Beantwoord

Wildfire accu

• 20 juni 2011
  • 6 reacties
  • 1014 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een HTC Wildfire en ik erger me dood aan de levensduur van de accu. Ik heb de telefoon in het begin opgeladen zoals in de handleiding staat maar kan nu niet langer met mijn batterij doen dan een uur of 12. Zijn er meer mensen met het probleem. Ik heb internet natuurlijk de hele dag aanstaan maar dit mag toch niet zo'n grote invloed hebben op de batterij?

Bart
icon

Beste antwoord door Roan 21 juni 2011, 10:15

@Bartbroos

Op het moment dat het toestel constant in verbinding is met het internet heeft dit wel degelijk effect op de batterij. Wanneer er relatief weinig gebruik wordt gemaakt van een smartphone gaat deze vaak al niet langer mee dan 24 uur. Je zou een applicatie in gebruik kunnen nemen die de verbinding met het internet verbreekt zodra deze niet meer nodig is bij de applicaties.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
@Bartbroos

Op het moment dat het toestel constant in verbinding is met het internet heeft dit wel degelijk effect op de batterij. Wanneer er relatief weinig gebruik wordt gemaakt van een smartphone gaat deze vaak al niet langer mee dan 24 uur. Je zou een applicatie in gebruik kunnen nemen die de verbinding met het internet verbreekt zodra deze niet meer nodig is bij de applicaties.
Reputatie 2
Gebruik de advance task killer.....,n applicatie die al je apps zodanig beheert dat je zelf bepaalt welke je uit zet en welke aan.Al naar gelang je ze gebruikt.Hiervoor is wel Android1.6 minimaal nodig.Mijn Sony xperia heeft namelijk hetzelfde probleem.Zelf 4x opladen per dag was normaal.Je kan geen avond weg zonder zoreloos bellen en sms,en..zorg dat je veel achtergrondgegevens zoals roaming,wi-fi,bluethoot e.d uit heb stan.Veel apps is ook veel accu gebruik.Valt me wel tegen van zowel HTC als Sony xperia.Hoop dat je er wat aan hebt.Succes.
Heb inmiddels een reserve accu besteld en een oplader voor die accu. Het is niet anders. Moet tot november met deze telefoon doen, dan mag ik een nieuwe kiezen bij mijn abbonement. Hoe zijn de ervaringen met accu's en intensief internet gebruik met andere telefoons?? I-phone 4, Samsung Galaxy, HTC ?

Gr Bart
Reputatie 2
Heb je ook problemen met het netwerk? Dat als je op 1 locatie staat schommelt, mensen soms de voice krijgen of dat sms berichten laat binnenkomen? Dan kan het zijn dat er fouten op je simkaart staan. Deze fouten zorgen er dan voor dat het tsl constant verbinding maakt met het netwerk en dit vraagt ook extra energie. Verder kan een taskkiller ook goed helpen. Android sluit namelijk pas programma's af, op het moment dat het tsl meer geheugen nodig heeft. Dit heeft dus ook de gevolgen dat de accu snel leeg kan lopen.

Zelf heb ik ook android tsl en als ik naar bed ga, moet deze weer opladen. Als ik internet uitzet, kan ik er 2 dagen mee doen.

Gr,

Een monteur van mobiele telefoons
Reputatie 2
Hallo

Android gebruikt meer energie, daar moet je even aan wennen. Het scheelt al, als je op verlichting en achtergrond bespaart. Maar t.o.v. bv. een Nokia maakt het energieverbuik veel uit, omdst die niet op Android werken. Het is een nadeel ja, maar daartegenover staan wel vele voordelen. Ik heb nu sinds een paar weken ook een HTC wildfire en ach, als het opladen van de accu het enige probleem is............... Daar is mee te leven toch? Prima toestel verder, werkt makkelijk, zelfs voor oma's, zoals ik.

Tine
ja het internet maakt veel uit op de batterij. gelukkig heb ik juicedefender waardoor hij toch langer meegaat en heb ik zo af een toe het internet uit en task killer is ook een goed advies. s avonds doet ik hem toch altijd op de oplader

Reageer