Vraag

z5 compact sluit spontaan apps

• 31 augustus 2016
  • 2 reacties
  • 290 Bekeken

Mijn z5 compact sluit regelmatig apps spontaan zelf af. Met name SYGIC navigatie, camera en en Pokemon GO . Over het algemeen wordt hij ook heel warm, veel warmer dan mijn oude Z.

Is dit bekend en wat kan ik hieraan doen?

2 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hey Crosswbow74,

Wat vreemd zeg. Zeker niet de bedoeling natuurlijk!

Sinds wanneer heb je hier last van? Heb je al gecontroleerd of je de nieuwste software op je telefoon hebt staan? Wanneer wordt je telefoon warmer? Is dit bijvoorbeeld tijdens het opladen of wanneer je veel applicaties open hebt staan? Heb je de applicaties waar het om gaat al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Heb je jouw cache geheugen al een keer opgeruimd met één van de applicaties die hiervoor zijn ontwikkeld? Dit zou de oplossing kunnen zijn!

Werkt het bovenstaande niet dan wil ik je vragen om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet om eerst een back-up te maken van je gegevens. Instructies vind je op onze toestelhulp pagina.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie. :8
Reputatie 6
Hoi crossbow,

Het probleem dat jij beschrijft is een bekend probleem van de Z5(c). Het probleem wordt veroorzaakt door de Snapdragon 810 processor. Sony heeft een bescherming in haar toestellen die apps sluit wanneer het toestel te warm wordt. Vooral wanneer je dus Sygic gebruikt (navigeren vergt veel inspanning) en de camera (vooral 4K) wordt het toestel (te) warm. Pokemon Go maakt ook gebruik van Google Maps en navigeren.

Er zijn vooralsnog geen oplossingen voor uitgegeven. Wanneer je je probleem in Google ingeeft, kom je veel topics tegen met jouw probleem.

Helaas niet wat je wilt horen/lezen denk ik, maar het is niet anders.

Reageer