Beantwoord

XZ Premium: Apps niet beschikbaar

• 7 juni 2017
  • 4 reacties
  • 325 Bekeken

Hi iedereen,

Sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaar van de nieuwe XZ Premium. Mooi apparaatje, direct volgegooid met al m'n apps. Nou ja, allemaal? Netflix en Super Mario Run verschijnen niet in de Google Play Store. Ik kan zoeken wat ik wil, maar verschijnen doen ze niet. Als ik de pagina's voor deze apps bezoek via mijn desktopbrowser, staat er dat mijn toestel niet wordt ondersteund (vind ik moeilijk te geloven).

Nu heb ik Super Mario Run als APK gedownload en geïnstalleerd. Heb indertijd 9,99 betaald om hem te ontgrendelen en na ingelogd te hebben met m'n Google account, is dit nu ook weer geactiveerd. Dat is gefixt dus, al wordt de game natuurlijk niet automatisch geüpdatet nu (dus geen ideale situatie).

Netflix daarentegen blijft een probleem. Ook als ik de app als APK download, blijf ik een (-373) error krijgen die wijst op het niet kunnen verkrijgen van een verbinding. Sony geeft via de Facebook customer service aan niet te kunnen helpen, want "het zijn geen Sony applicaties" en ze kunnen dus niet instaan voor het wel of niet werken ervan.

Nu weet ik niet of het Google, Sony of T-Mobile is die mij moet helpen hiermee, maar het feit blijft dat mijn vlaggenschipmodel van 750,- één van de populairste (en simpele) apps op aarde niet kan gebruiken...
icon

Beste antwoord door Kaassausje 7 juni 2017, 10:54

Hoi Freekopolis.

Google, T-Mobile èn Sony zijn niet de partij waar je moet aankloppen. Een wilde gok: misschien wordt de Androidversie die jij op jouw toestel hebt op dit moment nog niet ondersteund. Een andere reden kan zijn dat ze letterlijk voor dat toestel nog geen ondersteuning bieden.

In ieder geval is dit iets wat je bij de app-developers zelf moet neerleggen. De manier van contact opnemen (vaak via e-mail) en de contactgegevens kun je vinden in het overzicht van de app in de Google Play Store. Dat zal per app moeten gebeuren.

Het is goed om dan in ieder geval de volgende zaken te vermelden:
- Jouw toestel
- Jouw android-versie (evt. met firmware-versie)
- Omschrijf duidelijk het probleem en vermeld de eventuele foutcodes

Hopelijk pakken ze het dan voor je op en gaan ze ermee aan de slag. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Freekopolis.

Google, T-Mobile èn Sony zijn niet de partij waar je moet aankloppen. Een wilde gok: misschien wordt de Androidversie die jij op jouw toestel hebt op dit moment nog niet ondersteund. Een andere reden kan zijn dat ze letterlijk voor dat toestel nog geen ondersteuning bieden.

In ieder geval is dit iets wat je bij de app-developers zelf moet neerleggen. De manier van contact opnemen (vaak via e-mail) en de contactgegevens kun je vinden in het overzicht van de app in de Google Play Store. Dat zal per app moeten gebeuren.

Het is goed om dan in ieder geval de volgende zaken te vermelden:
- Jouw toestel
- Jouw android-versie (evt. met firmware-versie)
- Omschrijf duidelijk het probleem en vermeld de eventuele foutcodes

Hopelijk pakken ze het dan voor je op en gaan ze ermee aan de slag. 🙂
Top, bedankt voor het snelle antwoord, Kaassausje! Ik neem contact op met de app-ontwikkelaars, kijken of dat iets oplevert. Kan me niet voorstellen dat een toestel als de XZ Premium lang zonder Netflix-support zit. 🙂
Nog één addendum voor andere gebruikers die mogelijk hetzelfde probleem hebben: ik had de Netflix APK oorspronkelijk gedownload via een derde partij, nu via de officiële hulppagina van Netflix. Resultaat: hij doet het.

Net als met Super Mario Run wordt de app nu niet automatisch geüpdatet, maar beide apps werken in ieder geval. Vooruitgang!
Hoi Freekopolis.

Graag gedaan, er zal vast wel wat goeds uit gaan komen. 🙂

Reageer