Beantwoord

Xperia T valt telkens uit...

Toon eerste reactie

40 reacties

Reputatie 6
Hallo iedereen,

Wanneer het probleem niet is verholpen na een volledig herstel naar de fabrieksinstellingen zoals beschreven staat in onze toestelhulp Raad ik jullie aan om het toestel ter reparatie aan te bieden. Dit kan door een reparatiemelding te maken via jullie My T-Mobile pagina.
Ik heb het probleem (voorlopig althans) opgelost. mijn telefoon wil op een of andere manier niet meer uit zn slaapstand. Ik heb via instellingen > weergave >slaapstand, de stand op max (30 min) gezet. Tot nu toe werkt het en kan ik alles weer doen wat ik deed met mn telefoon. Enige nadeel is dat de accu het minder lang volhoud. Ik ben ervan overtuigd dat het een softwarematig probleem is en hoop dat sony snel met een bugfix komt.
Hallo,

Heb een tip gekregen dat de app "safe charge" uitkomst moet bieden. ga het nu testen :-)
Reputatie 6
Badge +16
@emileh75

Heb je het inmiddels kunnen testen? Ik ben heel erg benieuwd!
@ Razza, zolang telefoon aan de lader zit doet telefoon het normaal met safe charge app, maar verder nog steeds het zelfde. Nu slaapstand op max gezet, trekt wel batterij leeg maar is ff niet anders
Vandaag mijn toestel terug gekregen eens benieuwd hoelang het goed gaat. Geen idee wat ze gedaan hebben. Ik zie alleen dat ik een nieuwe achterkant van het toestel heb. (zat een kras op die is nu weg haha)
Ik heb hier een Xperia P met exact dezelfde problemen. Ik heb ook al contact gezocht met Sony zelf, maar daar heb je dus echt helemaal niks aan. er komen dezelfde standaard antwoorden van de " experts" als die hier gepost worden...Resetten, anders ter reparatie aanbieden. Maar zoals ook uit de reacties op dit forum blijkt, het help allemaal helemaal niks! De hardware van mijn toestel is prima, maar op een of andere manier is de powermanagement helemaal van het padje af. Aangezien dit fenomeen zich niet alleen bij de oudere toestellen, maar ook bij de Z1 en Z2 manifesteert zou ik JUIST als provider en fabrikant willen weten hoe dit veroorzaakt wordt, maar blijkbaar denken ze daar zelf anders over aangezien je echt van niemand thuis krijgt. Sony krijgt de rekening hiervan vanzelf wel gepresenteerd aangezien ik meerdere mensen in mijn vriendenkring en familie heb rondlopen die allemaal dezelfde problemen hebben, op verschillende toestellen, reparatie na reparatie laten uitvoeren en allemaal zonder een bevredigend resultaat. Dus, vaarwel Sony, hallo Samsung 🙂
Vorige week mijn XperiaT aangeboden voor reparatie, zal mij beniewen of en hoe ik mijn telefoon terug krijg. Ik kreeg van de T-mobile verkoper te horen dat ze niet zeker wist of er nog wel fabrieksgarantie op telefoon zat omdat mijn telefoon duidelijke gebruiksporen had (??) Maar mijn volgende telefoon wordt dus gewoon weer een samsung.
Reputatie 4
@ MrDalton

En, hoe functioneert je toestel nu hij is gerepareerd? Ik ben benieuwd!

@ tomvandermolen

Erg vervelend om te horen dat je deze ervaringen hebt! Dat er vaak een reset van de fabrieksinstellingen en een reparatie wordt aangeboden is eigenlijk vrij logisch. Ondanks dat de antwoorden wellicht in je ogen een wat afgezaagd gehalte hebben, zijn het simpelweg twee mogelijkheden die veelal de oplossing blijken bij dit soort problemen - vandaar dat je ze ook vaak zult tegengekomen. Heb je beide mogelijkheden dus al geprobeerd? Ik hoor het graag!

@ emileh75

Houd ons maar even op de hoogte, ik hoor graag van je hoe het is afgelopen! 🙂
Nou, ik heb mijn telefoon opgestuurd voor reparatie. Na 2 weken heb ik mijn telefoon terug gekregen.... ongerepareerd!!!!! Er zit nog volledige fabrieks garantie op mn telefoon, en het enige wat ik krijg (behalve een punthoofd) is een lullig briefje dat mn telefoon niet gerepareerd kan worden omdat het te duur is! Volgens mij heb ik recht op reparatie of, indien reparatie niet mogelijk is, op vervanging van het product. Volgens mij snappen ze bij T Mobile niet helemaal wat fabrieksgarantie inhoud!! Ga vanmiddag maar eens naar de t Mobile shop in de winkel!! SCHANDALIG!!!!! Zo ga je niet met klanten om! Als hier geen oplossing voor wordt gevonden zijn ze bij T Mobile een klant kwijt!
Reputatie 5
@emileh75 goed dat je hier even navraag over doet. Het defect is ontstaan door val, druk, stoot of water schade. Hierdoor is je fabrieksgarantie komen te vervallen. Mocht je het hiermee niet eens zijn dan kun je een second opinion uitvoeren bij een onafhankelijk erkende reparateur. Wanneer deze concludeert dat het defect wél onder de fabrieksgarantie valt zal de reparatie of omruiling alsnog onder deze garantie worden uitgevoerd.

