Vraag

Xperia z1 toetsenbord en camera

Hallo,

Ik heb sinds november 2013 mijn Xperia z1, super blij me, dat wel! Maar.... Heb al bijna vanaf het begin problemen met de camera. Als ik een foto met flits wil maken dan krijg ik de melding "camera niet beschikbaar " en nu ook steeds vaker zonder flits. Of het slaat de foto/video gewoon niet op!
Ligt niet aan de update oid. Lees en hoor overal dat dit een wel bekend probleem met deze toestel is!

Probleem 2:
Wanneer ik een bericht typ, typt het toestel vaak zelf woorden of letters terwijl ik het hele scherm niet eens aanraak. Of ik ben druk aan het typen en wil dan bijv. de a typen dan typt dat ding ineens aaaty en zie ik dat dat ding denkt dat ik aan het swypen ben. of blijft ineens hangen op een letter en kan ik ff helemaal niks meer typen. Telefoon uit en aanzetten werkt niet en de reset (powerknop en volume omhoog) werkt ook niet.
Deze bericht typen kost mij ook heel veel tijd, omdat de toetsenbord nu ook niet meewerkt.
En het maakt ook niet uit of ik typ met vingers of stylus pen. (qua warmte van de vingers dat dan het glas/toestel te warm word oid)
Deze probleem heb ik ook al minimaal een jaar last van.

Iemand een idee wat dit mee te maken heeft? Of is dit gewoon een standaard probleem van dit toestel?

In september mag ik weer voor een nieuwe toestel en wil graag voor de Xperia z4 (als deze dan al uit is) en hoop dat dit dan niet weer voorkomt!

Groetjes Wendy

3 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Wendy,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit opgelost wilt hebben. En al helemaal dat je dit probleem niet bij de nieuwe Xperia krijgt.

Helaas is dit probleem bij ons niet bekend. Je kan altijd proberen om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Heb je dit toevallig al geprobeerd? Vergeet niet om eerst een volledige back-up te maken van al je gegevens.

Controleer voor de zekerheid ook of je de nieuwste software versie op je telefoon hebt staan.

Ik ben erg benieuwd naar je bericht. 🙂
Hey,

Ik heb dat probleem van trippend scherm ook gehad. Als je op internet leest hebben heel veel mensen dat probleem. Ben naar de winkel gegaan en hij is opgestuurd voor reparatie. Wel alles kwijt en 2 weken wachten maar het is wel opgelost.

J
Reputatie 7
Badge +15
Hey Joost,

Thanks voor het delen van jouw ervaring.
Fijn dat het allemaal is opgelost door de reparatie. Hopelijk geeft dit enige hoop aan Wendy hierboven! 😉

Reageer