Beantwoord

Xperia Z2 achterkant gebroken na 1 week

Goedenavond,

Ik heb afgelopen week tijdens vakantie in Egmond aan zee bij de T mobile winkel in Alkmaar een nieuwe telefoon uitgezocht. Mijn abonnement verliep bijna en dus mocht ik weer een nieuwe. Ik heb gekozen voor de Xperia Z2, supermooi toestel moet ik zeggen, eerste paar dagen zeer tevreden, tot nu.

De achterkant van de telefoon is namelijk spontaan beginnen te barsten, deze is van glas. Ik heb er helemaal niks geks mee gedaan, maar ben erg teleurgesteld nu.

wat kunnen jullie voor mij betekenen?

Gr Pieter
icon

Beste antwoord door Chantal01 13 juni 2014, 13:39

Hoi Pieter Grevenstuk, welkom op het T-Mobile Forum. :)

Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende situatie is. 😞 Voor de zekerheid adviseer ik je om je telefoon op te sturen naar ons reparatiecentrum zodat ze ernaar kunnen kijken. Zo weet je zeker of de schade binnen de garantie valt en of het toestel wel of niet omgeruild kan worden. Ik zou het vervelend vinden als je achteraf een prijsopgave krijgt en adviseer je daarom om voor deze manier te kiezen zodat je garantie hebt. :)

Bekijk origineel

16 reacties

Spontane barsten komen bij Sony veel voor.... Ik moet wel zeggen dat dit niet echt het geval is als het gaat om de achterkant van de Z2..... Maar als je niets geks gedaan hebt zoals aangegeven en het toestel niet gevallen is dan word hij binnen een week gewoon geruild!

Mocht dat niet het geval zijn dan zal Sony zeker de achterkant binnen de garantie vervangen.
Nu heb je hem natuurlijk in de winkel gekocht en dan werkt het iets anders als via de site... maar als de barst binnen een week spontaan is opgetreden zou je zonder al te veel problemen het toestel moeten kunnen ruilen. En Hey, hier in Alkmaar zijn we allemaal heel aardig hoor 🙂 🙂
Hoi Pieter Grevenstuk, welkom op het T-Mobile Forum. :)

Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende situatie is. 😞 Voor de zekerheid adviseer ik je om je telefoon op te sturen naar ons reparatiecentrum zodat ze ernaar kunnen kijken. Zo weet je zeker of de schade binnen de garantie valt en of het toestel wel of niet omgeruild kan worden. Ik zou het vervelend vinden als je achteraf een prijsopgave krijgt en adviseer je daarom om voor deze manier te kiezen zodat je garantie hebt. :)

Hallo,

Helaas moet ik ook vermelden dat mijn achterzijde van mijn Sony Xperia Z2 gebarsten is. Onbekend op welke wijze. Nou moet ik zeggen dat het toestel af en toe heel heet wordt, zeker tijdens het filmen. Nou schijnt dit al bekend te zijn bij Sony. Mijn achterzijde wordt nou ontsiert door een strakke rechte barst over de achterzijde van de telefoon. Telefoon zit nog wel in een mooi zakelijk hoesje. Ik ga hem maar zo snel mogelijk weg brengen.

Nou begrijp ik bovenstaande informatie ook niet. Want op het moment dat het reparatie bedrijf beslist dat het toestel buiten garantie valt de val en of stootschade dat vallen de kosten van de het onderzoeken ook niet onder garantie toch? Maar ik zou het zonde vinden als ik er voor zou moeten betalen want ik heb het toestel misschien net 2 a 3 weken. En verder totaal geen val en of stoot schade te vinden aan het toestel. Ik hoop op het beste en laat weten wat het resultaat is geworden na herstel. (Kosten of niet)
@ Francois Lo

Welkom op het T-Mobile Forum!

Erg rot om te horen dat je toestel defect is. Mijn excuses voor de verwarring; op het moment dat de (onafhankelijke) reparateur constateert dat het defect buiten de garantie valt, dienen de onderzoekskosten inderdaad voldaan te worden - ongeacht of je besluit of je akkoord gaat met de prijsopgave. Via onze website vind je alle informatie over onze reparatieprocedure.

