Beantwoord

Xperia Z - Android KitKat update - wanneer?

Ik heb een Xperia Z (build 10.4.1.B.0.101) en wacht met spanning op de update die Sony vorige maand begon uit te rollen. Een vriend van mij met hetzelfde toestel heeft de update 2 weken geleden al binnen, waarom ik (nog) niet?
icon

Beste antwoord door Chris076 17 juni 2014, 11:00

@iedereen

Excuses voor de late reactie!

Wanneer je bij de omruiling een toestel hebt gekregen dat niet 'branded' is, krijg je de updates via Sony. Ook kun je controleren wanneer deze niet geinstalleerd is of er nieuwe updates beschikbaar zijn door het toestel met een computer te verbinden en gebruik te maken van Sony's PC Companion. Hiermee wordt de laatste software opgehaald voor het toestel.

Bekijk origineel

13 reacties

Er is een heel topic over software updates voor de Sony toestellen.

Als je dat topic in de gaten houd blijf je op de hoogte, en heeft jouw vriend dan ook een T-Mobile branded toestel ? zo ja dan is hij er ook voor jouw... Alle klanten krijgen tegelijk de update!

Weet wel dat als Sony de update uitrolt je nog een paar maanden moet wachten als je een branded toestel hebt voor ook die de update krijgt......
JohnH schreef:

Er is een heel topic over software updates voor de Sony toestellen.

Je hebt gelijk maar ik zag door de 363 posts het bos niet meer.

JohnH schreef:

Als je dat topic in de gaten houd blijf je op de hoogte, en heeft jouw vriend dan ook een T-Mobile branded toestel ? zo ja dan is hij er ook voor jou... Alle klanten krijgen tegelijk de update!

Ja hij heeft ook een T-Mobile branded toestel. Maar dus inmiddels wel 4.4, ik nog 4.3... raar...

JohnH schreef:

Weet wel dat als Sony de update uitrolt je nog een paar maanden moet wachten als je een branded toestel hebt voor ook die de update krijgt......

Dat snap ik, maar een vriend heeft de update dus al lang binnen.
Dank voor je antwoord, ik wacht nog even af.

Ik wilde graag antwoord omdat ik liever de update van T-Mobile uitvoer. Als deze (om wat voor reden dan ook) niet voor mij beschikbaar is, kan ik het toestel gaan rooten en een officiele Sony update gaan uitvoeren, maar dan kan ik niet meer terug naar stock T-Mobile.
Als je een stock T-Mobile toestel hebt moet je gewoon die update krijgen..... als je de bootloader hebt verwijderd gaat het feest niet door.... Als je gewoon het toestel stock heb moet je even in het juiste topic een Moderator benaderen, die kan dan aan de hand van jouw IMEI nummer controleren waarom je niet de update kan installeren..... Het gebeurt wel eens dat een reeks met IMEI nummers buiten de boot vallen dit kan dan worden rechtgezet.

(ik neem aan dat je ook met de hand hebt gecontroleerd op updates toch ?)
Het toestel is wel een ruiltoestel (swap) afkomstig van Sony/Dynafix na een fabricagefout dus ik gok dat mijn IMEI niet in de standaard range zit. Ik ga eens een moderator zoeken. Dank!
Wees blij dat je hem nog niet binnen hebt. Ik had hem vorige week binnen en de batterijduur van de xperia z liep gelijk terug tot 7 uur in de stamina-stand op stand-by. Sony heeft al een verklaring uitgestuurd dat het door deze update komt, in combinatie met de google play instellingen, met een workaround. Er is tot nu toe nog geen defintieve oplossing. Ik adviseer te wachten met installatie tot een nieuwere update beschikbaar is.
Nog even ter ondersteuning van mij eerdere bericht:
Sony's statement:

We have investigated the issue with Google Play Services using a lot of battery and we have identified that the root cause of this is related to the latest version of Google Play Services (4.4.52).

Until a new version of Google Play Services is provided by Google we urge users to either uninstall the latest update of Google Play Services (might limit use of Google Services like YouTube) or go to Settings > Google (accounts) > Ads > Tick the box for Opt out of interest-based ads and also disable back up of your data by going to Settings > Backup & reset (Personal) > uncheck the box for “Back up my data”.

If you are unable to uninstall the update for Google Play Services from Settings > Apps, go to Settings -> Security -> Device administrators and disable “Android Device Manager”. Also check the settings in the Play Store so that automatic updates is not enabled as this may update Google Play Services again automatically.
Tsja Sony geeft graag andere de schuld.... Het probleem ligt bij Sony.. ShadowLea heeft dat heel uitgebreid beschreven... en nogmaals alleen Sony heeft een probleem de rest van de merken niet dus het is ook vrij eenvoudig te zien dat het geen probleem is met de Playservice maar de manier waarop Sony ermee omgaat in hun eigen versie van Android..... Het is zo als zo vaak bij Sony of beter het is het steeds net niet.....
Corstiaan schreef:

Het toestel is wel een ruiltoestel (swap) afkomstig van Sony/Dynafix na een fabricagefout dus ik gok dat mijn IMEI niet in de standaard range zit. Ik ga eens een moderator zoeken. Dank!

Ik heb de update ook nog niet binnen en mijne is ook afkomstig van Dynafix, ik heb een andere (denk ik) gekregen... Ook maar even mod benaderen.
Reputatie 6
@iedereen

Wanneer je bij de omruiling een toestel hebt gekregen dat niet 'branded' is, krijg je de updates via Sony. Ook kun je controleren wanneer deze niet geinstalleerd is of er nieuwe updates beschikbaar zijn door het toestel met een computer te verbinden en gebruik te maken van Sony's PC Companion. Hiermee wordt de laatste software opgehaald voor het toestel.
Chris076 schreef:

@iedereen

Hallo Chris076,

Ik krijg die update ook niet 😞
Wat moet ik doen ???
Reputatie 3
Hoi Tarik1999

Wat geeft je toestel aan als je hem aan een computer met Sony's PC Companion koppelt? Kun je daarnaast eens via 'instellingen', 'Meer', 'Toestel-info' kijken welke Android/software versie je hebt? Ik ben erg benieuwd naar je antwoord. 🙂
Jordy01 schreef:

Hoi Tarik1999

Wat geeft je toestel aan als je hem aan een computer met Sony's PC Companion koppelt? Kun je daarnaast eens via 'instellingen', 'Meer', 'Toestel-info' kijken welke Android/software versie je hebt? Ik ben erg benieuwd naar je antwoord. 🙂

Het is me gister gelukt, Ik heb hem !!!
ben er blij mij 🙂
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Tarik,

Dat is mooi om te horen! Mocht je nog andere vragen hebben laat het ons dan weten. 😉

Reageer