Beantwoord

Wifi probleem Huawei P9 lite

• 3 augustus 2016
  • 9 reacties
  • 13832 Bekeken

Wanneer ik mijn Huawei p9 lite met het thuis netwerk wil verbinden, kan hij geen verbinding maken. Ik heb de wifi op het toestel aan/uit gezet, opnieuw opgestart en de router aan/ uit gezet maar het heeft nog niet tot de oplossing geholpen. Op m'n Huawei p7 doet hij het wel gewoon.. hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Thalina 5 augustus 2016, 14:43

Hoi Dion,

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! 🙂 Hoe bevalt je Huawei p9 lite tot nu toe?

Het is natuurlijk wel zo fijn als je toestel ook met wifi kan verbinden. Krijg je het wifi-netwerk wel te zien bij instellingen > wifi? Wat voor melding krijg je als je probeert te verbinden? Kun je eens het wifi-netwerk in je telefoon vergeten en daarna opnieuw verbinding proberen te maken nadat je jouw wachtwoord correct hebt ingevoerd? Zou je verder eens willen kijken of je wel met een ander wifi-netwerk kunt verbinden? Bijvoorbeeld even vragen bij de buren?

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen naar aanleiding van bovenstaande vragen. Met deze aanvullende informatie kunnen we kijken naar een mogelijke oplossing. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Dion,

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! 🙂 Hoe bevalt je Huawei p9 lite tot nu toe?

Het is natuurlijk wel zo fijn als je toestel ook met wifi kan verbinden. Krijg je het wifi-netwerk wel te zien bij instellingen > wifi? Wat voor melding krijg je als je probeert te verbinden? Kun je eens het wifi-netwerk in je telefoon vergeten en daarna opnieuw verbinding proberen te maken nadat je jouw wachtwoord correct hebt ingevoerd? Zou je verder eens willen kijken of je wel met een ander wifi-netwerk kunt verbinden? Bijvoorbeeld even vragen bij de buren?

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen naar aanleiding van bovenstaande vragen. Met deze aanvullende informatie kunnen we kijken naar een mogelijke oplossing. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hoi Thalina!

Ja de wifi die we thuis hebben krijg ik wel te zien, ik heb de code meerdere malen ingevoerd en hij blijft het IP-adres ophalen maar kan niet verbinden... Op andere wifi netwerken doet hij het juist wel. Kan ook aan de router liggen.. maar misschien was het een bekend probleem..

Mvg,
Dion
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dion,

Het is in ieder geval geen probleem dat we veel voorbij zien komen op de Huawei. We zullen dus het een en ander moeten proberen.

Aangezien het op andere netwerken wel lukt denk ik dat het probleem in de router zit of de koppeling tussen router en toestel. Heb je de router al eens opnieuw opgestart? Een andere optie zou zijn om even een reset uit te voeren, om te kijken of het hierna wel werkt. Zorg er wel voor dat je van tevoren een back-up van je gegevens maakt. In onze toestelhulp vind je handleidingen hoe je dit moet doen.

Laat je weten of het gelukt is, Dion? We hopen het gauw opgelost te hebben!
Dag,
Heb afgelopen donderdagavond hetzelfde toestel gekocht en heb hetzelfde probleem. Ben terug gegaan naar de winkel. Daar lukte het wel. De telefoon is ge-update en thuis alles opnieuw uitgezet en de telefoon ook.
Wifi laten checken, maar nu nog steeds geen verbinding.
Reputatie 7
Badge +20
Hi ruth7,

Wat vreemd dat je ineens geen gebruik kan maken van de wifi verbinding thuis. Heb je al geprobeerd om het netwerk te vergeten en daarna opnieuw verbinding proberen te maken nadat je jouw wachtwoord correct hebt ingevoerd? Kun je op andere plekken wel verbinding maken met wifi? Heb je al geprobeerd om de router te resetten? Op deze pagina staan ook wat tips om je wifi probleem op te lossen.

Laat je even weten of heeft holpen?
Ik wil effe reageren ik had dit wifi verbindingsprobleem ook met de Huawei P9 lite.
Ik heb toen de instellingen van de router bekeken heb deze toen op een ander kanaal gezet.
De router stond op kanaal 3 en heb dit veranderd naar kanaal 9.
Tevens heb ik ook gekeken naar de Channel Bandwidth deze stond op 20/40MHZ en ik heb deze waarde veranderd naar alleen 20 MHZ.
Vanaf ik deze veranderingen in de router heb ik geen wifi verbindingsproblemen meer met de Huawei p9 lite.
Reputatie 7
Badge +20
Hi jga1bakker,

Dankjewel voor het delen van deze tips. Hier hebben andere klanten ook zeker wat aan! 🙂
Ik heb hetzelfde probleem met de Huawei P9.
Wifi netwerk wordt opgeslagen. Alleen het verbinden werkt niet.
Het is het wifi netwerk van mijn werk en daar is zeker te weten niks mis mee.
Vorige telefoons / werk telefoon nergens last van.
Ik heb het idee dat Huawei automatisch wifi uitzet wanneer deze onvoldoende bereik heeft, waarbij de grens hiervan veel te hoog ligt? Zou dit kunnen? Graag zie ik een oplossing tegemoet!

Hier ook een link met allerlei klachten over dit probleem:
https://www.gebruikershandleiding.com/Huawei-P8-lite/542698/antwoord.html
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Diederik,

Het is dus enkel en alleen het netwerk op het werk en verder nergens? Heb je alle stappen al doorgenomen die hierboven vermeld staan om te kijken of dit het probleem oplost?

Er zijn inderdaad meerdere mensen met dit probleem, zoals je in dit topic ziet, maar de link is voor de P8 Lite, niet helemaal hetzelfde. Het zou kunnen, maar het lijkt mij dat zolang het signaal sterk genoeg is om jouw toestel van een WiFi te kunnen voorzien, dat dit ook zou moeten gebeuren. Of de P9 hier aparte specificaties voor heeft kan ik je niet vertellen, maar misschien heeft Huawei hier zelf een antwoord op? Je zou contact met ze kunnen opnemen om het probleem voor te leggen. Dit kan telefonisch (0800 9188), e-mail of social media. Misschien hebben zij ook direct een oplossing voor dit probleem.

Anders zou ik je de bovenstaande stappen willen aanraden. Ik zou normaal ook gelijk aangeven dat je jouw toestel ter reparatie op kunt sturen, maar ik denk dat het zo'n specifiek probleem is dat dit erg lastig te achterhalen en op te lossen is. Neem dus alle suggesties even door en kijk ook even wat Huawei er zelf over te zeggen heeft.

Houd je ons op de hoogte? Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag!

Reageer