Vraag

Z1: Na update naar Lollipop bepaalde mappen niet te zien op SD kaart

• 9 juli 2015
  • 3 reacties
  • 211 Bekeken

Voor een aantal apps, heb ik een aantal mappen aangemaakt op de SD kaart.
Bijvoorbeeld:

Android\data\com.synology.dscloud

na een aantal minuten zien de telefoon de hele map "Android" niet meer.
Sluit ik de telefoon aan op mijn PC of gebruik ik de geheugenkaart direct in mijn PC, dan kan ik de mappen wel gewoon zien.

Dit was voor de update geen probleem.

Hebben meer mensen hier last van?

Groeten,

Pardi

3 reacties

Reputatie 3
Geen ervaring mee. Maar heb je deze mappen nodig of hoe moet ik dit zien? Alles werkt verder wel naar behoren?
Op het moment dat je een SD kaart erin doet, dan worden er standaard een aantal mappen aangemaakt, waaronder Android\data\com.google.android.music.

Als ik een 64 Gb kaart in de telefoon doe, dan worden de mappen automatisch aangemaakt.
Echter na een aantal minuten is in ieder geval de Android map verborgen via diverse apps zoals ES File Explorer, standaard app Bestanden, meegeleverde File Explorer, etc.

Als ik de kaart eruit haal en die in een laptop stop, dan zie ik wel alle mappen.
Sony Experia Z1 zou volgens de specificaties 64 Gb geheugenkaarten moeten ondersteunen.

Echter, als ik een 32 Gb of kleiner in de telefoon doe, dan is heb ik dit probleem niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Pardi,

Welkom op ons Forum! :)

Heel vreemd, dit probleem herken ik niet en na intensief zoeken ben ik nog niet veel wijzer helaas.. Ik heb ook onze Klantexperts om advies gevraagd, maar er was niet direct herkenning van het probleem. Wel werd er aangeraden om een fabrieksreset uit te voeren, om te kijken of dit het probleem oplost!

Zou je dit eens kunnen proberen (vergeet niet een back-up te maken!) en de resultaten met ons kunnen delen? 🙂

Reageer