Vraag

Xperia Z1 Vocht/condens achter de lens

• 22 oktober 2013
  • 8 reacties
  • 5691 Bekeken

Dag allemaal,

Sinds een maand ongeveer ben ik met trots eigenaar van de Xperia z1, en ik vond het handig dat hij water dicht was...
Afgelopen weekend had ik men telefoon op een tafel neer gelegd, toen ik hem weer pakte merkte ik dat hij vies was. Ik dacht zo geen probleem even onder de kraan en hij is weer schoon. (natuurlijk met alle klepjes goed gesloten) Toen hij schoon was (gewoon afspoelen dus niet met borstel en zeep :P) heb ik hem afgedroogd en hem gewoon weer gebruikt, alles werkte gewoon niks aan het handje.(en hij was schoon!)

Maandag ochtend wilde ik een foto maken, maar toen ik de foto wilde maken merkte ik dat hij ontzettend wazig was. Dus ik bekijk de achter kant zie ik tot men grote verbazing achter de lens een witte plek, dacht gelijk dat kan alleen maar vocht wezen. Later op men werk ging ik het nog maar eens een keer bekijken toen was ik nog verbaasder want lens was gewoon helemaal schoon. (waarschijnlijk met tempratuur verschil te maken) Maar het is inmiddels dinsdags en nog steeds met tempratuur verschillen vocht achter de lens.

Iemand ideeën wat ik er mee kan doen? Gewoon mee terug gaan? Want verder werkt hij gewoon perfect.

8 reacties

Oh, en ik heb hem ook verzekerd alleen de telefoon heb ik tijdens mijn contract verlening aangevraagd. Dus op men huidige contract heb ik geen verzekering want men abonnement van mijn nieuwe contract begin pas 21 december. Geld dan wel de verkering er over of hoe zit dit?

Met vriendelijke groeten,

Dirk
@ Dunders

Goed dat je even contact opneemt! Ondanks dat er geen sprake is van een echt 'defect' is het natuurlijk niet de bedoeling dat dit gebeurd. Wanneer je foto's op bepaalde momenten ook wazig zijn is dat erg vervelend.

Ik adviseer je daarom om een beroep te doen op de verzekering die je voor het toestel hebt afgesloten. Een verzekering is gekoppeld aan je toestel en niet aan je contract. Ik begrijp uit je bericht dat je wel een verzekering hebt afgesloten op je Xperia Z1 dus daar kan je dus gewoon gebruik van maken.

Laat je even weten of het is gelukt? Ik hoor graag van je! 🙂
Reputatie 3
@ Dunders

Ik adviseer je daarom om een beroep te doen op de verzekering die je voor het toestel hebt afgesloten. Een verzekering is gekoppeld aan je toestel en niet aan je contract. Ik begrijp uit je bericht dat je wel een verzekering hebt afgesloten op je Xperia Z1 dus daar kan je dus gewoon gebruik van maken.

Dit lijkt me meer een garantiefout dan een verzekeringsfout. T-mobile waarborgt de zekerheid een goed toestel af te leveren. In casu is dit blijkbaar niet het geval, aangezien het buiten TS zijn/haar schuld is gebeurd. Er zit nu een vochtplek bij de lens wat beduidend meer in de toon heeft van een garantie (een deugdelijk product af leveren) dan op een verzekering (diefstal, laten vallen etc.).

@Dunders; dit hoort te vallen onder je garantie. De Z1 hoort tegen water te kunnen maar in jou geval niet, dit duidt dus op een productiefout.

Mvg,
Reputatie 3
Zelfde als bij de Z waar een aantal toestellen dit euvel ook hadden waarbij er vocht achter de lens kwam doordat er ergens een lek zat ( vaak kleurden de vocht indicators ook roze ).

Het zou inderdaad gewoon onder de garantie moeten vallen. 
Ik heb sinds kort ook een Xperia Z1.
Geweldig toestel.
Echter vind ik de meegeleverde laadkabel die via usb met het toestel verbind nogal tricky. Bijna elke dag die klepjes openen lijkt me vrage om problemen.

Ik heb daarom zo'n magnetische usb laadkabel gekocht voor de Xperia Z1. Die klik je aan de zijkant vast, laden en vervolgens weer weg. Nu hoef ik geen poortjes te openen. Bestands overdracht computer & telefoon doe ik via wifi/ftp (sdcard1).

Wat ik mij afvraag betreft dit eeh Xperia Z1 'vocht' topic: In hoeverre is de 3.5mm headset contrajack aansluiting waterdicht? het is immers een gat bovenop het toestel. Moet daar geen rubber dopje op of iets dergelijks? Stel daar valt een druppel water in, dan heb je volle kortsluiting?

Iemand advies over die 3.5mm contrjack gat bovenop Xperia Z1?
Reputatie 3
Ik heb sinds kort ook een Xperia Z1.Geweldig toestel.Echter vind ik de meegeleverde laadkabel die via usb met het toestel verbind nogal tricky. Bijna elke dag die klepjes openen lijkt me vrage om problemen.Ik heb daarom zo'n magnetische usb laadkabel gekocht voor de Xperia Z1. Die klik je aan de zijkant vast, laden en vervolgens weer weg. Nu hoef ik geen poortjes te openen. Bestands overdracht computer & telefoon doe ik via wifi/ftp (sdcard1).Wat ik mij afvraag betreft dit eeh Xperia Z1 'vocht' topic: In hoeverre is de 3.5mm headset contrajack aansluiting waterdicht? het is immers een gat bovenop het toestel. Moet daar geen rubber dopje op of iets dergelijks? Stel daar valt een druppel water in, dan heb je volle kortsluiting?Iemand advies over die 3.5mm contrjack gat bovenop Xperia Z1?

Je hoeft je geen zorgen te maken om de 3.5mm jack, deze is waterdicht en je hoeft hem dan ook niet af te dekken als je de Z1 onder water houdt! Probeer maar 😉
Je telefoon (met de camera naar boven) voor ±5 minuten in de zon leggen heeft bij mij goed gewerkt! Het lijkt mij geen gecertificeerde en/of ideale oplossing, maar het werkt wel.
Dat helpt, ik neem aan dat de telefoon wel uit stond? 🙂

Reageer