Beantwoord

xperia z micro usb poort al defect!

• 20 augustus 2013
  • 11 reacties
  • 2586 Bekeken

Goedenavond,

Mijn experia z van 3 maanden oud wil niet meer laden en zo te zien ligt het aan het micro usb poortje.
Daar zit een dun "plaatje" in en deze lijkt los te zitten en daarom zal hij wel geen juist contact meer maken.
Mijn vraag is of dit nog onder een garantie valt? het lijkt mij wel aangezien dit na 3 maanden nog niet kapot mag gaan. 
Met al mijn spullen ga ik zeer zuinig om dus ook met deze telefoon, ik heb er dus nog nooit "ruig' een oplader op aangeloten o.i.d. dit doe ik altijd met beleid.
Wel wordt de oplader er dagelijks aangehangen gezien de batterijduur van de telefoon.

Zijn er meer gevallen bekend of is dit een zwak punt van de phone.

Met vriendelijke groet
Gert-jan
icon

Beste antwoord door tribaltim 20 augustus 2013, 20:05

Hoi supertrooper, 

Je kan je telefoon altijd ter reparatie aanbieden. Als je altijd zuinig met je telefoon bent om gegaan en er geen val- waterschade aanzit dan valt naar mijn mening gewoon onder de garantie, maar ik oordeel dat niet. 
Je telefoon aanbieden ter reparatie kan hier: http://www.t-mobile.nl/reparatie

Ik heb het probleem nog niet eerder gelezen of gezien op het forum, maar dat zegt ook lang niet alles ;)
Groetjes Tribaltim
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi supertrooper, 

Je kan je telefoon altijd ter reparatie aanbieden. Als je altijd zuinig met je telefoon bent om gegaan en er geen val- waterschade aanzit dan valt naar mijn mening gewoon onder de garantie, maar ik oordeel dat niet. 
Je telefoon aanbieden ter reparatie kan hier: http://www.t-mobile.nl/reparatie

Ik heb het probleem nog niet eerder gelezen of gezien op het forum, maar dat zegt ook lang niet alles ;)
Groetjes Tribaltim
dit is wel een bekend probleem. Meerdere mensen hebben er last van, maar zodra je je telefoon aanbied ter reparatie krijg je de melding dat hij niet gerepareerd kan worden wegens val / druk en stootschade.
in topics op internationale fora komt dit probleem ook vaker naar voren, met een onbruikbare telefoon als gevolg.
@ supertrooper

Erg rot dat het toestel defect is! Wanneer het toestel door T-Mobile is geleverd kan je via ons een beroep doen op de fabrieksgarantie, zoals tribaltim hierboven goed aangeeft. Een onafhankelijke reparateur zal het defect analyseren en oordelen of het binnen of buiten de fabrieksgarantie valt. Daar kunnen wij geen zinnige uitspraak over doen. Die conclusie wordt namelijk gemaakt door een erkende reparateur, nadat hij jouw toestel heeft onderzocht. Laat je even weten of je het toestel hebt kunnen aanmelden voor reparatie?
Precies hetzelfde probleem! Ook maar ter reparatie aanbieden dan.
Hij is nu bijna 2 weken onderweg maar er staat nog bij de status dat deze in reperatiefase is.
Nu heb ik geen bericht/email gekregen dat het niet onder de garantie zou vallen dus ga ik er maar van uit dat het goed opgelost wordt. anders had ik dit wel van te voren gehoord neem ik aan.
Zodra de foon terug is meld ik dit hier nog even.
Er staat bij de reparatiestatus dat de experia ongerepareerd retour komt.
Betekent dus neem ik aan dat dit niet onder garantie valt??

Zou vreemd zijn lijkt mij. maar goed. Ik ben benieuwd welke reden er bij vermeld zal staan zodra ik hem weer thuis heb.

Groetjes
Gert-jan
Reputatie 3
Laat het even weten als je hem binnen hebt, ik hoop dat ze gewoon een nieuw klepje erop hebben gedaan, kleine reparatie namelijk.
nou hij is binnen hoor. Er zat een brief bij met de melding dat hij niet gerepareerd kon worden aangezien hij gevallen zou zijn en nu totall loss is. De kosten voor reparatie zijn hoger dan de prijs van de telefoon. Via t-mobile kunt u een nieuw toestel aanschaffen en wellicht hebben ze een speciaal aanbod voor u.
Nou dacht het dus niet!!!!
Laat t-mobile het tegendeel bewijzen dat die gevallen zou zijn. Toen hij vanmiddag in een envelopje door de brievenbus denderde is er waarschijnlijk wel valschade ontstaan. maar jah dat is dan niet zo belangrijk natuurlijk.
Het kan niet anders zijn dan dat de usb poort niet goed is geweest.
Nu is het een geval voor de rechtbijstands verzekering. Ga geen 600euro betalen voor een nieuwe telefoon. Ben niet gek.
Sorry dat mijn antwoord toch profetisch bleek te zijn. 
Als je dit ook even wilt laten weten bij de consumentenbond, want daar zijn ze er ook al mee bezig!
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/sony/xperia-z/
Sorry dat mijn antwoord toch profetisch bleek te zijn. 
Als je dit ook even wilt laten weten bij de consumentenbond, want daar zijn ze er ook al mee bezig!
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/sony/xperia-z/

He finkel bedankt voor je bericht. Ik heb deze geprint en meegenomen naar dd t mobile shop. Zij begrijpen ook niet waarom deze niet gerepareerd werd.
Bij de lokale telefoon reparatie shop kost het trouwens 50 euro om te repareren.
Maar t mobile zoekt nog naar een verdere oplossing ism dynafix.
Dus we wachten het af.
Hallo,

Meestal is het zo als je toestel binnen 6 maanden kapot is gegaan dan heb je recht op een nieuw toestel indien het niet door jezelf komt.

Groetjes Danny

Reageer