Beantwoord

Wifi werkt niet op Nokia Lumia 625

• 25 november 2015
  • 14 reacties
  • 1956 Bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen doet de Wi-Fi op mijn toestel het niet meer. Het is een Nokia Lumia 625. Mijn provider is T-Mobile.

De wifi op mijn laptop en andere apparaten doen het wel. Mijn huisgenoten hebben er geen last van. Ik las iets over de stekker van de router eruit halen, maar het probleem is; de router staat in de winkel waar ik boven woon. Denk niet dat ze zomaar de stekker even eruit halen, aangezien ze gewoon aan het werk zijn en ook internet nodig hebben.
En ook denk ik niet dat het aan de router ligt, omdat mijn andere apparaten het wel doen. Of heb ik dat mis?

Toestel opnieuw opstarten, wifi netwerk vergeten e.d heb ik allemaal al geprobeerd. Iemand nog andere suggesties?

Alvast bedankt,

Esther
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 27 november 2015, 15:12

Hoi Esther,

Laten we beginnen met de opmerking; maak een backup

Als we het niet kunnen oplossen is een harde reset / factory reset mogelijk de enige optie en daarvoor wil je dus wel alles op een backup hebben staan ;)

Dan, kun je een test doen of je helemaal geen verbinding krijgt met het netwerk? In dit geval, zet de mobiele data uit zodat je echt via Wifi moet verbinden. Mogelijk kiest je telefoon voor T-Mobile omdat het signaal sterker is (ze zijn tenslotte dat 4G netwerk steeds beter aan het maken).

Zou je zo nauwkeurig mogelijk willen beschrijven wat de meldingen zijn als je probeert te verbinden... Foute aanmelding, geen wachtwoord, geen ip, etc. etc.

Dat zouden we zeker willen weten om te kijken of we iets anders dan een reset kunnen bedenken.

Overigens, voor handleidingen tot een reset: Nokia Lumnia 625 reset opties.

Laat het even weten wat je als meldingen krijgt, dan kijken we verder!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Essification,

Welkom op ons Forum!

Wat super om te zien dat onze klantexperts Poco-Loco en Iwan zo met je meedenken. Is het nog gelukt om je moden te herstarten? Zo ja, heeft dat je probleem opgelost?

Laat het ons weten! 🙂
Ik zal mijn huisbaas wel even een bericht sturen over de modem. Bedankt voor je antwoorden!! Groetjes
Misschien een vreemde, maar wie beheert het modem? Modem kan ook vaak herstarten via de beheerpagina en als een huisgenoot ofzo dat doet (en jullie niet alleen op de wifi zitten) of kan (belangrijker), dan zou dat ook in de avond kunnen.

Wat betreft mijn late reactie, sorry... zat voor werk in het buitenland en ik weet verder geen oplossingen 123 meer.

Modem herstarten of toch een fabrieksreset gaan overwegen helaas....
Mijn revisienummer (firmware) is 3058.50000.1424.0002
en revisienummer (hardware) is 3.0.0.0

en ik heb inderdaad de Windows Phone 8.1 update..

Kunt u hier iets mee?
Ja, als dit niet helpt kan ik wel even overleggen over een herstart vd modem
😉
Nee, dat heb ik inderdaad niet !
Ben nu bezig met back uppen. Voor de zekerheid. Welke revisie ik heb? Weet niet waar ik dat moet vinden.. Het lijkt erop dat terugzetten naar fabrieksinstellingen het beste is?

Bedankt voor je bericht in ieder geval !

Je kunt dit vinden onder instellingen -> Systeem -> Info
http://1drv.ms/1IwlfO2
Als er update 2 staat heb je de meest recente versie van windows 8.1
Vreemd blijf ik wel vinden dat het op je wifi thuis niet werkt maar op alle andere plekken wel.
Jammer dat het modem niet even uitkan, wellicht zit je ip adres 'vast' in de modem. Een herstart van de modem zou je dus nog kunnen proberen als dat een keer mogelijk is 🙂
Nee, dat heb ik inderdaad niet !
Ben nu bezig met back uppen. Voor de zekerheid. Welke revisie ik heb? Weet niet waar ik dat moet vinden.. Het lijkt erop dat terugzetten naar fabrieksinstellingen het beste is?

Bedankt voor je bericht in ieder geval !
Het lijkt erop dat als je deze update niet hebt gehad óf niet meer hebt dat de optie dan weg is. Kun je nog controleren welke revisie je hebt?

Anders zou het helaas een fabrieksreset worden en dan begin ik met back-up back-up back-up ;)

We zijn online!
Ik heb een Lumia 640 en daar zit de optie niet in, maar volgens deze link : http://www.windowscentral.com/new-static-ip-option-new-update-lumias
zou het wel in jouw toestel moeten zitten, nu weet ik niet of dat door een opvolgende update teniet is gedaan. Ik ben benieuwd
Haha! Dat zou erg fijn zijn, dankjewel!!
Uhm, ik ga even iemand met een Lumnia schoppen tot hulp 😉 want ik heb zelf geen Windows phone om te controleren waar en of het die instelling is...

IWAN!!!
Fijne tip, bedankt! Maar ik moet 'static ip' uitschakelen, maar ik vind zoiets dergelijks niet in mijn telefoon.. Of er iets anders dat ik uit kan zetten?

Er staat bij mij Instellingen-->Wifi--> alleen de wifi netwerken die ik veel gebruik, Wifi-inzicht en beheren. Kan ik daar iets mee?

groetjes \
Hmmm, op dat specifieke soort melding kom ik eigenlijk vooral deze hint tegen.

Kan je dat eens controleren, want het lijkt op inderdaad een instelling die moeilijk doet (en zoals gezegd, laten we een reset nog even proberen te voorkomen).
Beste Poco-Loco

Bedankt voor uw reactie!

Als ik verbinding maak en mijn wachtwoord invul [die klopt], dan staat er: Kan geen verbinding maken. Het Wi-Fi netwerk *** reageert niet. Probeer het later opnieuw.

Heb 2 weken geleden wel een blue screen of sad face gehad. Dat is toen opgelost door een reset, maar misschien heeft het daar iets mee te maken? Maar ik vind het wel vreemd dat alleen thuis de Wifi het niet doet, en op andere plekken wel..

Groetjes!
Hoi Esther,

Laten we beginnen met de opmerking; maak een backup

Als we het niet kunnen oplossen is een harde reset / factory reset mogelijk de enige optie en daarvoor wil je dus wel alles op een backup hebben staan ;)

Dan, kun je een test doen of je helemaal geen verbinding krijgt met het netwerk? In dit geval, zet de mobiele data uit zodat je echt via Wifi moet verbinden. Mogelijk kiest je telefoon voor T-Mobile omdat het signaal sterker is (ze zijn tenslotte dat 4G netwerk steeds beter aan het maken).

Zou je zo nauwkeurig mogelijk willen beschrijven wat de meldingen zijn als je probeert te verbinden... Foute aanmelding, geen wachtwoord, geen ip, etc. etc.

Dat zouden we zeker willen weten om te kijken of we iets anders dan een reset kunnen bedenken.

Overigens, voor handleidingen tot een reset: Nokia Lumnia 625 reset opties.

Laat het even weten wat je als meldingen krijgt, dan kijken we verder!

Reageer