Beantwoord

[Xperia Z] Zwart vlekje op foto's gemaakt met camera

Onlangs kwam ik erachter dat er op iedere foto gemaakt met de XZ een zwart vlekje zit. 
Met video opnemen is er ook een zwart vlekje zichtbaar.

Het probleem is op 17 Mei ontstaan, voor die datum was er geen vlekje.
Telefoon fabrieksinstellingen herstellen heeft geen uitkomst geboden helaas.

Zie zwarte vlekje in de rode cirkel.

Foto van een velletje:

http://s22.postimg.org/pz15mgetd/DSC_0352.jpg

Landschapje:

http://s11.postimg.org/7zlerks03/DSC_0309.jpg

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Alvast dank.
icon

Beste antwoord door kurkdroog 27 juli 2013, 01:39

Dit is een bekend probleem bij de Z. Ik heb het zelf ook sinds mijn afgelopen vakantie, eerst zat er niks en toen zag ik in 3 foto's ineens een zwarte stip ontstaan. Dit probleem is hardwarematig en zit in de camera module zelf. De enige manier om dit op te lossen is je mobiel ter reparatie aan te bieden ( valt gewoon onder garantie ).

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
@Toobeus4u

Welkom op het T-Mobile forum! Heb je de cameralens goed schoongemaakt? Verschijnt het vlekje ook wanneer je andere instellingen van je camera gebruikt?
Tom schreef:

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/toobeus4u-302418/"

Welkom op het T-Mobile forum! Heb je de cameralens goed schoongemaakt? Verschijnt het vlekje ook wanneer je andere instellingen van je camera gebruikt?

Beste, 

heb ik inderdaad allemaal geprobeerd.
Verschillende resoluties etc. Probleem blijft bestaan.

Via bijvoorbeeld instagram zit de vlek op een andere plek

http://instagram.com/p/cMaP8gGXkw/
Reputatie 3
Dit is een bekend probleem bij de Z. Ik heb het zelf ook sinds mijn afgelopen vakantie, eerst zat er niks en toen zag ik in 3 foto's ineens een zwarte stip ontstaan. Dit probleem is hardwarematig en zit in de camera module zelf. De enige manier om dit op te lossen is je mobiel ter reparatie aan te bieden ( valt gewoon onder garantie ).
kurkdroog schreef:

Dat vermoeden had ik helaas al.

Wat is de beste manier om het toestel ter reparatie aan te bieden? Via een shop, of online?
wel iritant ik zou de camera laten vervangen of mis zit er iets in de camera en kun je het eruit halen
Lees hier en daar meerdere gevallen van het vlekje(s) op de foto's.
Reputatie 3

wel iritant ik zou de camera laten vervangen of mis zit er iets in de camera en kun je het eruit halen

Nee, er zit niks op de lens of in de lens. Dit probleem ontstaat in de sensor zelf in je cameramodule. Dit valt trouwens gewoon onder garantie.

Toobeus4u schreef:

Dat vermoeden had ik helaas al.

Wat is de beste manier om het toestel ter reparatie aan te bieden? Via een shop, of online?

Dit ligt eraan waar je hem gekocht hebt? Ik neem aan via T-mobile? Dan zou ik ze even bellen zodat ze het reparatie proces kunnen starten en ik meen dat je toestel dan opgehaald werd..
kurkdroog schreef:

Nee, er zit niks op de lens of in de lens. Dit probleem ontstaat in de sensor zelf in je cameramodule. Dit valt trouwens gewoon onder garantie.

Dit ligt eraan waar je hem gekocht hebt? Ik neem aan via T-mobile? Dan zou ik ze even bellen zodat ze het reparatie proces kunnen starten en ik meen dat je toestel dan opgehaald werd..

Toestel bij een T-Shop gehaald. Ga wel even bellen.

Thanks voor de info.
Reputatie 3
Toobeus4u schreef:

Toestel bij een T-Shop gehaald. Ga wel even bellen.

Thanks voor de info.

Graag gedaan! Hopelijk kunnen ze je toestel snel repareren.
Reputatie 4
@ Toobeus4u

Je kan het toestel telefonisch, online of in de T-Shop ter reparatie aanbieden. Via deze link vind je alle benodigde informatie. Laat je even weten of het is gelukt?
Ik heb ook zwarte puntjes in mijn foto's, het lijken op dode pixels. Ik weet alleen niet of dit onder de garantie valt..? Ik heb een Samsung Galaxy S4 en contract loopt in november dit jaar pas af (24 mnd).
Reputatie 3
Glimmerd schreef:

Ik heb ook zwarte puntjes in mijn foto's, het lijken op dode pixels. Ik weet alleen niet of dit onder de garantie valt..? Ik heb een Samsung Galaxy S4 en contract loopt in november dit jaar pas af (24 mnd).

Had je dit altijd al of is dit probleem pas recent ontstaan? Je weet zeker dat er geen stof achter of op de lens zit?
Reputatie 4
@ Glimmerd

Begrijpelijk dat je even contact zoekt! Ervaar je deze zwarte puntjes alleen wanneer je een foto probeert te maken? Als het gaat om een dode pixel, dan zou je dit ook op andere momenten in beeld moeten zien. Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Verschijnt het vlekje ook als andere instellingen van je camera gebruikt? Heb je al geprobeerd om de camera-lens (voorzichtig) schoon te maken?

Mocht dit allemaal geen effect hebben, dan kan je via ons een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie starten. Het toestel wordt dan naar een onafhankelijke reparateur gestuurd. Via onze website vind je alle benodigde informatie over de reparatieprocedure.

Houd je ons even op de hoogte? Wanneer je nog andere vragen of opmerkingen hebt, weet je ons te vinden! 😉

Reageer