Beantwoord

Z3 problemen

Beste T-Mobile ik heb veel problemen met mijn Sony Xperia Z3, dit toestel heb ik bij jullie i.c.m. een 2 jarig abonnement afgesloten.

Enkele punten waarvan ik last heb.

*slecht bereik, internet via databundel en wifi
*Accu snel leeg en warm
*Toestel zelf word extreem warm, volgens programma dat de temp sensor uitleest >+69C
*Bij starten Camera, krijg ik de melding dat het toestel te warm is en daarom de camera app afsluit, om verdere beschadigingen te voorkomen.

Wat heb ik zelf al gedaan, alles wat ik me kan bedenken, inc. een volledige systeem reset.

Wat raden jullie me aan? Voor mij mijn eerste Sony en meteen de laatste, wel fijn om nog bijna 1,5 jaar aan mijn dure abbo te zitten met dit ............ toestel.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 23 augustus 2015, 04:05

Wat staat er onder Instellingen > Batterij allemaal bovenaan in de lijst?

Gekke vraag: Gebruik je een MicroSD? Zo ja, zou je die er eens uit willen halen? Dit klinkt namelijk als een typisch geval Mediascanner die vast loopt op een grote folder of corrupt bestand. (Als je bij bovenstaande vraag Media bovenaan hebt staan, lees verder!)

Indien dat helpt:
Na een update en herstart gaat het process Mediascanner hard aan het werk al je bestanden te indexeren. Vooral op KitKat en Lollipop levert dit problemen op als de scanner tegen een map met veel bestanden of een corrupt bestand aanloopt.

Wat je kan doen:

- Haal de MicroSD eruit. Wacht een half uurtje. Is je telefoon nu weer goed? Volg dan de volgende stappen.

Je kan ervoor kiezen de SDkaart te formatteren. Dit lost het probleem met de corrupte bestanden op, maar dat is niet altijd een definitieve oplossing.

Wat je moet doen.

1) Sluit de MicroSD aan op de computer. Het liefst via een cardreader.
2) Open verkenner en ga naar de hoofdmap van de SDkaart.
3) Zet in mapopties “Extenties voor bekende bestandstypen verbergen” uit, en zet “Verborgen bestanden weergeven” aan. Klik op OK.
4) Laat hier in de map verkenner zoeken naar ‘grootte:leeg’ of ‘size:empty’ (Afhankelijk van een Nederlandstalig of Engelstalig systeem. zonder de quote tekens.)
5) Hier komt een hele lijst met bestanden uitgerolt. Alle media bestanden als foto’s, videos en muziekfiles die 0kb zijn moet je weggooien. Laat de logbestanden, playlists en .nomedia files staan. Als je het niet vertrouwd, knip ze dan naar je computer.
6) Kopieer een .nomedia bestand. Het mag uit de lijst met zoekresultaten, maar als je die per ongeluk hebt weggeklikt, meestal staat er wel een in de map Android.
7.) Plak deze in elke map waar géén bestanden in staan die je in de galerij en mediaplayers nodig hebt. Deze bestanden vertellen de mediascanner om de map over te slaan. Je kan de bestanden gewoon openen via de app Bestanden, ze worden alleen niet weergegeven in de mediaplayers.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Beste T-Mobile ik heb veel problemen met mijn Sony Xperia Z3, dit toestel heb ik bij jullie i.c.m. een 2 jarig abonnement afgesloten.

Enkele punten waarvan ik last heb.

*Accu snel leeg en warm
*Toestel zelf word extreem warm, volgens programma dat de temp sensor uitleest >+69C
*Bij starten Camera, krijg ik de melding dat het toestel te warm is en daarom de camera app afsluit, om verdere beschadigingen te voorkomen.

Wat heb ik zelf al gedaan, alles wat ik me kan bedenken, inc. een volledige systeem reset.

Wat raden jullie me aan? Voor mij mijn eerste Sony en meteen de laatste, wel fijn om nog bijna 1,5 jaar aan mijn dure abbo te zitten met dit ............ toestel.

Hoi Jeroen,

Vervelend dat je deze problemen ervaart met dit toestel. Ikzelf heb de Z3 Compact en ben best tevreden.

Dit herken ik totaal niet. Heb altijd prima ontvangst zowel op 4G als Wifi. Heb je de wifi problemen alleen thuis of overal?

*Accu snel leeg en warm

Dat mijn accu snel leeg is kan ik niet zeggen. Ik maak wisselend veel gebruik van het toestel, maar doe toch meestal zo'n 1,5 dag met een volle batterij. De warmte herken ik wel, soms voel ik het toestel even warm worden in mijn broekzak, maar dat zakt ook snel weer weg.

Dit herken ik ook niet. Ik film 99% op 4k en dit kan ik minuten lang doen zonder problemen. Dit probleem zit momenteel veel bij de Z3+ met Snapdragon 810 processor. De Z3 heeft de 801 aan boord.