Ik kan mij voorstellen dat dit niet duidelijk wordt uit de brief die je vanuit ons reparatiecentrum hebt ontvangen. Wij zullen hiermee aan de slag gaan om dit in de toekomst duidelijker weer te geven. Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geïnformeerd, mocht je hier nog vragen over hebben dan weet je ons te vinden.
@ Tom, Dat mijn garantie is komen te vervallen was mij niet bekend, hadden jullie inderdaad wel ff duidelijk mogen vermelen. Maar dan is het nog vreemd.

Ik zal niet ontkennen dat mijn telefoon nooit is gevallen, ik denk dat elke telefoon wel een keer valt.
Mijn telefoon is inderdaad gevallen, maar dat was 2 a 3 weken voor dat alle problemen begonnen.
Ik kan me niet voorstellen dat er een vertraging op mn telefoon zit. 2 Dagen voor ik mn telefoon opstuurde is er een barst in het scherm gekomen, weet alleen niet hoe, want telefoon heeft in de kast gelegen, maar kan mij niet voorstellen dat dat alle problemen heeft veroorzaakt.
Ik ben er heilig van overtuigd dat T mobile onder de garantie probeert uit te komen, dit heb ik ook aan de medewerker in de shop aangegeven, zo ga je net met klanten om, Met 6 maanden loopt mn contract af en op dit moment kan ik geen reden verzinnen waarom ik bij T Mobile zou moeten verlengen. Als ik mn telefoon weer terug krijg, ga ik zeker naar een onafhankelijke reparateur!!
Reputatie 3
@ emileh75

Ik vind het erg jammer dat je er zo over denkt! Het reparatiecentrum handelt naar de voorwaarden zoals de fabrikant van het toestel deze stelt. T-Mobile heeft daar geen invloed op. Op het moment dat een toestel met valschade en een defect dat binnen de garantie zou vallen binnenkomen kan met niet meer achterhalen wat eerder is gebeurt. Een val kan een toestel dermate beschadigen dat bijvoorbeeld contacten vervolgens na een lichte aanraking al loslaten.
Ook ik heb een uitvallende T versie.
Dit is ontstaan na de update van de software naar versie 4.3.
Hiervoor had ik geen problemen met het toestel.
Ik heb het toestel nodig om mijn werk te kunnen uitvoeren en met dit toestel is het zo goed als onmogelijk geworden.
Uit de reacties heb ik niet kunnen opmaken dat een reparatie geholpen heeft.
En dan is het wel raar dat T-Mobile de klanten het toestel ter reparatie laat aanbieden. Terwijl dit niets oplost.
Naar mijn mening moet T-Mobile de toestellen die problemen hebben terug nemen en deze vervangen voor een ander toestel. Dat zal dan wel een ander merk worden.
Dat T-Mobile hier niet om staat te springen snap ik ook wel, want het kost geld. Maar dat moeten ze dan maar, als grote afnemer, gaan regelen met Sony.
Hoe dan ook ik zal een nieuw toestel gaan aanschaffen. Software updates zal ik niet meer toestaan op de telefoon. Dat is dan de les die ik heb geleerd.
Ik zal, om een daad te stellen voor de wijze waarop T-Mobile omgaat met het probleem, overstappen naar een andere telecom aanbieder als mijn abonnement is verlopen
Reputatie 4
@ RenE1000

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik ben blij dat je het probleem aan ons voorlegt, wij willen je hier graag mee helpen. Ik kan me goed voorstellen dat de situatie voor frustratie zorgt en dat het (ook gezien je werk) erg belangrijk is dat je toestel goed functioneert. Daarnaast willen we jou als trouwe klant natuurlijk graag behouden en de gevoelens van onvrede wegnemen!

Wat heb je tot nu toe allemaal al geprobeerd om het probleem op te lossen? Heb je de fabrieksinstellingen al een keer gereset? Vaak verhelpt dit de problemen na een software-update, dus dit is zeker het proberen waard. Ik heb zelf een soortgelijk probleem gehad met mijn toestel en hierbij was een reset van de fabrieksinstellingen de oplossing. Zorg wel dat je een back-up maakt, zodat je gegevens niet verloren gaan. Via onze Toestelhulp-pagina zie je stapsgewijs hoe je dit kunt doen.

Uit onze ervaring kunnen we ook zeggen dat een reparatie het probleem ook zeer zeker wél kan oplossen, mocht de reset van de fabrieksinstellingen niet het gewenste effect teweeg brengen. Wanneer een reparatie noodzakelijk blijkt zal ik je verder informeren over deze procedure en dit ook samen met jou in de gaten houden. We moeten dit echter natuurlijk wel proberen, voordat we naar andere oplossingen gaan zoeken.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, Rene! Mocht je nog aanvullende vragen of opmerkingen hebben dan kan je die natuurlijk altijd aan ons stellen!

Reageer