Vraag

Xperia Z vochtschade

Sony durft te beweren dat deze telefoon waterdicht is.
Nadat hij na het fietsen is nat geregend zaten er druppels op zowel front- als gewone camera.
Een halve dag later doen mijn volume- en powerknop het niet meer. En als ik hem aan de oplader leg trilt hij alleen nog maar, zonder dat ik hem krijg opgestart.
Dit is al het tweede toestel in 1 jaar (eerste toestel is vervangen door een systeemfout in het touchscreen).

Is er nog een manier waarmee ik mijn telefoon opgestart krijg? Anders moet ik mijn telefoon alweer opsturen. Beetje jammer dit.

Met vriendelijke groet,

4 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi tomvestjens.

Indien mogelijk batterij uit telefoon en batterij en telefoon verschillende dagen in de rijst.
Werkt het dan nog niet zul je weer terug moeten met de telefoon.
Zoals ik het op de site lees zou die water en stofdicht zijn, maar.....
Is er ook maar iets niet goed gesloten...klepjes/deksel dan ga je al.
En waterschade wordt bij reparatieservice vaak gezien als DOA =dead on arrival.:@:(
Reputatie 6
Badge +13
Beste Tom het beste kan je je toestel voor reparatie weg sturen een bak met rijst ed kan helpen maar bieden geen garanties.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tom,

Heel erg zonde van je telefoon! :S

Er zijn inderdaad wat onorthodoxe manieren om problemen met vocht aan te gaan, maar hier zitten inderdaad geen garanties aan. Ik zie dat je in de tussentijd ook bij een T-Mobile Shop bent geweest. Was dit om je telefoon ter reparatie aan te bieden?

Hopelijk is je probleem snel verholpen en kun je de Xperia snel weer gebruiken! 🙂
Reputatie 3
Hoi tomvestjens.

Indien mogelijk batterij uit telefoon en batterij en telefoon verschillende dagen in de rijst.
Werkt het dan nog niet zul je weer terug moeten met de telefoon.
Zoals ik het op de site lees zou die water en stofdicht zijn, maar.....
Is er ook maar iets niet goed gesloten...klepjes/deksel dan ga je al.
En waterschade wordt bij reparatieservice vaak gezien als DOA =dead on arrival.:@:(

Dit gaat niet meer bij Sony toestellen 😉 Wel is hier een trucje voor door de volume + en de aan/uit knop voor 10 seconden tegelijk ingedrukt te houden. Mochten deze echt goed dichtgezeten hebben dan zouden ze dat bij e reparatie moeten kunnen zien. ( het blijft wel een gok hoe coulant ze zijn ).

Reageer