Vraag

Xperia Z: externe speaker sounds like absolute sh*t?

Onangs heb ik een iSmart 300 abonnement afgesloten in combinatie met een fraai toestel: de Sony Xperia Z.

Bevalt goed, maar...

Wat mij vrij vlug opviel is dat de geluidskwaliteit (externe speaker) behoorlijk tegen valt: schel en vervormd, het laatste vooral duidelijk bij hogere volumes. Omdat het toestel gloednieuw was, en eigenlijk nog is, heb ik dit in beginne voor kennisgeving aangenomen.

Echter, met de tijd is mij dit meer en meer gaan storen en afgelopen week kwam ik dan toevallig een collega tegen met een zelfde toestel. Ik heb de twee toestellen naast elkaar gelegd, een paar standaard alarm- en ringtones vergeleken en wat blijkt: de speaker van het andere toestel functioneert beter, veel minder vervorming in 't hoog. Kortom, sounds like a blown/defective speaker to me.

Ik vind het redelijk dat een defect toestel direct vervangen wordt (ik kan niet voor de grap even 4 weken zonder telefoon als ondernemer), te meer als het gaat om schade die ik onmogelijk zelf veroorzaakt kan hebben en er, ik zeg dat maar even eens te meer, sowieso geen sporen zijn van een val of contact met een plakkerige of bijtende vloeistof. Of vloeistof uberhaupt, want alle detectiemarkers (achter de klepjes) zijn nog keurig wit.

De komende 22 maanden zit ik nog vast aan het abonnement en derhalve ook aan dit toestel. Terug gaan naar verkooppunt met dit verhaal of is dat op voorhand een verloren zaak en kan ik het beter anders aanpakken?

Of zijn er toevallig ook andere gebruikers die betere geluidskwaliteit gehad hebben van twee conservenblikken met een touwtje ertussen 🙂

5 reacties

Reputatie 3
Ik gebruik de speaker eigenlijk alleen sporadisch maar vind et geluid hier niet tegenvallen. Je kan hem even afspoelen met water en dan goed laten drogen om te kijken of er daarna verbetering merkbaar is.
Die optie heb ik van gelezen inderdaad maar ik wil vooral niets doen om de duidelijke discrepantie tussen 2 identieke retail toestellen (zoals getest, zie post) op *mijn* bord te laten schuiven :)

Ik ga wel even bij de winkel langs morgen.
kurkdroog schreef:

Ik gebruik de speaker eigenlijk alleen sporadisch maar vind et geluid hier niet tegenvallen. Je kan hem even afspoelen met water en dan goed laten drogen om te kijken of er daarna verbetering merkbaar is.

Ik heb (tegen beter weten in?) die telefoon na flink wat Googlen met de onderkant in een laagje water gezet. Goed laten drogen and it still sounds like ass maar wel echt beter dan voorheen. Dus die moet wel vervuild geweest zijn. Voorlopig vind ik 't zo wel goed t.o.v het hele geleuter met om repair/vervanging vragen, te meer omdat het toestel me verder onwijs goed bevalt.

so thanks 🙂
Reputatie 3

kurkdroog schreef:

Ik heb (tegen beter weten in?) die telefoon na flink wat Googlen met de onderkant in een laagje water gezet. Goed laten drogen and it still sounds like ass maar wel echt beter dan voorheen. Dus die moet wel vervuild geweest zijn. Voorlopig vind ik 't zo wel goed t.o.v het hele geleuter met om repair/vervanging vragen, te meer omdat het toestel me verder onwijs goed bevalt.

so thanks =)

Top, maar in vergelijking met die andere Z nog echt *** of dat niet meer getest? misschien natmaken en dan voorzichtig uitzuigen kan het nog meer verbeteren. Wees niet bang voor je garantie zolang de klepjes dicht zitten maakt het onderdompelen niet uit.
wat  je kan proberen is je telefoon even uit te zetten of je instelling goed na telopen voor je geluid/muziek.
Als je bang bent voor je telefoon voor water, maak je niet druk ik film er zelfs mee onderwater.

Reageer