Xperia T werkt niet meer naar behoren

Het is nu de 2e keer dat ik in korte tijd mijn Sony Xperia T opnieuw opstart, normaal is dat geen probleem, maar deze laaste 2 keren blijft hij op 100% full load staan en blijft de klokfrequentie van de processor op het hoogste staan, 1512 MHz. Hierdoor blijft de telefoon dus constant 40 graden en loopt de batterij zo hard leeg dat de Sony lader (1.5A 5 volt) hem amper kan opladen. De eerste keer dat zich dit voordeed bleef de telefoon anderhalve dag op 100% load lopen, gelukkig heb ik een los accupack van 8000 mah dus ik heb niet met een lege accu gezeten. Daarbij kan ik als hij onder 100% load staat de muziek speler niet meer bedienen vanuit het lockscreen en kan ik de verdeling van mijn opslagruimte niet meer zien omdat hij dit niet kan laden, ook nog reageer het toetsenbord met een enorme lagg.

Weet iemand wat ik eraan kan doen of het beste kan doen?

7 reacties

Reputatie 4
@ Jobsnetwork

Welkom bij de T-Mobile Community!

Dat is een vreemde situatie zeg! Is dit de voorgaande keer uit zichzelf opgelost? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Heb je al een soft / hard reset geprobeerd? Wanneer je een andere lader gebruikt, wat gebeurt er dan precies? Je zou het toestel ook aan de computer kunnen koppelen en met PC Companion kunnen herstellen. Laat je even weten of het is gelukt?
Het probleem is nu weer uit het niets gestopt, maar deze keer probeerde ik de telefoon op m'n pc aan te sluiten, maar kon hij door het probleem geen verbinding maken met pc companion, ook zeer raar. Maar het probleem doet zich voor na opnieuw opstarteb, maakt ook niet uit of hij aan de lader zit of niet, maar dat is gewoon om hem aan te houden, als ik de lader eraf haal en hij heeft het probleem, dan verliest hij per kwartier al bijna 3-5 procent, terwijl ik dan alleen wifi aan heb, voor de rest niks. Ik heb de vorige keer fabrieksinstellingen terug zetten (dus alleen instellingen, geen volledige reset) geprobeerd, maar dat duurde ongeveer 2 uur voordat dat reageerde, terwijl hij daar normaal 'n minuutje misschien 2 over doet. Ik wil hem het liefst niet compleet resetten omdat ik dan alles kwijt ben, maar als dat een van de laatste opties is dan moet dat maar.
Na flink wat zoeken dit weekend heb ik waarschijnlijk het probleem gevonden, mijn smartphone heeft last van CPU wakelock, hierdoor blijft de CPU altijd op 100% lopen, en ik heb nog niets gevonden wat ik ertegen kan doen, iemand misschien een idee? Ik heb nu weer last ervan en de accu gaat met 25-30% per uur leeg, het liefst wil ik mijn telefoon niet resetten of opsturen, want ik kan geen back-ups meer maken doordat pc companion niet goed werkt, m'n smartphone word ook niet meer herkent op de computer.
Reputatie 4
@ Jobsnetwork

Bedankt voor je reactie, wat een vervelende situatie zeg! Ik heb ook even wat voor je uitgezocht maar een factory reset lijkt mij op dit moment het verstandigste om te doen. Het is natuurlijk wel rot dat je geen back-up kan maken, maar het lijkt mij voor nu wel de beste oplossing. Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Het is nu weer opeens gestopt, ik heb een 32 GB sd kaart besteld, want via de sd kaart kan ik wel nog back-ups maken, maar had niet genoeg ruimte op de oude. Dan zal ik daarna maar eens 'n factory reset doen. Hopen dat dat het probleem oplost (fingers crossed).
hallo mijn sony tering k####t experia werkt niet meer nog maar een half jaar oud gaat niet meer aan laad niet meer op en ook via de volume en aan knop wat kan ik hier aan doen
Reputatie 4
@noordduin

Je kunt je toestel aanbieden ter reparatie. In de volgende link kun je hierover meer informatie vinden.

Reageer