt, ga dan even naar je (gewone) instellingenmenu, zoek hier 'meldingen' op. Tik op het tandwiel symbool en daarna op 'op het vergrendelingsscherm'. Hier zou je moeten kunnen kiezen of en hoe je de berichten wilt weergeven.

Meer hierover lees je op deze pagina.

Laat je weten of het is gelukt?
Thanks allebei, ik snap t logische antwoord maar dit heb en had ik allemaal al gecheckt. Alle instellingen staan hetzelfde! Kan ik hier foto's uploaden? Meldingen, instellingen alles is het zelfde. Toestel, serie, android 7.0 alleen verschillende providers.

Grootste verschillen:
1) de badges, met nummer die de berichten per app aangegeven zijn bij mij (T-mobile) blauw en de ander geel. Dit is niet alleen bij WA, ook fb en insta.
2) ik krijg dus t hele bericht op groot scherm te zien (preview) de ander niet.

Ik erger me al een jaar hieraan. Omdat ik van iPhone naar Android ben over gestspt. Ik heb me er uiteindelijk bij neer gelegd, maar nu zie ik dus dat t wel kan.
Ik check nogmaals alle stappen via de site. Who knows
Heb de stappen gevolgd. Ik kan alleen kiezen uit: inhoud weergegeven of helemaal verbergen.

Gevoelige info verbergen is geen optie op/in mijn toestel
Weet niet wat er nu anders is maar volgens mij verholpen
Thanks for the reply
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sed,

Wat super om te lezen dat iedereen zo met je meedenkt! Ook top dat het volgen van die stappen alsnog je probleem hebben verholpen. Fijn dat het weer naar behoren werkt! 🙂

Reageer