Beantwoord

Wifi verbinding thuis werkt niet

• 27 december 2016
  • 14 reacties
  • 360 Bekeken

Mijn wifi word steeds opgeslagen na 2sec en kan ik niet meer op internet. Wat kan ik doen
icon

Beste antwoord door Sam- 30 december 2016, 11:54

Hoi Megamix,

Bedankt voor je antwoorden!

In je laatste zin geef je aan dat je na het invoeren van het wachtwoord te zien krijgt dat je verbonden bent en daarna dat het netwerk is opgeslagen en beveiligd. Dit is een normale melding, dus zou het gewoon moeten werken. Ik ben daarom erg benieuwd naar wat er gebeurt als je jouw internet browser opent en probeert te internetten. Werkt het dan niet? Welke melding krijg je in beeld als je wilt internetten.

Mocht het niet werken dan wil ik je adviseren om een volledige back-up te maken van je gegevens en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Instructies vind je op onze toestelhulp pagina.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Hi megamix,
Kan je wat uitgebreider beschrijven wat je handelingen zijn, wat er gebeurt en wat je ziet?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Megamix1967,

We willen je graag verder helpen alleen hebben wij wel wat meer informatie nodig. Van welk toestel maak je gebruik? Bij welke handeling gaat het mis? Lukt het niet om verbinding te maken met een wifi netwerk? Krijg je een foutmelding te zien? Zo ja, wat voor foutmelding? Ervaar je alleen problemen met één bepaald netwerk of lukt het wel om met een ander wifi netwerk verbinding te maken? Heb je al geprobeerd om je wifi netwerk te vergeten en opnieuw verbinding te maken? Dit zijn een hoop vragen, maar deze informatie heb ik nodig om je verder te helpen.

Ik hoor graag van je! 🙂
Als ik wifi aan zet wordt hij verbonden en 2sec later slaat hij hem op. Deet het gister wel via 2 andere wifi maar niet met mijn eigen thuis.
Heb alleen met mijn eigen netwerk problemen andere niet
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Megamix1967,

Hmm erg vreemd! Zoals Hajar al aangaf gaan we graag voor je op zoek naar een oplossing. Zou je daarom de onderstaande vragen willen beantwoorden?

- Welk merk en model toestel gebruik je?
- Heb je jouw Wi-Fi netwerk thuis al een keer vergeten en opnieuw ingesteld?
- Heb je jouw modem thuis al een keer gereset door de stroomkabel voor 10 seconden te verwijderen?
- Welke melding krijg je te zien wanneer je wilt internetten?
- Kan je met andere apparaten wel verbinding maken met je Wi-Fi thuis?

Alvast bedankt voor je reactie Megamix!
GalexyNote 4. Heb al een paar keer wachtwoord in gevuld. Heb modem al gereset. Andere kunnen wel verbinding maken. Als ik op wifi netwerk thuis drukt en voer wachtwoord in gaat hij naar verbonden en 2sec later naar opgeslagen en beveiligd.
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Megamix,

Bedankt voor je antwoorden!

In je laatste zin geef je aan dat je na het invoeren van het wachtwoord te zien krijgt dat je verbonden bent en daarna dat het netwerk is opgeslagen en beveiligd. Dit is een normale melding, dus zou het gewoon moeten werken. Ik ben daarom erg benieuwd naar wat er gebeurt als je jouw internet browser opent en probeert te internetten. Werkt het dan niet? Welke melding krijg je in beeld als je wilt internetten.

Mocht het niet werken dan wil ik je adviseren om een volledige back-up te maken van je gegevens en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Instructies vind je op onze toestelhulp pagina.
Normaal krijg je verbonden ben Ik krijg dat ik niet verbonden ben met netwerk. Heb hem al terug gezet op fabrieksinstellingen
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Megamix1967,

Hmm erg vreemd. Heeft het resetten van je telefoon er niet voor gezorgd dat je weer verbinding kon maken? Heb je 'm ook uitgeprobeerd voordat je de back-up terug plaatste op je toestel. Eventuele instellingen of applicaties die dit probleem veroorzaken worden namelijk met de back-up ook teruggeplaatst.

Ik heb de vraag gesteld bij de experts in de hoop dat zij hier een oplossing voor hebben. Zodra ik meer informatie heb laat ik het je weten. Wellicht dat de expert hier zelf nog even een reactie achterlaat!
Reputatie 7
Badge +9
Kun je het eens via WPS proberen?

In het WiFi menu staat een WPS optie. Selecteer die. Druk vervolgens wanneer er wordt gemeld op de WPS knop op je router. (Kan ook QSS heten op een TP-Link.). Dat is de automatische verbinding.
Heb ik gedaan geef mijn telefoonwifi aan verbonden met thuiswifi en 2sec later geeft telefoonwifi aan opgeslagen en beveiligd.
Reputatie 7
Badge +9
Is dit zomaar spontaan ontstaan? Deed hij het een tijdje geleden wel gewoon goed, of is dit al vanaf het begin?

Zijn na de reset alle apps teruggeplaatst? Zo ja, heb je ook bepaalde apps die verbinding maken met bijvoorbeeld een wasmachine? (Sinds de recente update van de Samsung Home app heb ik dit probleem namelijk ook met een backup toestel. App eraf, WiFi werkt. App erop, WiFi doet exact hetzelfde als wat jij meld.)
Hij deed het paar dagen na dat ik de telefoon had gereset. Maar probleem is opgelost heb hem weer gereset en nu doet hij het wel weer. Iedereen bedankt voor het advies.
Reputatie 7
Badge +20
Top dat het uiteindelijk toch opgelost is! 🙂