Beantwoord

z2 verbindingsproblemen

Reputatie 2
Ik heb mijn nieuwe z2 op 13-6 mogen ontvangen. Ik heb er een nieuwe simkaart bij mogen ontvangen maar mijn bereik valt constant weg. Ik heb bijna nooit internet verbinding en normale verbinding voor bellen valt ook regelmatig weg(thuis). Ik heb de simkaart in mijn HTC one x gedaan en daar heb ik geen problemen mee. Is hier wat aan te doen? Bij voorbaat dank

icon

Beste antwoord door JohnH 17 juni 2014, 12:51

Jup,

Via de site kun je hem aanmelden.

Toch raad ik je aan eens eerst met Sony contact op te nemen.... het kan zomaar en instelling zijn en het is zonde als hij voor het zetten van een vinkje een paar weken weg is......
Bekijk origineel

7 reacties

Elk toestel heeft een andere antenne..... het kan dus dat je met het ene toestel een prima signaal hebt en met een ander toestel op dezelfde plek niet...

Je geeft al min of meer aan dat het niet het netwerk of de simkaart is dus moet je het helaas denk ik zoeken in je toestel... Het kan zijn dat het een eigenschap is van de Z2 maar het zou ook kunnen dat er een probleem is met de antenne in het toestel...

Je kunt eens proberen met beide toestellen een test uit te voeren op een andere locatie om zo vast te stellen of ook daaar de Z2 een minder sterk signaal heeft als de HTC.

Andere optie is denk ik alleen maar het toestel na te laten kijken door Sony....
Reputatie 2
Als ik het toestel aanzet heb ik normale verbinding en 4g na enige tijd dat het toestel aanstaat valt de verbinding weg en maakt hij bijna geen verbinding meer. Dit is op dezelfde locatie.
Dat is niet zoals het hoort natuurlijk. Als je de meest recente software hebt draaien kun je niet veel zelf hieraan doen denk ik.

Je zou het probleem eens aan Sony voor kunnen leggen of op het internet kijken of er wereldwijd vergelijkbare problemen zijn (en een oplossing)

Anders zul je hem toch moeten laten nakijken... Je zou eens kunnen kijken of je niet ergens een energiebesparings instelling hebt aanstaan... 3G en 4G verbruiken natuurlijk veel energie... 2G bijvoorbeeld veel en veel minder schakelt hij niet daarnaar terug ? of is het gewoon helemaal over ?
Reputatie 2
Nee het valt helemaal weg. Zowel voor bellen als internet. Energiebesparing staat op alle opties uit dus dat kan het niet zijn. Ik heb het toestel via t-mobile kan het via hun?
Jup,

Via de site kun je hem aanmelden.

Toch raad ik je aan eens eerst met Sony contact op te nemen.... het kan zomaar en instelling zijn en het is zonde als hij voor het zetten van een vinkje een paar weken weg is......
Reputatie 2
Of ik ga contact opnemen met Sony. Bedankt voor je hulp John
U was welkom 🙂

Reageer