Laat ons nog maar even weten hoe het is afgelopen, ik ben erg benieuwd!
Ik heb de Z2 nu 3 maanden naar volle tevredenheid. Gisteren begon hij raar te doen: zelfstandig allerlei acties ondernemen , niet reageren enz. Vandaag naar de T.mobile shop en wat blijkt: achterkant van boven naar beneden gebroken. Ik heb dat ding niet laten vallen, in m'n broekzak gehad of wat dan ook?
ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en wat dit geintje gaat kosten? Garantie?
Hi Ide,

Jeetje dat is flink balen! 😞 Ik adviseer je om bovenstaande te doen zoals Willem heeft uitgelegd. Bij het reparatiecentrum kijken ze of het defect binnen of buiten de garantie valt en indien je het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek mag je nog altijd gebruik maken van een second opinion. Ik hoop dat je daar geen gebruik van hoeft te maken alleen betreft de schade die je aangeeft kan ik je niets garanderen.

Je kan je toestel via deze link opsturen voor reparatie en hier kijken voor meer informatie betreft een second opinion.
Hmmm, er wordt gestreefd naar een reparatieperiode van 2 weken. Ok, 3 januari een mailtje ontvangen dat mijn toestel ter reparatie was ontvangen. Tot op heden verder nog niets gehoord. Er was overigens ook geen vervangend toestel beschikbaar...... Erg jammer dit.
Badge +13
Een vervanged toestel in de zin van een leen toestel bedoel je?
Soms zijn toestellen met een week terug en soms duurt het langer omdat onderdelen niet op voorraad zijn.
Wat staat er als je de reparatie status opvraagt?
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie?icmp=gsa_rep
30-12-2014 Product is in reparatie proces

Je verwacht als je een duur toestel met contract koopt toch wel een beetje service ( of dat het nu lang of kort duurt) M'n simkaart zit nu in een oud toestel uit het jaar nul en ik ben in mijn communicatie zeer beperkt.
Badge +13
Een leen toestel krijg je enkel als je verzekerd bent je je toestel opstuurt wegens schade.
Jaren terug kreeg je idd leen toestellen zo n simpele Nokia 3310 moest je het dan mee doen.

Kwa reparatie moet je denk ik nog even geduld hebben daar is weinig aan te veranderen helaas.
Misschien kan een moderator van de week even mee kijken hoe het ervoor staat.
Reputatie 4
Ik ben er niet bij natuurlijk, maar vind de verhalen over de spontane barsten in de telefoons een beetje een nonsensverhaal. Sorry dat ik het zo zeg, maar in 9 van de 10 keer blijkt achteraf dat de telefoon gewoon eens of meerdere keren is gestuiterd. Tijdens het plaatsen van zo een topic wordt dat er nooit bij vermeld, maar ik vermoed dat dit toch de reden is dat zo een toestel barst. Ze zijn niet gemaakt om op de grond te kletteren.

Nogmaals, ik ben er niet bij geweest, maar ik ga al behoorlijk wat jaren mee en ik heb vrijwel elk jaar een nieuw toestel. Ik gebruik het toestel intensief, maar ben er zuinig op. Nog nooit heb ik het meegemaakt dat er een scherm "spontaan" ging barsten.... Ik ken ook niemand bij wie dit wèl is gebeurd. De mensen van wie ik weet dat ze een defect scherm hebben, hebben hem eens of meer dan eens laten kletteren en zeggen dat ook gewoon....
Reputatie 7
Badge +15
@Ide

Ik snap dat je weer zo snel mogelijk gebruik wilt maken van je toestel. Ik heb even naar je gegevens gekeken en jouw toestel is verstuurd naar een externe reparatiedienst. Daar is hij momenteel in het reparatieproces. Dit vergt helaas nog enig geduld. Ik kan hier niets aan veranderen of versnellen.

Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden! 🙂
En we zijn weer een week verder zonder iets gehoord te hebben. Nou zonder..... De factuur en de automatische incasso waren keurig op tijd.......
Reputatie 7
Badge +15
@Ide

Als het goed is heb je een e-mail ontvangen van AMP Logistics voor het maken van een bezorgafspraak. Je krijgt namelijk een nieuw toestel!:D

Wil je mij laten weten of je ondertussen een e-mail hebt ontvangen? Check voor de zekerheid ook even je ongewenste e-mail. 🙂
Pffff, weer helemaal gelukkig! Zojuist een compleet nieuwe Z2 ontvangen.
Da's dan wel weer super netjes.
Reputatie 5
Fijn om te lezen Ide! Veel plezier weer met de Z2 🙂 Mocht je in de toekomst vragen hebben dan weet je ons te vinden hè. 😉

Reageer