Beantwoord

Xperia Z problemen

• 5 mei 2014
  • 9 reacties
  • 811 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 6 reacties
Hallo,
Kan iemand mij misschien helpen met mijn Xperia Z?

Volgens mij zijn de problemen begonnen na de laatste album update, wel gedownload maar melding "kan niet instaleren". Hierna liep ie steeds vast, en apps werden steeds afgesloten. Uiteindelijk werd het steeds erger, paar keer cache gewist ect.  Hierna heb ik hem terug gezet naar fabrieks-instelling. Niets lijkt te werken, hij blijft crashen en opnieuw opstarten. Ook geprobeerd met nieuw G-mail account, help ook niet. De PC Companion software kan ik ook niet instaleren, geeft steeds foutcode 1200. Ook met firewall uitgeschakeld. Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan doen, iemand suggesties??
Gr Mathieu
icon

Beste antwoord door Bren1 26 mei 2014, 10:03

@Wex
Excuses voor de late reactie.
Vervelend dat het niet de problemen heeft kunnen verhelpen.
Je kunt het toestel aanmelden voor reparatie, T-Mobile zorgt er dan voor dat je toestel eerst wordt onderzocht en de aard van het defect wordt vastgesteld.
Na het onderzoek ontvang je een prijsopgave voor de onderzoekskosten en de reparatie.
Pas na jouw akkoord op deze prijsopgave wordt de reparatie aan het toestel uitgevoerd en ontvang je het toestel gerepareerd retour.
Er zijn situaties dat de reparatie kosteloos wordt uitgevoerd, dit gebeurt als uit het vooronderzoek blijkt dat het toestel ondeugdelijk was op het moment dat het toestel (na aankoop) aan jou is geleverd.
Wanneer het toestel defect is geraakt door eigen toedoen of nalaten, zoals in de meeste gevallen van vocht-, val-, druk- of stootschade, dan kun je geen aanspraak maken op een kosteloze reparatie van je toestel.
Als er nog vragen zijn laat het mij dan weten, hopelijk is het defect snel gerepareerd.
Bekijk origineel

9 reacties

Hallo,
Kan iemand mij misschien helpen met mijn Xperia Z?

Volgens mij zijn de problemen begonnen na de laatste album update, wel gedownload maar melding "kan niet instaleren". Hierna liep ie steeds vast, en apps werden steeds afgesloten. Uiteindelijk werd het steeds erger, paar keer cache gewist ect.  Hierna heb ik hem terug gezet naar fabrieks-instelling. Niets lijkt te werken, hij blijft crashen en opnieuw opstarten. Ook geprobeerd met nieuw G-mail account, help ook niet. De PC Companion software kan ik ook niet instaleren, geeft steeds foutcode 1200. Ook met firewall uitgeschakeld. Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan doen, iemand suggesties??
Gr Mathieu

Of staat dit in het verkeerde gedeelte??
Reputatie 3
Probeer je telefoon eens te herstellen met Sony Update Service, iets krachtiger programma dan PCcompagnion. Laat even weten of dit gewerkt heeft!

http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/
Bedankt voor je reactie maar het lukt nog niet. Sony Update Service kan geen verbinding maken met netwerk. Heb de firewall al uitgeschakeld maar krijg het niet voor elkaar. Wat doe ik verkeerd?

Reputatie 6
Badge +16
@Wex

Heel vreemd dat het daarmee ook niet werkt. Heb je misschien de mogelijkheid om je Sony Xperia Z te koppelen aan een andere computer of laptop? Het is voor ons namelijk lastig om in te zien waar het probleem precies ligt.

Heb je in de Sony Update Service programma de mogelijkheid om je toestel te repareren in plaats van te updaten? Zou je dit dan eerst willen proberen voordat je de update laat uitvoeren. Zou je dit ook in de PCcompagnion willen testen? Ik ben benieuwd naar je reactie.
Hallo Razza,
Ik heb nu op een andere pc via sony update service de software opnieuw geinstalleerd. Dit is wel gelukt maar er veranderd echter niets. Hi blijft bij het opstarten vaak al hangen. Als je  dan genoeg geduld hebt doet hij het soms, maar dan worden allerlei processen steeds gestopt. bv: "Het proces android.process.media is gestopt"  of "Proces system reageert niet" Dan moet ik een stuk of 4/5 vanzulke meldingen weg klikken. Ook probeert hij steeds apps te updaten maar dan zegt hij "pakketbestand is niet correct ondertekend". En sony apps zoals album: Kan niet installeren...
Ik ben er eigenlijk wel helemaal klaar mee en hoop dat je me gauw kunt helpen.
Hoe nu verder???

Ik weiger om onderzoekskosten te betalen bij reparatie. Toestel is nog geen half jaar oud! 
Reputatie 3
@Wex
Je kunt het toestel aanmelden voor reparatie, T-Mobile zorgt er dan voor dat je toestel eerst wordt onderzocht en de aard van het defect wordt vastgesteld.
Na het onderzoek ontvang je een prijsopgave voor de onderzoekskosten en de reparatie.
Pas na jouw akkoord op deze prijsopgave wordt de reparatie aan het toestel uitgevoerd en ontvang je het toestel gerepareerd retour.
Er zijn situaties dat de reparatie kosteloos wordt uitgevoerd, dit gebeurt als uit het vooronderzoek blijkt dat het toestel ondeugdelijk was op het moment dat het toestel (na aankoop) aan jou is geleverd.
Wanneer het toestel defect is geraakt door eigen toedoen of nalaten, zoals in de meeste gevallen van vocht-, val-, druk- of stootschade, dan kun je geen aanspraak maken op een kosteloze reparatie van je toestel.
Als er nog vragen zijn laat het mij dan weten, hopelijk is het defect snel gerepareerd.
Ik heb hem nu een aantal keer proberen aan te melden voor reparatie via deze site. Kreeg steeds deze melding: "Er is een technische fout opgetreden. Je kunt deze dienst momenteel niet gebruiken. Probeer het later nog eens".
Ik werk overdag gewoon dus naar de shop brengen moet ik voor snipperen. Het wordt al met al niet echt makkelijk gemaakt.

@Wex
Ontzettend bedankt weer voor de snelle reactie. Waar kan ik mijn abonnement opzeggen? Kan ik dat gewoon laten ontbinden. Ik heb geen behoefte om nog langer klant bij jullie te zijn.

Reageer