Beantwoord

Wolfgang niet op toestelhulp

• 12 april 2014
  • 5 reacties
  • 803 Bekeken

Ik mis in deze lijst Wolfgang
icon

Beste antwoord door JohnH 28 april 2014, 13:34

Voor al deze dingen is er geen standaard antwoord. Als je naar een ander toestel overstapt ben je gewoon bepaalde data kwijt. een backup is niet of zelden uit te wisselen tussen twee verschillende toestellen.  Een backup van je sim maken is simpel en vaak kun je de contacten naar de sim exporteren en vanaf de sim in het nieuwe toestel weer importeren. Doordat de sim maar heel beperkt geheugen heeft kun je echter allen maar wat contacten op die manieer overzetten geen hele adresboeken.

Er zijn apps die een backup van je sms berichten kunnen maken maar die garanderen ook niet dat je die backup weer kan importeren op een ander toestel.

Als je even Google gebruikt zul je een aantal oplossingen vinden en wellicht zit er een tussen die je bevalt.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik mis een lijst.....

Buiten dat, supermarkt merken worden meestal nergens genoemd.....
Reputatie 6
@whisleboy

Welkom hier op het Forum!

Op het forum worden alleen de door T-Mobile verkochte toestellen genoemd. Wanneer je een Wolfgang toestel hebt of vragen hierover hebt, kun je op de site van Wolfgang misschien jouw antwoord vinden.
Ik heb een Nano-SIMkaart ontvangen voor de AT-AS55HD. Ik wil de gegevens van de oude SIMkaart overzetten naar de nieuwe kaart.
De T-mobiel site geeft geen instructies voor Wolfgang modellen en omdat ik een pre-paid klant ben, kreeg ik het advies om mijn gegevens van de oude kaart te backup-en? Hoe doe ik dat. Of is en nog een andere mogelijkheid dat ik A) alles kan overzetten zonder eerst alles met pen en paier te moeten noteren? 😎 ik m'n oude dierbare sms-berichten kan behouden? Of dat de oude SIM-kaart niet word geblokkeerd....
Voor al deze dingen is er geen standaard antwoord. Als je naar een ander toestel overstapt ben je gewoon bepaalde data kwijt. een backup is niet of zelden uit te wisselen tussen twee verschillende toestellen.  Een backup van je sim maken is simpel en vaak kun je de contacten naar de sim exporteren en vanaf de sim in het nieuwe toestel weer importeren. Doordat de sim maar heel beperkt geheugen heeft kun je echter allen maar wat contacten op die manieer overzetten geen hele adresboeken.

Er zijn apps die een backup van je sms berichten kunnen maken maar die garanderen ook niet dat je die backup weer kan importeren op een ander toestel.

Als je even Google gebruikt zul je een aantal oplossingen vinden en wellicht zit er een tussen die je bevalt.
Naast bovenstaande reactie heb ik ook deze reacties / oplossingen ontvangen:
Wolfgang zegt:
Ik raad u aan om uw nummers op te slaan in uw gmail account.
Ga naar telefoonboek -. instellingenknop (streepjes onderaan tel.) -> importeren/exporteren -> simkaart -> volgende -.Gmail etc.
U kunt de nummers daar dan laten staan of als u wilt op dezelfde wijze weer op uw nieuwe simkaart zetten.
SMS berichten kunt u helaas niet opslaan.

Gelukkig kreeg ik ook deze tip:
In het geval van Android naar Android. Hiervoor kun je een backup app gebruiken. Deze kan smsjes exporteren naar email/gmail of sd kaart.
vervolgens kun je dezelfde app op het nieuwe toestel zetten om ze ermme te importeren.

Hopelijk werkt het.....

Reageer