Beantwoord

Wifi-verbinding valt weg op Lumia 950

• 25 januari 2016
  • 9 reacties
  • 930 Bekeken

Ik heb een Lumia 950. De wifi-verbinding valt steeds weg. Heb alles geprobeerd, router reset, toestel teruggezet naar fabrieksinstelling en ten einde raad naar fabrikant teruggestuurd. Na reparatie is het 1 dag goedgegaan maar nadat er een automatische update geweest is heb ik weer hetzelfde probleem. Wie weet hier raad op?
icon

Beste antwoord door C en A 27 januari 2016, 12:30

Alles is geprobeerd. Ik ga contact opnemen met mijn provider.
Dank voor jullie reacties
Bekijk origineel

9 reacties

Is je modem wel in orde? Ik had het probleem vorige week. Steeds WiFi weg. Bleek aan het modem te liggen. Met nieuw modem is alles in orde. Is wel in thuissituatie.
Hoop dat dit een oplossing voor je probleem kan zijn.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Heb je dit probleem alleen thuis, of ook op andere wifi netwerken?

Groet,
Als ik op andere plaatsen ben waar wifi beschikbaar is, heb ik het probleem niet. Ligt het dan toch aan het thuisnetwerk? Het is dan wel raar dat alle andere apparaten in huis die wifi gebruiken feilloos werken.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Heb je wel goed wifi bereik op je telefoon? Heb je misschien al een keer geprobeerd om je router/modem opnieuw op te starten?

Groet,
Reputatie 7
Badge +15
Hey C en A,

Wanneer je op andere locaties wel probleemloos gebruik kunt maken van Wi-Fi dan is de kans minimaal dat het aan je toestel ligt! Heb je toevallig al de mogelijkheid gehad om je router te resetten? Op de meeste modums zit tegenwoordig een reset-knop. Mocht dit niet werken dan kun je het beste even contact opnemen met de provider van je WI-Fi. Kunnen andere apparaten wel verbinding maken met je WI-Fi? :8

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Alles is geprobeerd. Ik ga contact opnemen met mijn provider.
Dank voor jullie reacties
Reputatie 2
Badge
Hoe oud is je router / modem? Deze apparaten slijten ook

Daarbij ben ik zelf iets anders opgemerkt. Zelf heb ik 2 toestellen, mijn 925 heeft zowel met 4G als wifi verbinding, de 630 over het algemeen alleen met wifi.

Wat mij opvalt: de 925 heeft nooit wifi problemen als het mobiele netwerk ook aan staat, de 630 heeft regelmatig problemen, de 630 verbindt pas weer met wifi na het herstarten. Zodra ik de 925 op vliegtuigmodus zet en alleen wifi gebruik, dan vertoont hij na verloop van tijd dezelfde wifi problemen. Als ik bij de 630 het mobiele internet aanzet, dan heeft hij geen wifi problemen meer.

Misschien herken je er iets in of heeft iemand anders er iets aan, want wat ik beschrijf lijkt een software probleem te zijn en niks met het toestel op zich.
Het is een router van zeer goede kwaliteit. Enkele dagen geleden is het volledig opnieuw geïnstalleerd en daarna was het probleem opgelost. Misschien een foutje in de vorige instellingen?
Wifi valt nu nog 1x per dag weg, meestal 's avonds laat. Ik heb de indruk dat dit steeds gebeurt op het moment dat ik een melding binnenkrijg in het actiecentrum. Kan ook toeval zijn. Als ik het toestel dan weer uit- en aanschakel gaat het weer de hele dag goed. Daar kan ik vrede mee hebben.
Reputatie 1
lijkt mij eerder tussen een complicatie tussen je router en je Lumia toestel, maar wie weet... 🙂 Ik heb soms ook problemen met mijn Fritz.Box en mijn Lumia's... maar meestal verhelpt er dan de router opnieuw te starten en het telefoon aan/uit te zetten (maar gelukkig niet elke dag). Ook is het eigenlijk nooit verkeerd een toestel een keer per dag aan/uit te zetten.

Groetjes uit Duitsland,
Sebastian

Reageer