Beantwoord

Wifi valt weg op Huawei

• Doet lekker mee
  • 4 reacties
Hoi,

Ik heb al een aantal weken dat mijn wifi van mijn telefoon uitvalt. De enige manier waarop ie verbind is als ik dit iedere 5 minuten doe door mijn wifi uit en aan te zetten. Ik heb dit probleem alleen met mijn telefoon en overal, dus het lijkt me dat dit een probleem is van de telefoon en niet een router oid...
Ik heb een Huawei Y300.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Kaassausje 6 september 2015, 22:16

Hoi bep1, welkom terug op het forum.

Zou je eens onder Instellingen -> Wi-Fi -> Instellingen -> Geavanceerd willen kijken of je een optie ziet staan met iets van 'slaapstand' erin? Als je die ziet, zou je dan kunnen overtypen hoe de optie precies heet en wat de instelling ervan is? Waarschijnlijk staat die verkeerd.

Of gebeurt het ook als je aan het internetten bent?

Bekijk origineel

14 reacties

Hoi bep1, welkom terug op het forum.

Zou je eens onder Instellingen -> Wi-Fi -> Instellingen -> Geavanceerd willen kijken of je een optie ziet staan met iets van 'slaapstand' erin? Als je die ziet, zou je dan kunnen overtypen hoe de optie precies heet en wat de instelling ervan is? Waarschijnlijk staat die verkeerd.

Of gebeurt het ook als je aan het internetten bent?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bep1,

Dan lijkt het er inderdaad op dat het in je Huawei zit in plaats van in de routers..

Heb je de suggestie van Kaassausje al geprobeerd? Heeft het geholpen of loop je nog ergens tegenaan? Hoe staan de instellingen van je telefoon wat betreft WiFi verder?

Heb je er altijd al last van gehad of is het sinds een bepaalde handeling of moment?

We horen het graag van je, alhoewel we natuurlijk hopen dat het al opgelost is! 😉
Ik heb als optie "Wifi behouden in slaapstand" die staat op altijd.
Het gebeurt inderdaad ook wel eens als ik aan het internetten ben. Of bijvoorbeeld als ik aan het whastappen ben, dan valt ie ook nog wel eens uit.
Volgens mij is er niet iets specifieks gebeurt wat dit als gevolg had, het is plotseling gekomen en ik heb er nooit eerder last van gehad.

Verder staat er een vinkje bij "Netwerkmelding - Melden wanneer een open netwerk beschikbaar is"
En "Slechte verbindingen - Wifi niet gebruiken, tenzij dit een goede verbinding heeft" staat uit/zonder vinkje.
Reputatie 7
Badge +9
Zou je de netwerkverbindingen eens op Statisch willen zetten? Wifi>Lang drukken op het netwerk>Aanpassen>IP Instellingen > Statisch. Hij pakt automatisch de instellingen, je hoeft alleen nog maar op Opslaan te klikken.

Dit moet je voor elke WiFi verbinding doen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bep1,

Heb je de tip van ShadowLea al geprobeerd?

Laat je ons weten of het heeft geholpen? 🙂
Heb je Ziggo???

Ik heb voor iemand anders vrij diep lopen zoeken naar problemen met de Ziggo routers (verbinding viel steeds weg). Dus wil dit even vragen voordat ik verder mee ga denken.
Hoi Poco-Loco,

Ik heb geen Ziggo.

Heej Hajar en ShadowLea,
Ik heb hm nu op passief staan, dat was mijn enige andere optie, maar ik ga er vanuit dat dat hetzelfde is als Statisch (...?)
Tot nu toe lijkt het niet beter te gaan... Ik laat het weten!
Dat probleem heb ik ook. Iedere keer moet ik de Wifi uit en weer aanzetten wil ik verbinding krijgen. Ik heb de LG MAGNA. Bij mijn vorige LG modellen had ik hier geen last van. En ik heb de telefoon het zelfde ingesteld als al die andere telefoons. Mijn zoon heeft de LG G3 mini en heeft ook nergens last van.
Het gaat iets beter, maar toch gaat het niet de hele tijd goed.
Reputatie 7
Badge +15
@Jojo72
Heb je dit probleem ook bij meerdere Wi-Fi verbindingen? Of alleen op je thuislocatie? Heb je bovenstaande tips van ShadowLea en Kaassausje al uitgeprobeerd? :8

@Bep1
Fijn dat het beter gaat! Gebeurt het nog steeds op verschillende Wi-Fi verbindingen?

Mochten de problemen nou blijven dan zou je het toestel ter reparatie kunnen aanbieden. Meer informatie hierover vind je op deze pagina. :)

Houden jullie ons op de hoogte?
Dit probleem heb ik idd ook bij meerdere wifi verbindingen behalve op mijn werk. Daar hebben ze KPN netwerk. Ik heb al vanalles geprobeerd maar helaas.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jojo72,

Wat balen dat je dit ook op meerdere Wi-Fi verbindingen ervaart. Wel gek dat het op je werk dan weer wel stabiel is. Dat geeft aan dat het niet per-se aan het toestel hoeft te liggen. Heb je thuis al eens de router gereset?

Ik ben benieuwd naar je reactie! 🙂
Ja Amy, router gereset en mijn telefoon terug gezet in fabrieksinstellingen. Maar helaas niks helpt. Ik ben er wel achter gekomen dat er op mijn oude telefoon bij de Wifi 72 mbps staat en op de nieuwe 65 mbps. Misschien dat het hieraan ligt??
Reputatie 7
Badge +20
jojo72 schreef:

Ja Amy, router gereset en mijn telefoon terug gezet in fabrieksinstellingen. Maar helaas niks helpt. Ik ben er wel achter gekomen dat er op mijn oude telefoon bij de Wifi 72 mbps staat en op de nieuwe 65 mbps. Misschien dat het hieraan ligt??

Hi Jojo72,

Kun je aangeven op hoeveel verschillende wifi netwerken je dit probleem ervaart? Zou je die wifi netwerken kunnen vergeten en vervolgens opnieuw aanmelden?

Kun je me ook vertellen wat je bedoelt met ' de Wifi staat op 72 mbps en de nieuwe op 65 mbps'? Heb je een speed test uitgevoerd?

Laat het ons weten zodat we naar een oplossing kunnen kijken!

Reageer