Vandaar dat ik ook denk dat je toestel niet geheel lekker is 😃 Daarom zou ik hem ter reparatie aanbieden!

Succes!
Bedankt voor de tip, maar geen zin in reparatie, ziet er nog uit als nieuw, zoals ik hem uit de doos haalde, na reparatie schrik je je kapot.

Graag reactie vanuit T-mobile.
Reputatie 7
Badge +9

Gekke vraag: Gebruik je een MicroSD? Zo ja, zou je die er eens uit willen halen? Dit klinkt namelijk als een typisch geval Mediascanner die vast loopt op een grote folder of corrupt bestand. (Als je bij bovenstaande vraag Media bovenaan hebt staan, lees verder!)

Indien dat helpt:
Na een update en herstart gaat het process Mediascanner hard aan het werk al je bestanden te indexeren. Vooral op KitKat en Lollipop levert dit problemen op als de scanner tegen een map met veel bestanden of een corrupt bestand aanloopt.

Wat je kan doen:

- Haal de MicroSD eruit. Wacht een half uurtje. Is je telefoon nu weer goed? Volg dan de volgende stappen.

Je kan ervoor kiezen de SDkaart te formatteren. Dit lost het probleem met de corrupte bestanden op, maar dat is niet altijd een definitieve oplossing.

Wat je moet doen.

3) Zet in mapopties “Extenties voor bekende bestandstypen verbergen” uit, en zet “Verborgen bestanden weergeven” aan. Klik op OK.
4) Laat hier in de map verkenner zoeken naar ‘grootte:leeg’ of ‘size:empty’ (Afhankelijk van een Nederlandstalig of Engelstalig systeem. zonder de quote tekens.)
5) Hier komt een hele lijst met bestanden uitgerolt. Alle media bestanden als foto’s, videos en muziekfiles die 0kb zijn moet je weggooien. Laat de logbestanden, playlists en .nomedia files staan. Als je het niet vertrouwd, knip ze dan naar je computer.
6) Kopieer een .nomedia bestand. Het mag uit de lijst met zoekresultaten, maar als je die per ongeluk hebt weggeklikt, meestal staat er wel een in de map Android.
7.) Plak deze in elke map waar géén bestanden in staan die je in de galerij en mediaplayers nodig hebt. Deze bestanden vertellen de mediascanner om de map over te slaan. Je kan de bestanden gewoon openen via de app Bestanden, ze worden alleen niet weergegeven in de mediaplayers.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Jeroen,

Wat onwijs balen dat je toestel niet helemaal meewerkt!:( Heb je de tip van ShadowLea al opgevolgd? Ik ben heel benieuwd of dit misschien heeft geholpen!

In dit forumtopic lees je wat je zelf allemaal kunt doen wanneer je toestel mogelijk defect is. Verder heeft ShadowLea ook een uitgebreid topic geschreven over de batterijduur van Android-toestellen. Daar staan een hoop tips in!

Mocht dit allemaal niet helpen dan zou je het toestel het beste ter reparatie aan kunnen bieden. Alle informatie hierover vind je terug op deze pagina.

Houd je ons op de hoogte?:8
Hoi ShadowLea, ik heb geprobeerd wat je me voorstelde te doen.
Het schijnt volgens mij tot nu toe wel aardig te helpen.

Nog even een paar dagen kijken hoe het loopt.
Naar mijn eigen idee, gaat t op bijna ieder toestel mis, wanneer je ook maar een microsd erin stopt.
Wel vreemd als dit door de fabrikant word ondersteund. 😞 😞 😞
Reputatie 7
Badge +9
Dat komt omdat Google in versies voor 6.0 zelf geen MicroSD's ondersteunt. Marshmellow is de eerste Android versie die MicroSD's ondersteunt, en die komt pas volgend jaar uit.

Het Mediascanner process scant alle mediabestanden om ze bruikbaar te maken, en in de gaten te houden of er wat gewijzigd wordt. Maar omdat de fabrikanten zelf de MicroSD ondersteuning hebben toegevoegd, gaat die link niet helemaal lekker.

Zo heb ik een folder met opgeslagen websites. Dat is één folder, met 980 subfolders en meer dan 15.000 bestanden. Als ik daar géén .nomedia file in zet, is mijn accu binnen 10 minuten helemaal leeg. Arme ding loopt volledig vast op die folder. Als ik de .nomedia file erin zet, slaat hij de map over en doe ik 4 dagen met mijn batterij.

Gelukkig is het een simpele kwestie van een bestandje kopieren en plakken om het te voorkomen. 🙂

Indien dat helpt:

Wat je kan doen:

Wat je moet doen.

Dit is volgens mij precies het antwoord dat ik nodig had voor mijn z1, die precies hetzelfde probleem had met de SD kaart, ga het binnenkort eens ff uitproberen, thanks!

Reageer