Vraag

Xperia X compact batterij snel leeg en storende Whatnew app

• 7 november 2017
  • 1 reactie
  • 337 Bekeken

De Xperia X compact gebruik ik nu ruim een jaar.
Wat me opvalt is dat vooral 's nachts, als de telefoon standby staat, er veel stroom verbuikt. 42% op 8 uurtjes standby. Uiteraard heb ik dit al aan Sony voorgelegd maar daar krijg ik destandaard antwoorden: je apps gebruiken veel stroom, controleer die.
Alleen de Sony app staan aan en het achtergrond gebruik heb ik uitgezet. Toch gebruikt de Xperia X in standy heel veel stroom. Heeft nog iemand deze ervaring?
De Whatsnew app die ik iedere keer uitzet, kan ik niet verwijderen. Deze heeft heel veel rechten op je telefoon. Hoe krijg ik deze hinderlijke app eraf?
Hans

1 reactie

Hoi Hans, welkom terug op het klantenforum.

42% van je lading kwijtraken in 8 uur tijd is wel erg veel. Zeker als je gewoon op ligt te slapen op dat moment.

Zou je misschien eens willen kijken of er iets is wat voorkomt dat je telefoon in 'deep sleep' gaat? Dat kun je doen met de app 'Wakelock Detector' die in Google Play beschikbaar is.
(Als je er niet uitkomt, geef het gerust even aan. 🙂 ) Wellicht is dat de veroorzaker van het probleem. Da's bij mij ook wel eens het geval geweest. (Google Documenten bleef bij mij de CPU gebruiken, of ik de app nou gebruikt had of niet.)

Het zou ook kunnen zijn dat de batterij de geest begint te geven, dan houden ze de lading ook niet of nauwelijks meer vast. Heb je de mogelijkheid om de batterij zelf te vervangen, indien nodig?

Met de whatsnew app ben ik niet bekend, maar als het pre-installed is, is het vaak niet te verwijderen zonder roottoegang.

Reageer